Test drive: Nissan Micra 1.0 71 PS


Αν πιστεύατε ότι η έκδοση «εισόδου» στην γκάμα του Nissan Micra είναι αυτή με τον κινητήρα των 900 cc, απατάσθε... Γιατί η επίσημη ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) έφερε στη χώρα μας και το μοντέλο, που εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 998 cc, δηλαδή το... χιλιαράκι.

  • ?ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/7/2018
Πολλοί είναι αυτοί, που θα πουν πως δεν έχει νόημα η ύπαρξη αυτής της έκδοσης, με δεδομένη την ύπαρξη αυτής των 900 cc. Ωστόσο, το Micra 1.0 με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα είναι σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης κατά 1.000 ευρώ πιο προσιτό σε σχέση με το «900άρι» μοντέλο στην ίδια εξοπλιστική έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, το Nissan Micra 1.0 ξεκινά από τα 12.690 ευρώ στην εξοπλιστική εκδοχή Energy, τη στιγμή που με τον ίδιο εξοπλισμό, αλλά τον turbo κινητήρα των 900 cc στοιχίζει 13.690 ευρώ.
 
 
Όσο για τον εξοπλισμό, ανάλογα με την έκδοση μπορεί να βρει κανείς οθόνη αφής, cruise control κ.ά. Επίσης, η Nissan εφοδιάζει το supermini της με κάτι τελείως ασυνήθιστο για την κατηγορία του Micra: Με ένα ηχοσύστημα της Bose, το οποίο φέρει ηχεία ακόμα και στο προσκέφαλο του οδηγού! Για το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας ούτε λόγος να γίνεται...
 
«Εξοπλισμός του Micra», όμως, δε σημαίνει μόνο διασκέδαση, αλλά και ασφάλεια, αφού το ιαπωνικό supermini διαθέτει επίσης σύστημα αυτόματης διατήρησης της πορείας του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας.
 
 
Το εσωτερικό του Micra, από την πλευρά του, συγκεντρώνει πολλά θετικά σχόλια, καθώς τα καθίσματα δεν είναι υπερβολικά μαλακά, τα υλικά αποπνέουν μία αίσθηση υψηλής ποιότητας, ενώ και η ποιότητα της κατασκευής δε θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Επιπλέον, στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, ακόμα και οι πιο μεγαλόσωμοι επιβάτες θα βρουν αρκετό χώρο προς όλες τις κατευθύνσεις, παρότι η σιλουέτα του supermini της Nissan έχει μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με της προηγούμενης γενιάς του.
 
 

Οδηγώντας το... χιλιαράκι

 
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, έχουμε να πούμε αρχικά ότι ο τρικύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας θέλει υψηλό αριθμό rpm. Η μέγιστη τιμή της ροπής των 95 Nm εμφανίζεται στις 3.500 rpm, ενώ η αντίστοιχη της ισχύος στις 6.300. Με αυτά τα δεδομένα, μόνο έκπληξη δεν προκαλεί η τιμή της κατανάλωσης στο πλαίσιο της δοκιμής, η οποία έφτασε τα 6,1 lt/100 km. Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο δεν ξεχωρίζει για την ήπια λειτουργία του.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN MICRA 1.0 71 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ6

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

 
Είναι, λοιπόν, θορυβώδες και με τα 71 PS του δεν μπορεί κανείς να περιμένει πως θα εμφανίσει και sportive… ανησυχίες. Από πλευράς ανάρτησης, μέσα στην πόλη το 1.000άρι Micra ικανοποιεί σε απόλυτο βαθμό, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε έναν επαρχιακό δρόμο, όπου στις στροφές εμφανίζονται κλίσεις του αμαξώματος. Αν, μάλιστα, ο οδηγός θελήσει να κινηθεί με επιθετικό τρόπο, εκτός από την ανάρτηση, δε θα τον ευνοήσει και το χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων με την ασάφειά του. Με άλλα λόγια, το Nissan Micra 1.0 με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι προτιμότερο να οδηγείται στην πόλη παρά έξω από αυτήν...