Test drive: Volvo S90 D4 190 PS


Είστε φίλοι των αυτοκινήτων της μεγάλο-μεσαίας κατηγορίας; Δε φτάνουν τα οικονομικά σας για να αγοράσετε ένα Audi A6, μία BMW Σειρά 5 ή μία Mercedes-Benz E-Class; Η Volvo σας έχει έτοιμη τη λύση: S90, το οποίο εμείς δοκιμάζουμε στην diesel εκδοχή D4, με το 2λιτρο κινητήρα των 190 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/8/2018

Πολλοί από εσάς θα σκεφθείτε και θα πείτε πως «δεν είναι ακόμα καιρός για να αγοράσει κανείς ένα αυτοκίνητο της μεγάλο-μεσαίας κατηγορίας και ότι θα πρέπει να ικανοποιούμαστε με μικρότερα αυτοκίνητα. Από τη μία πλευρά, έχετε δίκιο, αφού τα σύγχρονα -πιο μικρά- αυτοκίνητα είναι τόσο καλά και ευρύχωρα, που κάνουν τα μεγαλύτερα να δείχνουν πλέον από υπερβολικά έως και... άχρηστα. Από την άλλη, όμως, το “big is beautiful” δεν είναι κάτι που έχει φύγει τελείως από το μυαλό όλων μας ή τουλάχιστον από τις σκέψεις όσων μπορούν (ακόμη) να κάνουν δικό τους ένα αυτοκίνητο, του οποίου η αρχική τιμή ξεπερνά τα 50.000 ευρώ. Με αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, αλλά και με δεδομένο ότι οι προτάσεις της γερμανικής premium τριάδας είναι ελαφρώς ακριβότερες (Audi A6: από 56.100 ευρώ, BMW Σειρά 5: από 63.120 ευρώ και Mercedes-Benz E-Class: από 60.035 ευρώ), το Volvo S90 αποτελεί μία εξαιρετική εναλλακτική πρόταση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLVO S90 S90 D4 190 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Θέλετε, λοιπόν, μία λιμουζίνα με μεγάλο μήκος; Το Volvo S90 ικανοποιεί άμεσα αυτήν την επιθυμία σας, αφού έχει μήκος 4.963 mm, τα οποία, αν δεν έχετε δικό σας χώρο στάθμευσης (λέγε με «γκαράζ»), θα σας δυσκολέψουν σε μεγάλο βαθμό κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος. Δε θα πιστεύετε ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο μακρύ! Από την άλλη, όμως, θα αναρωτηθείτε «τι δουλειά έχει ένα αυτοκίνητο μήκους σχεδόν 5 m να είναι σταθμευμένο στο δρόμο;» «Με το δίκιο σας», θα απαντήσουμε εμείς. Επομένως, πέρα από το κόστος της αγοράς του αυτοκινήτου, πρέπει να υπολογίσετε -αρχικά, τουλάχιστον και μέχρι να πάρετε το «κολλάει» του parking- και το κόστος του γκαράζ ή μιας θέσης στάθμευσης. Από εκεί και πέρα;

 

Σουηδική φιλοσοφία

Από τη στιγμή που το Volvo S90 D4 είναι πετρελαιοκίνητο, δεν έχετε να φοβηθείτε το κόστος του καυσίμου. Ο 4κύλινδρος turbodiesel κινητήρας «έκαψε» κατά τη δοκιμής μας 7,4 lt/100 km, τιμή που δεν κρίνεται υψηλή, με βάση τον όγκο του αυτοκινήτου, το οποίο ξεπερνά σε βάρος τα 1.700 kg. Η ισχύς του κινητήρα είναι άφθονη (190 PS), ωστόσο πλούσια είναι και η ροπή των 400 Nm, η οποία προσφέρεται ήδη από τις 1.750 rpm και σταθερά έως και τις 2.500 rpm.

Έτσι, ο οδηγός εισέρχεται στο αυτοκίνητο, βάζει τη ζώνη ασφαλείας, ξεκινά και από εκεί και πέρα... αναλαμβάνει ο 2λιτρος κινητήρας σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Δύναμη υπάρχει σε όλο το φάσμα των rpm και αν χρειαστεί να προσπεράσεις, θα το κάνεις με άνεση και ασφάλεια. Με αυτό το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να κάνει κάποιος... «κόντρες», ωστόσο τα 100 km/h από στάση είναι ζήτημα 8,2 sec, ενώ η υψηλότερη ταχύτητα φτάνει ακόμα και τα 230 km/h.

Από την πλευρά τους, τα φρένα, αν και έχουν να αναλάβουν ένα δύσκολο έργο, αν λάβουμε υπόψη μας τον όγκο του S90, αποδείχθηκαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη συχνή χρήση, θυμίζοντάς μας κάτι από την έκδοση D5 AWD, της οποίας η δοκιμή δημοσιεύτηκε το Σεπτέμβριο του 2016.

Αυτή η έκδοση είχε ακινητοποιηθεί από τα 120 km/h σε λιγότερα από 50 m! Σε συνολικό επίπεδο, λοιπόν, καταλαβαίνετε ότι ένα ταξίδι διαρκείας στον αυτοκινητόδρομο είναι για το Volvo S90 D4 μία πολύ εύκολη υπόθεση, η οποία δε θα κοστίσει και πολύ. Σε τι συνθήκες θα γίνει αυτό το ταξίδι ή η οποιαδήποτε διαδρομή διαρκείας;

 

Κορυφαία άνεση και πολυτέλεια

Είτε μιλάμε για τους διαθέσιμους χώρους, είτε μιλάμε για τη ρύθμιση της ανάρτησης, είτε για το διαθέσιμο εξοπλισμό, κάθε διαδρομή, μεγάλης ή μικρής διάρκειας γίνεται ευχάριστα και ξεκούραστα. Οι επιβάτες της πίσω σειράς θέσεων μπορούν σχεδόν να... ξαπλώσουν και όχι απλώς να βολέψουν τα πόδια τους, αφού το μεταξόνιο του S90 φτάνει τα σχεδόν 3 m. Όχι πως ο οδηγός και ο συνοδηγός θα στριμωχτούν μπροστά...

Επιπλέον, η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου και δεν τις αφήνει να περάσουν στη μέση των επιβατών, ενώ σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κλιματισμός είναι δυνατό να ρυθμιστεί ακόμα και ξεχωριστά από τους πίσω επιβάτες. Ο χώρος των αποσκευών; Έως και... μετακόμιση (με λίγα «πήγαινε-έλα») μπορεί κανείς να προγραμματίσει, αφού ο όγκος του φτάνει τα 500 l.

Εντάξει, εξαιτίας των αυξημένων διαστάσεών του, το Volvo S90 δεν οδηγείται με ευκολία σε στενούς δρόμους ούτε της πόλης, αλλά ούτε και του επαρχιακού οδικού δικτύου. Επομένως, σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται προσοχή και σύνεση. Εκτός, αν θέλετε -στρίβοντας σε μία φουρκέτα- να δείτε μπροστά σας το... πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Πάντως, κλίσεις του αμαξώματος δεν παρατηρούνται και μία διαδρομή με αυξημένη ταχύτητα μπορεί να γίνει χωρίς κανένα πρόβλημα.

Επανερχόμενοι στο εσωτερικό και εξετάζοντας τις λεπτομέρειες, όπως οι ραφές των δερμάτινων καθισμάτων, θα θέλαμε οπωσδήποτε αυτές να έχουν διαφορετική όψη και να δείχνουν ακόμα καλύτερης ποιότητας. Στον ίδιο παρανομαστή βάζουμε και τις επενδύσεις ξύλου στο ταμπλό και στις πόρτες. Το σίγουρο είναι, ωστόσο, ότι αυτές οι λεπτομέρειες δε μετριάζουν την πολύ καλή εικόνα, που έχουμε αποκομίσει από την πρόταση της Volvo.

Η τιμή της βασικής εξοπλιστικής έκδοσης Momentum του S90 D4 είναι 54.128 ευρώ. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την κορυφαία έκδοση Inscription, που κοστίζει 60.257 ευρώ, ενώ η ενδιάμεση R-Design αξίζει 58.665 ευρώ.Μήπως σας... άγχωσαν οι μεγάλοι αριθμοί και οι αυξημένες διαστάσεις του σουηδικού αυτοκινήτου; Δικαιολογείστε, αλλά είπαμε και στην αρχή ότι πρόκειται για ένα «Volvo στον υπερθετικό»!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO S90 S90 D4 190 PS 2018   TIMH €54.128   ΤΕΛΗ €145,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/4.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 121 g/km

VOLVO S90 S90 D4 190 PS 2018

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ, ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΣΕ ΣΤΕΝΟΥΣ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ