«Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία


Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο, εκτός από τους πρωταγωνιστές και πολλά outsider. Πάμε, λοιπόν, να δούμε ποια αυτοκίνητα συγκίνησαν ελάχιστα το γερμανικό καταναλωτικό κοινό κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς...

Όσοι γνωρίζουν τα του αυτοκινήτου ξέρουν πολύ καλά ότι η Γερμανία είναι μια χώρα, που το αυτοκίνητο δεν αντιμετωπίζει κανενός είδους προβλήματα και φυσικά δεν τίθενται θέματα εμπορικότητας. Ωστόσο, η αντίστοιχη υπηρεσία του εγχώριου Υπουργείου Συγκοινωνιών κατέγραφε καθ’ όλο το 2017 τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων. Ποια απ’ όλα διακρίθηκαν ή ποιο βγήκε πρώτο δεν έχει -μάλλον- σημασία. Θεωρώ πως έχει πιο πολύ ενδιαφέρον να παρουσιαστούν αυτά που απέτυχαν. Οι λόγοι είναι πολλοί και οι κυριότεροι είναι η παλαιότητα και το υψηλό κόστος κτήσης.

Για παράδειγμα, οι Γερμανοί ανακοινώνουν στην 1η (για την ακρίβεια «στην τελευταία» θέση) το VW Phaeton (πού το θυμήθηκαν;), το οποίο συγκίνησε μόλις έναν (1) αγοραστή. Στη 2η (ή... προτελευταία) θέση κατετάγη η Ferrari F430, επίσης με μόλις μία (1) ταξινόμηση. Ακολουθεί η -τόσο όσο- παλιά και πανάκριβη Mercedes SLR, επίσης με μία (1) ταξινόμηση, επίδοση που σημείωσε και το 4ο Peugeot RCZ. «Ακριβό» δεν μπορείς να το πεις, αλλά τι να κάνουμε που προέρχεται από την... αριστερή όχθη του Ρήνου; Στην 5η θέση συναντούμε την Porsche Carrera GT, που κατέγραψε κι αυτή μόλις μία ταξινόμηση. Εδώ τίθεται και θέμα παλαιότητας, αλλά και θέμα κόστους κτήσης. Ένα παλιό μοντέλο βρίσκεται στην 6η θέση.

Ο λόγος γίνεται για την Cadillac Seville, η οποία παραγόταν έως το 2003. Το δε κόστος της; Απλησίαστο, με δεδομένους και τους κινητήρες ιδιαίτερα αυξημένης χωρητικότητας. Από εκεί και μετά ακολουθεί η Mercedes SLS AMG, με 2 ταξινομήσεις, αφού το κόστος κτήσης της ήταν υψηλό και για τη γερμανική αγορά, ενώ στην 8η θέση κατετάγη η τετρακίνητη Ferrari FF με 3 ταξινομήσεις. Το Lexus LS τα πήγε ελαφρώς καλύτερα, συγκεντρώνοντας... 5 προτιμήσεις, ενώ τη 10άδα έκλεισε η BMW Z4 με μόλις 8 ταξινομήσεις. Πιθανότατα επειδή επίκειται αλλαγή του μοντέλου...

Από εκεί και πέρα, σε αυτόν τον κατάλογο συναντούμε υπεραυτοκίνητα, όπως η Ferrari 458 (10 ταξινομήσεις), ή τελείως νέες προτάσεις, όπως το Volvo XC40, που πρόλαβε να καταγράψει 14 ταξινομήσεις. Για τη Chevrolet, οι μόλις 15 προτιμήσεις αγοραστών για λογαριασμό του Trax μόνο ως επιτυχία μπορεί να υπολογιστεί μιας και η φίρμα έχει αποχωρήσει από την Ευρώπη, τη στιγμή που η Volvo μάλλον ικανοποιημένη πρέπει να είναι με τις 17 ταξινομήσεις του V70. Την ίδια επίδοση κατέγραψε και η Aston Martin Rapide (για τους προφανείς λόγους κόστους), ενώ ένα αυτοκίνητο περισσότερο (18) πούλησε το Hyundai ix35. Από την πλευρά του, το ολοκαίνουργιο Mitsubishi Eclipse Cross κατέγραψε 24 ταξινομήσεις, όσες δηλαδή και η Aston Martin DB9. Σκεφθείτε ότι η Rolls-Royce Ghost είχε 26 ταξινομήσεις και, για να κλείσουμε την 20άδα, η Lotus Evora συγκίνησε 27 νέους ιδιοκτήτες.

Όπως είδατε, από τα προαναφερθέντα μοντέλα δε λείπουν ούτε οι παλιές προτάσεις, ούτε τα υπεραυτοκίνητα, αλλά ούτε και κάποια πολύ ακριβά. Εσείς έχετε να σχολιάσετε κάτι επ’ αυτών;