Η Subaru γίνεται 70 ετών – Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της


Μπορεί τις τελευταίες δεκαετίες η Subaru να έχει συνδέσει το όνομά της με το θρυλικό Impreza και το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο η ιστορία της ξεκίνησε με ένα πολύ... διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με αυτά που βλέπουμε σήμερα στη γκάμα της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: SUBARU, WIKI COMMONS
  • 15/7/2023

Σήμερα, 15 Ιουλίου 2023, η Subaru έχει γενέθλια και σβήνει 70 κεράκια στην τούρτα της. Οι βάσεις για να γράψει τη λαμπρή ιστορία της μπήκαν το μακρινό 1917 όταν ιδρύθηκε στην Ιαπωνία το Εργαστήριο Έρευνας Αεροσκαφών (Aircraft Research Laboratory) και το οποίο μετά από λίγα χρόνια μετονομάστηκε σε Nakajima Aircraft.

Μετά από πολλές αλλαγές και μια ριζική αναδιοργάνωση της εταιρείας, στις 15 Ιουλίου του 1953 ιδρύθηκε η Fuji Heavy Industries η οποία ουσιαστικά αποτελεί την εκκίνηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με την επίσημη ονομασία Subaru Corporation να έρχεται την 1η Απριλίου του 2017!

Η τελετή για τη τελική μετονομασία έγινε στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Ebisu του Τόκιο όπου και παρουσιάστηκαν το τότε νέο Impreza και ένα μοντέλο μεγάλης κλίμακας της εξελιγμένης παραλλαγής του ελικοπτέρου 412EPI, συμβολίζοντας τη δέσμευση για ανάπτυξη της Subaru ως μια ξεχωριστή παγκόσμια μάρκα στην αυτοκινητοβιομηχανία και την αεροδιαστημική βιομηχανία.

Η ονομασία Subaru και η ελληνική μυθολογία

Ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία που κρύβεται πίσω από την ονομασία της Subaru και μάλιστα συνδέεται με την ελληνική μυθολογία. Subaru, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η ιαπωνική ονομασία για το αστρικό σμήνος των Πλειάδων, γνωστό στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και ως Mutsuraboshi (έξι αστέρια).

Τα πιο φωτεινά του αστέρια των Πλειάδων είναι έξι και έχουν πάρει τις ονομασίες τους από τις κόρες του Άτλαντα (οι οποίες ωστόσο ήταν επτά). Η Fuji Heavy Industries ιδρύθηκε με τα κεφάλαια πέντε εταιρειών οι οποίες εξαγόρασαν και συγχωνεύθηκαν με την Nakajima Aircraft, άρα στο σύνολό τους έξι. Κάπως έτσι προέκυψε το σήμα της Subaru και το οποίο στο πέρασμα των ετών έχει υποστεί αλλαγές ως προς τη διάταξη των αστεριών.

Μπορεί στους περισσότερους η Subaru να είναι συνυφασμένη με τα αυτοκίνητα ωστόσο από τη δημιουργία της η δραστηριότητά της υπήρξε πολύπλευρη έχοντας ασχοληθεί με τα βιομηχανικά προϊόντα, τις οικολογικές τεχνολογίες, την κατασκευή λεωφορείων αλλά και τις προκάτ κατοικίες. Παρόλα αυτά σήμερα η αεροδιαστημική και η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν οι βασικοί πυλώνες της.

Το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της Subaru

Η είσοδό της στην αυτοκίνηση ήρθε το 1958 με την κατασκευή του Subaru 360, του minicar που σχεδιάστηκε για να εκπληρώσει το στόχο της ιαπωνικής κυβέρνησης για ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται στον λαό.

Κάπως έτσι το Subaru 360 έγινε το πρώτο πρώτο Kei car μαζικής παραγωγής στην Ιαπωνία. Τα Kei cars και συγκεκριμένα το 360 είχαν στόχο να δώσουν την ευκαιρία στην εργατική τάξη να αποκτήσει πρόσβαση στην αγορά αυτοκινήτου με προσιτά μοντέλα που δεν θα έχουν υψηλό κόστος συντήρησης και θα μπορούν να μεταφέρουν τον κόσμο φθηνά και ευέλικτα στα οδικά δίκτυα των μεγάλων αστικών κέντρων. Η Subaru έγινε με το «καλημέρα» απόλυτος κυρίαρχος της κατηγορίας πουλώντας από το 1958 μέχρι και το 1971 σχεδόν 400.000 αντίγραφα.

Το βάρος του έμεινε σε χαμηλά επίπεδα χάρη στο λεπτό ατσάλινο μονοκόκ πλαίσιο και την κατασκευασμένη από υαλοβάμβακα οροφή. Έτσι μπορούσε να αντισταθμιστεί και η «φτωχή» δύναμη των 16 ίππων που απέδιδε ο δίχρονος κινητήρας των 356 cc, τοποθετημένος στο πίσω μέρος.

Η πλατφόρμα ήταν ευέλικτη και προσφερόταν σε διαφορετικά στυλ αμαξώματος. Η πιο δημοφιλής ήταν η δίθυρη έκδοση με τη σκληρή οροφή ενώ ακολουθούσε η πεντάθυρη Van βερσιόν και η pick-up με την πόρτα του χώρου φόρτωσης να ανοίγει στο πλάι. Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε και Wagon έκδοση ωστόσο δεν… μακροημέρευσε.