Malcolm Wilson γεννημένος πρωταθλητής!


Δέκα χρόνια έπειτα από το τελευταίο πρωτάθλημα που κατέκτησε, η M-Sport επιστρέφει στην κορυφή, κάνοντας το «νταμπλ» σε οδηγούς και κατασκευαστές. Το μέλλον, όμως, θα είναι το ίδιο;

  • 23/1/2018

KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ                              ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Είναι μερικοί άνθρωποι στο παγκόσμιο motorsport που δεν τα παρατούν ποτέ. Είναι η φύση τους αυτή. Να δίνουν τη μάχη μέχρις εσχάτων και να μην εγκαταλείπυον τα όνειρά τους, ακόμα και όταν όλα τα δεδομένα είναι εναντίον τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Malcolm Wilson. Γνήσιος rallyman, μετέπειτα ιδιοκτήτης ομάδας, για λίγο και... εργοστασιακός –διότι στην πραγματικότητα η Ford ελάχιστες χρονιές πήρε στα... σοβαρά την εμπλοκή της στο WRC, δίνοντας στην M-Sport τον τίτλο της «εργοστασιακής» ομάδας- μα πάντοτε ρομαντικός.

Δεν δίστασε ο 61 ετών Wilson λίγο πριν τις αρχές της τρέχουσας σεζόν, να κάνει την υπέρβαση. Όχι με λόγια, αλλά με έργα. Κάλεσε τον Sebastien Ogier να δοκιμάσει το Ford Fiesta WRC, σε μια προσπάθεια να τον πείσει να πει το «ναι» στην πρόταση που του είχε κάνει. Ο Γάλλος είχε στο μυαλό του την προοπτική της επιστροφής στη Citroen έπειτα από την αποχώρηση – βόμβα της Volkswagen από το WRC. Όμως ο Wilson τον έπεισε. Το Fiesta, δηλαδή, μιας και ο Ogier έμεινε ενθουσιασμένος όταν το οδήγησε.

Δεν δίστασε ο 61 ετών Wilson λίγο πριν τις αρχές της τρέχουσας σεζόν, να κάνει την υπέρβαση. Όχι με λόγια, αλλά με έργα. 

Και δικαιώθηκαν και οι δύο. Η χρονιά μόνον εύκολη δεν ήταν. Όμως το φινάλε της βρίσκει τον Ogier να «αγκαλιάζει» τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του –και μάλιστα με δύο διαφορετικές ομάδες, κάτι που ο Loeb δεν κατάφερε στην καριέρα του, αγωνιζόμενος μόνο με Citroen- και τον «Mr M-Sport» να στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής δέκα χρόνια μετά! Διότι η τελευταία φορά ήταν το –μακρινό, πλέον- 2007, όταν το Focus WRC στα χέρια των Marcus Gronholm και Mikko Hirvonen κέρδισε τη μάχη των κατασκευαστών από τον... Loeb που πήρε τον τίτλο στους οδηγούς.

Μια δοκιμή του Fiesta WRC ήταν ικανή για να πείσει τον Sebastien Ogier...
Μια δοκιμή του Fiesta WRC ήταν ικανή για να πείσει τον Sebastien Ogier...

Ο δε τίτλος του Ogier επαναφέρει στην κορυφή οδηγό της Ford έπειτα από 36 χρόνια! Ο τελευταίος που οδηγούσε Ford και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν ο θρυλικό Ari Vatanen το 1981, στο τιμόνι ενός Escort RS1800 και με συνοδηγό τον μετέπειτα «Mr Prodrive», David Richards. Καταφέρνει, δε, φέτος η Ford να επαναλάβει κάτι που έχει να της συμβεί από το 1979. Για να είμαστε ακριβείς, συνέβη μόνο το 1979, όταν ο Bjorn Waldegard πήρε το Πρωτάθλημα στους οδηγούς και η Ford με το Escort RS1800 στους κατασκευαστές. Τούτο ήταν το ένα και μοναδικό «νταμπλ» των «μπλε οβάλ» έως σήμερα.

O Ott Tanak υπέκυψε στις πιέσεις του Tommi Makkinen και είπε το «ναι» στην πρόταση της Toyota Gazoo Racing.
O Ott Tanak υπέκυψε στις πιέσεις του Tommi Makkinen και είπε το «ναι» στην πρόταση της Toyota Gazoo Racing.

Βέβαια, «κόντρα» σε όλα αυτά υπήρξε και η αποχώρηση του Ott Tanak από την M-Sport. Ο Εσθονός... υπέκυψε στις πιέσεις του Tommi Makkinen και είπε το «ναι» στην πρόταση της Toyota Gazoo Racing. Έτσι το 2018 θα οδηγήσει το αναβαθμισμένο Yaris WRC, μαζί με τους Jari-Matti Latvala και Esapekka Lappi.

Οι καιροί έχουν αλλάξει, η M-Sport δεν είναι εργοστασιακή ομάδα, όμως η φετινή διπλή επιτυχία σε συνδυασμό με την παρουσία – εγγύηση των Wilson και Ogier, δεν αποκλείεται να κάνει τη Ford να δει διαφορετικά την υπόθεση WRC και να επιστρέψει με πιο ολοκληρωμένη εμπλοκή...