Test Drive: Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 PS


Η Honda παρουσιάζει την diesel εκδοχή του σύγχρονου Civic, η οποία εφοδιάζεται με έναν turbo κινητήρα 1,6 λίτρου. Πόσο καλή είναι αυτή η έκδοση, που οδηγήσαμε από την Αθήνα έως τη Λίμνη Βουλιαγμένης ή Ηραίου κοντά στο Λουτράκι;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ > ΦΩΤ.: HONDA
  • 26/7/2018

Το Honda Civic συνεχίζει την εμπορική πορεία του στην αγορά, αυτήν τη φορά με τον turbodiesel κινητήρα του 1,6 λίτρου και των 120 PS, ο οποίος έλειπε μέχρι σήμερα από τη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων, μιας και οι Ιάπωνες ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι ανταγωνιστικό. Συμπληρώνει την γκάμα των εκδόσεων του ιαπωνικού μικρομεσαίου μοντέλου, που ήδη γνωρίζουμε ότι εφοδιάζεται με τους βενζινοκίνητους turbo κινητήρες 1.0 και 1.5 VTEC 129 και 182 PS, αντίστοιχα.

Απ’ ευθείας, λοιπόν, στο… ψαχνό: Ο diesel κινητήρας του Civic είναι εντυπωσιακά χαμηλών τόνων και συνολικά ραφιναρισμένος. Ενσωματώνει τεχνικές κατασκευής και υλικά που ως σκοπό έχουν τη μείωση τριβών, κραδασμών αλλά και τη μέιωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Οι 120 ίπποι ίσως να ακούγονται λίγοι, αλλά στα diesel μηχανικά σύνολα το βάρος πέφτει στη ροπή, η οποία φτάνει τα 300 Nm ήδη από τις 2.000 rpm. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό είναι ένα μηχανικό 6 σχέσεων, το οποίο έχει αραιή κλιμάκωση, ενώ τα ελαστικά είναι διαστάσεων 215/55 R16, τα οποία κάνουν το Civic να δείχνει πιο άνετο σε σχέση με τις εκδόσεις, που «φορούν» τα 235/45 R17. Κατά τα λοιπά, το Civic αποσπά τα θετικά σχόλιά μας για πολλούς τομείς ακόμη. Για παράδειγμα, για το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας, για το σύστημα πλοήγησης, αλλά και για το ψηφιακό ταχύμετρο.

 

Οδηγώντας το Honda Civic 1.6 i-DTEC

 

Σε ό,τι αφορά τη σχέση που έχει το Honda Civic με την αυτόνομη οδήγηση, η νέα turbodiesel εκδοχή εφοδιάζεται με το σύστημα SENSING, που περιλαμβάνει την «Αποφυγή Πρόσκρουσης μέσω Αναγνώρισης Πεζού», την «Προειδοποίηση για Πρόσκρουση εμπρός», το «Σύστημα Υποβοήθησης Προβολέων», το «Προσαρμοζόμενο Cruise Control, με σύστημα πρόβλεψης απότομης παρεμβολής άλλου οχήματος, τον «Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας», το «Σύστημα Προειδοποίησης ακούσιας Αναχώρησης από τη Λωρίδα, αλλά και από το ίδιο το Οδόστρωμα», το «Σύστημα Διατήρησης της Λωρίδας», το «Σύστημα Παρακολούθησης της Χαμηλής Ταχύτητας της Κυκλοφορίας (μόνο σε συνδυασμό με το κιβώτιο CVT), αλλά και το «Σύστημα Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας».

Το 5θυρο Honda Civic 1.6 i-DTEC ξεκινά από τα 22.120 ευρώ (έκδοση Comfort, που διαθέτει και σύστημα πλοήγησης). Η έκδοση Elegance κοστίζει 25.250 ευρώ και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα πλοήγησης. Αν ο ενδιαφερόμενος προτιμά να συνδυάσει αυτόν τον κινητήρα με τη sedan εκδοχή του Civic, κι αυτό είναι εφικτό, με την τιμή να είναι αποτέλεσμα συμφωνίας με την αρμόδια αντιπροσωπεία και να μην ξεφεύγει αισθητά από τα κόστη, που αναφέρθηκαν πιο πάνω.

Τέλος, στην ίδια εκδήλωση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το Jazz 1.5, ισχύος 130 PS. Οι εντυπώσεις μας είναι σαφώς θετικές, ωστόσο θα θέλαμε στις υψηλότερες ταχύτητες με 6η σχέση στο κιβώτιο και όντας στον αυτοκινητόδρομο ο θόρυβος μέσα στο αυτοκίνητο να είναι χαμηλότερος. Γιατί με 20.250 ευρώ, που στοιχίζει η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και 21.650 ευρώ, που στοιχίζει η έκδοση με το κιβώτιο CVT περιμένεις κάτι πιο πολιτισμένο. Περισσότερες λεπτομέρειες για το Honda Jazz 1.5 μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Αυγούστου, που κυκλοφορεί με τα «Παραπολιτικά» στις 28 Ιουλίου...