Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC40 D4 & T5


Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: VOLVO
  • 20/3/2018

Αλλιώς, πως ένα αυτοκίνητο στη βάση της πυραμίδας των SUV της σουηδικής φίρμας πήρε στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα XC60 και XC90 τα συρρίκνωσε σε 4,42 μέτρα σε ένα σκαρί που φωνάζει ότι δεν ακολουθεί κανέναν γραμμένο ή άγραφο κανόνα.

Κατ΄αρχάς έχει όλες τις γραμμές που τρέχουν στις τρεις διαστάσεις του XC40 μία προς μία διαλεγμένες για να εντυπωσιάζουν αλλά και μαζί μια πιο απλή, σχεδόν δισδιάστατη προσέγγιση. Επίσης είναι σαφές ότι είναι ψηλό το αυτοκίνητο, ρωμαλέο σχεδόν δωρικό και παρά το μικρό του μέγεθος "φωνάζει" για ένα παράστημα δυναμικό. Στη δε έκδοση R-Design, η διχρωμία, η 3D μάσκα και οι τεράστιες ζάντες κάνουν τη διαφορά τραβώντας τα βλέμματα.

Το εσωτερικό είναι μια ακόμη σπουδή τεχνολογίας, μινιμαλισμού και... ευεξίας. Θυμίζει αμέσως ότι αυτό είναι ένα Volvo με την αίσθηση ποιότητας και αρχοντιάς. O στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης κινητού, η σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto αλλά και τα της οθόνης αφής 9 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται σχεδόν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου είναι φτιαγμένα για τους απανταχού Millennials. Με απλό τρόπο βλέπεις με την πρώτη τα πάντα για το αυτοκίνητο. Από την πλοήγηση μέχρι τις δεκάδες των συστημάτων του αυτοκινήτου που το θωρακίζουν απέναντι στα ατυχήματα προεξάρχοντoς του City Safety και του Pilot Assist που σα στόχο τους έχουν να αποτρέψουν την πρόκληση ατυχήματος.

Επίσης διατίθεται στάνταρ το νέο σύστημα Volvo On Call με κλήση έκτακτης ανάγκης και αυτόματη κλήση σε περίπτωση σύγκρουσης, και επιπλέον κλήση για οδική βοήθεια, αλλά και εφαρμογή με λειτουργίες, όπως εντοπισμό αυτοκινήτου, απομακρυσμένο κλείδωμα/ξεκλείδωμα, προθέρμανση ή ψύξη της καμπίνας, αποστολή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης, προειδοποιητικά μηνύματα, έλεγχο του ημερολογίου διαδρομών κ.ά. Η υπηρεσία μέσω ενσωματωμένης SIM παρέχεται δωρεάν για 10 χρόνια. Οι χώροι από την άλλη είναι κορυφαίοι για την κατηγορία για τέσσερις ή και πέντε επιβάτες –χάρη και στα 2,7 μέτρα μεταξονίου- ενώ και θα χωρέσουν πολλά πράγματα στις πολλές θήκες για αντικείμενα. Ο δε χώρος αποσκευών δημιουργήθηκε με διπλό δάπεδο, πάμπολλες λύσεις διαρρύθμισης και χωρητικότητα στα 460 λίτρα.

 

Μηχανολογικά

Το XC40 δεν έχει δομικά στοιχεία της πλατφόρμας SPA των XC60 και XC90 αλλά είναι η νέα CMA (Compact Modular Architecture) που θα δούμε από τώρα και στο εξής στα μικρά μοντέλα της Volvo. Με προσθήκη βοριούχου χάλυβα η πλατφόρμα είναι πραγματικά άκαμπτη. To σύστημα τετρακίνησης, από την άλλη μεταφέρει μέχρι 50% της μετάδοσης κίνησης από τον εμπρός κατά βάση κινητήριο άξονα, στον πίσω άξονα. Επίσης υπάρχουν προγράμματα παραμετροποίησης Comfort, Dynamic, Eco, Off Road, Individual ενώ στην off-road επιλογή ο ρυθμός κίνησης προσομοιάζει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού.

Το Τ5 εξοπλίζεται με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 247 ίππων, ενώ στην έκδοση R-Design υπάρχουν σκληρότερα ελατήρια, αμορτισέρ και πιο παχιές αντιστρεπτικές. Οι ρυθμοί ανεβαίνουν πολύ γρήγορα όπως διαπιστώσαμε όχι μόνο στην πρώτη του δοκιμή στην Ελλάδα, αλλά και στην μικρή ανάπλαυλα στην οποία μας κάλεσε η Volvo Car Hellas για να οδηγήσουμε τα νέα XC40 μέχρι τη Μονεμβασιά. Η είσοδος σε στροφή είναι επίσης μια ευχάριστη έκπληξη καθώς παρά τα 21,1 εκατοστά από το έδαφος, το αυτοκίνητο στρίβει με πειθαρχία και σταθερότητα. Η περίπτωση του D4 είναι επίσης ενδιαφέρουσα αν και διαφορετική. Εδώ το σασί είναι στάνταρ και τα ελαστικά πιο «προσγειωμένα». Το ίδιο πολιτισμένο φαίνεται και το επίσης δίλιτρο μοτέρ diesel με τα 400 Nm και τους 190 ίππους και μαζί με τις πιο soft αναρτήσεις δίνουν «άριστα 10» στον τομέα «άνεση» ακόμη και σε κακοτράχαλο χωματόδρομο τον οποίο ευχαρίστως διασχίσαμε αλλά και στα όμορφα κομμάτια Τριπόλεως-Σπάρτης.

Οι τιμές των εισαγωγικών εκδόσεων T5 247 PS και D4 190PS  είναι στα 50.342 και 49.511 ευρώ αντίστοιχα αν και το ίδιο εντυπωσιακό σκαρί έρχεται και με 1500άρη κινητήρα βενζίνης ισχύος 156 ίππων από τα 30.713 με μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς.