Σε οποιαδήποτε μέρος του πλανήτη κι αν βρίσκεται κανείς, πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο ατύχημα, ακόμα κι αν η υπαιτιότητα δεν είναι δική του. Ωστόσο, σε κάποιες χώρες οι πιθανότητες είναι αρκετά αυξημένες, σε σχέση με άλλες.
Ενδεικτικά, στην Ευρώπη, σημειώνονται κατά μέσο όρο 53.391 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, όπως αποκαλύπτει έρευνα της βρετανικής εταιρείας πώλησης ελαστικών, etyres. Χρησιμοποιώντας τα επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η εταιρεία δημιούργησε έναν χάρτη που παρουσιάζει αναλυτικά τον αριθμό θανατηφόρων δυστυχημάτων που λαμβάνουν χώρα ανά μίλι σε κάθε χώρα.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πιο επικίνδυνη χώρα για να οδηγεί κανείς στην Ευρώπη είναι η Πορτογαλία. Στον σχετικό χάρτη, φαίνεται ότι σημειώνονται 19,3 θάνατοι ανά 100 μίλια (περίπου 160 km) τον χρόνο, με το ετήσιο σύνολο να ανέρχεται στους 1.350 νεκρούς.
Δεύτερη στη σχετική λίστα ήρθε η Αλβανία, με 18,6 θανάτους ανά 100 μίλια ετησίως, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Βοσνία Εζεργοβίνη, με 11,3.
Όσο για την Ελλάδα, κατατάσσεται στη 14η θέση των πιο επικίνδυνων χωρών για να οδηγεί κανείς στην Ευρώπη. Κατά μέσο όρο, οι ελληνικοί δρόμοι βλέπουν 100 νεκρούς ανά 5.000 μίλια τον χρόνο, με τον συνολικό αριθμό να ανέρχεται στους 3.390 νεκρούς σε τροχαία ατυχήματα ετησίως.
Ωστόσο, σε παγκόσμια κλίμακα, από τις 180 χώρες του κόσμου που εξετάστηκαν συνολικά, η Ελλάδα είναι μια από τις 40 ασφαλέστερες χώρες, αφού βρίσκεται στη θέση 140.
Αναλυτικά οι 20 πιο επικίνδυνες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη:
Θέση | Χώρα | Ετήσιος αριθμός νεκρών ανά 5.000 μίλια |
1 | Πορτογαλία | 968 |
2 | Αλβανία | 933 |
3 | Βοσνία Εζεργοβίνη | 565 |
4 | Μολδαβία | 456 |
5 | Ουκρανία | 378 |
6 | Βουλγαρία | 358 |
7 | Ρουμανία | 230 |
8 | Ισπανία | 181 |
9 | Ιταλία | 176 |
10 | Κροατία | 154 |
11 | Λευκορωσία | 154 |
12 | Σερβία | 153 |
13 | Λουξεμβούργο | 130 |
14 | Ελλάδα | 100 |
15 | Σλοβακία | 99 |
16 | Πολωνία | 96 |
17 | Βόρεια Μακεδονία | 79 |
18 | Βέλγιο | 68 |
19 | Μαυροβούνιο | 66 |
20 | Τσεχία | 62 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Οι μπαριέρες στους δρόμους δεν μπορούν να σταματήσουν τα βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (video)
Έρευνα: Τα SUV έχουν γίνει πολύ πλατιά για την Ευρώπη - Αντιδρούν οι ποδηλάτες
Έρευνα: Δείτε πόσοι οδηγοί δεν τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας