Test drive: Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4X4


Τα δύο πρόσωπα του Ιανού: Η αρχαία ρωµαϊκή θεότητα µε τα δύο πρόσωπα, εκείνη που όριζε πύλες είναι στην περίπτωσή µας ο καλύτερος τρόπος να περιγράψεις τούτο το αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/10/2018

Διότι µέσα στις τροµερές του αντιφάσεις, τον πολύπλευρο χαρακτήρα και τις απίστευτες δυνατότητές του το Skoda Octavia RS δεν είναι απλά ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Δείτε το σκαρί του. Μια µεγάλη µπερλίνα, µε µήκος-πλάτος-ύψος από την εποχή που τα πάσης φύσεως SUV ήταν παντελώς άγνωστα. 

Όµως τέρµα τα ψέµατα. Η Octavia RS είναι ένα σωστά µελετηµένο, ποιοτικό και τεχνολογικά προηγµένο αυτοκίνητο και όχι ο «φτωχός συγγενής» του VW Group. Πάρτε για παράδειγµα τους προβολείς τεχνολογίας LED πόσο ψαγµένοι είναι. Το ίδιο και οι προβολείς οµίχλης, το ίδιο και τα πίσω φώτα, τα δε διπλά φώτα έχουν και Adaptive Frontlight System (AFS).

Από την άλλη λεπτοµέρειες όπως οι κόκκινες δαγκάνες, η διακριτική πίσω αεροτοµή και οι απολήξεις της εξάτµισης κάτω χαµηλά προδίδουν κάτι από τον σπέσιαλ χαρακτήρα του. Η δε εµπρός µάσκα µε το σηµατάκι VRS είναι σαν το «απαραίτητη η γονική συναίνεση» του τηλεοπτικού δέκτη, ενώ το Rally Green κάνει το Octavia RS να µοιάζει στον Xουλκ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI 184PS 4x4 DSG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ82

Το σπαρτιάτικο εσωτερικό είναι µαύρο, απλό και εργονοµικά αψεγάδιαστο, όπως είναι –συνήθως- τα σπορ αυτοκίνητα. Πινελιές όπως η µεγάλη οθόνη αφής ή ο νυχτερινός φωτισµός από διόδους LED είναι σίγουρα η καλύτερη συνδροµή της σύγχρονης τεχνολογίας στη δηµιουργία ενός φρέσκου περιβάλλοντος. Με µεταξόνιο στα 2,68 µέτρα είναι στο άνω άκρο του ανταγωνισµού και στην απόλυτη κορυφή σε ό,τι αφορά το χώρο αποσκευών που είναι 590 λίτρα και φτάνει τα 1.750.

Η θέση οδήγησης πολύ macho, τα χειριστήρια αυτά που πρέπει, τα paddles για τις αλλαγές στο σπορ flat-bottom τιµόνι κάνει λίγο από πρωτάθληµα GT και το ίδιο και τα πανέµορφα µονοκόµµατα καθίσµατα (στα οποία θα θέλαµε λίγο πιο σκληρά τα πλαϊνά).

 

Το μηχανολογικό υπόβαθρο

Ο κινητήρας 2 λίτρων πετρελαίου αποδίδει «µόνο» 184 ίππους αλλά και 380 Nm ροπής που ξεκινά να προσφέρεται σε γενναίες δόσεις από τις 1.750 rpm και έτσι το αυτοκίνητο δε χρειάζεται περισσότερα από 8 sec για να αγγίξει τα πρώτα 100 km/h από στάση. Στη δε περίπτωσή µας υπάρχει µόνιµη τετρακίνηση αλλά και 6αρι κιβώτιο διπλού συµπλέκτη. Κι όλα αυτά βρίσκονται 15mm χαµηλότερα από τα απλά Octavia ενώ και τα φρένα είναι µεγαλύτερα. 

Τα –αναµενόµενα- καλά νέα είναι ότι σε επίπεδο αναρτήσεων ο πίσω άξονας φιλοξενεί πολλαπλούς συνδέσµους και το πίσω µετατρόχιο είναι αυξηµένο κατά 30mm. Ο καλύτερος συνδυασµός για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Πλειάδα ηλεκτρονικών συστηµάτων θωρακίζει ακόµα περισσότερο το αυτοκίνητο (ΕSC µε το ψευδοµπλοκέ πρόγραµµα XDS έλεγχος ευστάθειας, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, ESBS & TSA) αλλά και σύστηµα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (multi-collision brake) και βέβαια επιλογή προφίλ οδήγησης «Performance Mode Select» µε ανάλογη ρύθµιση, στην αίσθηση του τιµονιού και την απόδοση του κινητήρα (λειτουργική και ηχητική) ανάµεσα σε προγράµµατα Eco, Normal, Sport και Individual.

Πως µπορεί λοιπόν ένα αυτοκίνητο µε το σήµα της Octavia να κινείται γρήγορα και άνετα και προβλέψιµα και καταιγιστικά και, και, και;

Με το γάντι…του µποξ

Με τέτοιο µοτέρ είναι βέβαιον ότι οι επιταχύνσεις και ένα κάποιο προσπέρασµα γίνονται σε ρυθµό… REM. Όµως αυτό το ίδιο µοτέρ, κρεµάει γρήγορα καθώς τα αποθέµατα ροπής εξαντλούνται σε χαµηλές rpm. Αυτό είναι όµως αναµενόµενο από ένα diesel σύνολο. Όµως είναι γρήγορο και ευθύβολο και µε υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης όταν έρθουν οι ανοιχτές στροφές τις οποίες και προτιµά –και λόγω µεγέθους- από τις κλειστές φουρκέτες.

Εδώ βέβαια, θέλουν το χρόνο τους τα Pirelli P Zero 225/35-R19 για να ζεσταθούν. Είναι άλλωστε ελαστικά που κάποτε θα τα συναντούσαµε σε κάποιο καθαρόαιµο GT αλλά τώρα τα έχουµε σε ένα οικογενειακό, πεντάθυρο αυτοκίνητο. Ναι, πεντάθυρο. Το 6άρι κιβώτιο διπλού συµπλέκτη είναι από την άλλη µάλλον τυπικό και ζορίζεται κάποιες φορές να διαχειριστεί γρήγορες αλλαγές είτε σε ανεβάσµατα είτε σε κατεβάσµατα και ίσως είναι ο πιο «αδύναµος κρίκος» σε όλο το αγωνιστικού προφίλ look του αυτοκινήτου. Διόλου αγωνιστικά όµως είναι τα 7,3 l/100km κατανάλωσης πετρελαίου η οποία είναι µια άριστη επίδοση. 

Κόντρα στους νόµους του σύγχρονου marketing που θέλει SUV και crossover, κόντρα στις τάσεις και την αύξηση ύψους από το έδαφος, η Octavia RS είναι ένα sedan χαµηλωµένο και τετρακίνητο, τόσο µα τόσο παράταιρο µε τους καιρούς µας αλλά τόσο µα τόσο εύχρηστο, ποιοτικό και οδηγικά ενδιαφέρον. Η τιµή του δεν είναι χαµηλή ελέω φορολόγησης αφού από τα 36.980 ευρώ, το 1/3 είναι φόροι (!) µετατρέποντας το ψωµί σε…παντεσπάνι. Παρ’ όλα αυτά είναι τόσο στοχευµένο –και διόλου αδιάφορο, κάτι που φάνηκε και τις ηµέρες δοκιµής- διατηρώντας επίκαιρο το moto της εταιρίας «simply clever».