CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

«Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία 19/1

  • img

Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο, εκτός από τους πρωταγωνιστές και πολλά outsider. Πάμε, λοιπόν, να δούμε ποια αυτοκίνητα συγκίνησαν ελάχιστα το γερμανικό καταναλωτικό κοινό κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς...

Όσοι γνωρίζουν τα του αυτοκινήτου ξέρουν πολύ καλά ότι η Γερμανία είναι μια χώρα, που το αυτοκίνητο δεν αντιμετωπίζει κανενός είδους προβλήματα και φυσικά δεν τίθενται θέματα εμπορικότητας. Ωστόσο, η αντίστοιχη υπηρεσία του εγχώριου Υπουργείου Συγκοινωνιών κατέγραφε καθ’ όλο το 2017 τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων. Ποια απ’ όλα διακρίθηκαν ή ποιο βγήκε πρώτο δεν έχει -μάλλον- σημασία. Θεωρώ πως έχει πιο πολύ ενδιαφέρον να παρουσιαστούν αυτά που απέτυχαν. Οι λόγοι είναι πολλοί και οι κυριότεροι είναι η παλαιότητα και το υψηλό κόστος κτήσης.

Για παράδειγμα, οι Γερμανοί ανακοινώνουν στην 1η (για την ακρίβεια «στην τελευταία» θέση) το VW Phaeton (πού το θυμήθηκαν;), το οποίο συγκίνησε μόλις έναν (1) αγοραστή. Στη 2η (ή... προτελευταία) θέση κατετάγη η Ferrari F430, επίσης με μόλις μία (1) ταξινόμηση. Ακολουθεί η -τόσο όσο- παλιά και πανάκριβη Mercedes SLR, επίσης με μία (1) ταξινόμηση, επίδοση που σημείωσε και το 4ο Peugeot RCZ. «Ακριβό» δεν μπορείς να το πεις, αλλά τι να κάνουμε που προέρχεται από την... αριστερή όχθη του Ρήνου; Στην 5η θέση συναντούμε την Porsche Carrera GT, που κατέγραψε κι αυτή μόλις μία ταξινόμηση. Εδώ τίθεται και θέμα παλαιότητας, αλλά και θέμα κόστους κτήσης. Ένα παλιό μοντέλο βρίσκεται στην 6η θέση.

Ο λόγος γίνεται για την Cadillac Seville, η οποία παραγόταν έως το 2003. Το δε κόστος της; Απλησίαστο, με δεδομένους και τους κινητήρες ιδιαίτερα αυξημένης χωρητικότητας. Από εκεί και μετά ακολουθεί η Mercedes SLS AMG, με 2 ταξινομήσεις, αφού το κόστος κτήσης της ήταν υψηλό και για τη γερμανική αγορά, ενώ στην 8η θέση κατετάγη η τετρακίνητη Ferrari FF με 3 ταξινομήσεις. Το Lexus LS τα πήγε ελαφρώς καλύτερα, συγκεντρώνοντας... 5 προτιμήσεις, ενώ τη 10άδα έκλεισε η BMW Z4 με μόλις 8 ταξινομήσεις. Πιθανότατα επειδή επίκειται αλλαγή του μοντέλου...

Από εκεί και πέρα, σε αυτόν τον κατάλογο συναντούμε υπεραυτοκίνητα, όπως η Ferrari 458 (10 ταξινομήσεις), ή τελείως νέες προτάσεις, όπως το Volvo XC40, που πρόλαβε να καταγράψει 14 ταξινομήσεις. Για τη Chevrolet, οι μόλις 15 προτιμήσεις αγοραστών για λογαριασμό του Trax μόνο ως επιτυχία μπορεί να υπολογιστεί μιας και η φίρμα έχει αποχωρήσει από την Ευρώπη, τη στιγμή που η Volvo μάλλον ικανοποιημένη πρέπει να είναι με τις 17 ταξινομήσεις του V70. Την ίδια επίδοση κατέγραψε και η Aston Martin Rapide (για τους προφανείς λόγους κόστους), ενώ ένα αυτοκίνητο περισσότερο (18) πούλησε το Hyundai ix35. Από την πλευρά του, το ολοκαίνουργιο Mitsubishi Eclipse Cross κατέγραψε 24 ταξινομήσεις, όσες δηλαδή και η Aston Martin DB9. Σκεφθείτε ότι η Rolls-Royce Ghost είχε 26 ταξινομήσεις και, για να κλείσουμε την 20άδα, η Lotus Evora συγκίνησε 27 νέους ιδιοκτήτες.

Όπως είδατε, από τα προαναφερθέντα μοντέλα δε λείπουν ούτε οι παλιές προτάσεις, ούτε τα υπεραυτοκίνητα, αλλά ούτε και κάποια πολύ ακριβά. Εσείς έχετε να σχολιάσετε κάτι επ’ αυτών;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • V10 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 1/3

    Το «10»

    Οι V10 κινητήρες ανήκουν φυσικά στις εξωτικές δημιουργίες, σε ό,τι αφορά βέβαια τα επιβατικά αυτοκίνητα, αφού εμφανίζονται επίσης σε pick up και διάφορα φορτηγά. Ωστόσο, εδώ και καιρό τους βλέπουμε σε εκτός δρόμου οχήματα, αλλά και σε sport προτάσεις. Πάρτε μία γεύση από V10...

  • 9/3

    Τα 7 λάθη που κάνουν οι κακοί οδηγοί

    Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.

  • 16/2

    Οι μοτοσικλετιστές είναι φίλοι μας!

    Όλοι εμείς, οι οδηγοί των αυτοκινήτων, έχουμε τοποθετήσει σε μία συγκεκριμένη θέση της καρδιάς μας τους οδηγούς των μοτοσικλετών. Κάποιοι τους έχουμε βάλει στο... ράφι με τους καλούς, ενώ άλλοι σε αυτό με τους κακούς και τους αντιπαθείς. Εσείς, ως οδηγοί αυτοκινήτου, έχετε...

  • 12/2

    Εσείς ακόμα τηλεφωνείτε όταν οδηγείτε;

    Εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ένα πολύ κακό συνήθειο: να μη συμμορφωνόμαστε σε υποδείξεις και απαγορεύσεις, ακόμα και αν πρόκειται για το καλό μας, ακόμα κι αν ενδέχεται να τιμωρηθούμε με υψηλά χρηματικά πρόστιμα. Στην υπόλοιπη Ευρώπη; Tην 1η Φεβρουαρίου απαγορεύτηκε η χρήση του...

  • 2/2

    Όμηροι της διπλωματίας

    Η επίσκεψη ενός υψηλά ιστάμενου στη χώρα μας -και δη στην πρωτεύουσά της- είναι ένα σπουδαίο γεγονός. Ωστόσο, η προστασία αυτού του προσώπου σημαίνει ταυτόχρονα την ταλαιπωρία χιλιάδων συνανθρώπων μας, που πηγαίνουν στις δουλειές τους ή επιστρέφουν από αυτές. Γιατί έχουμε να...

  • 19/1

    «Γερμανία» δε σημαίνει πάντα επιτυχία

    Εντάξει, είναι γνωστό τοις πάσι πως η Γερμανία είναι μία χώρα, στην οποία -μεταξύ άλλων- ευδοκιμεί το αυτοκίνητο. Εκεί φαίνεται πως όλα πάνε καλά. Όλα; Ναι, φίλες και φίλοι, τελικά δεν πάνε όλα καλά για όλους, αφού οι πωλήσεις των αυτοκινήτων το 2017 έφεραν στο προσκήνιο...

  • 12/1

    «Έστιν ουν λαϊκή...»

    Όντας μαθητής ακόμη στις τελευταίες τάξεις του λυκείου (μιλάμε, δηλαδή, για πριν από περίπου 30 χρόνια...) είχα μάθει πολύ καλά τον ορισμό της τραγωδίας (τριτοδεσμίτης γαρ...), ο οποίος ξεκινά με το περίφημο 'Έστιν ουν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας...

  • 5/1

    Πρωτοπόρος η Κίνα!

    Εκπλήσσεστε; Δε νομίζω! Γιατί μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες χώρες του κόσμου και σίγουρα για την πολυπληθέστερη... Η κυβέρνηση της Κίνας, λοιπόν, απέσυρε από το πρόγραμμα κυκλοφορίας 553 αυτοκίνητα, ώστε αυτά να μη συνεχίζουν να κινούνται στους δρόμους της ως...

  • ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ AUTOBAHN 29/12/2017

    «Εμείς είμαστε άλλη εταιρεία...»

    Ένας πομποδέκτης για όλες τις σύγχρονες εθνικές οδούς; Νομίζετε... Ο αριθμός τους ισούται με το σύνολο των εταιρειών-διαχειριστών τους. Οπότε...

  • 22/12/2017

    Τι θα γίνει -επιτέλους- με αυτά τα φώτα;

    Μη μου πείτε ότι κατά τις βραδινές ώρες και ενώ βρίσκεστε καθ' οδόν δεν έχετε συναντήσει έστω ένα αυτοκίνητο, του οποίου ο οδηγός δεν έχει ανάψει τα φώτα του. Εσείς δεν απορείτε; Γιατί εγώ αναρωτιέμαι: 'Καλά, αυτός ο άνθρωπος δε θέλει, ενώ οδηγεί, να βλέπει...