Test Drive: Νέα BMW M5


Μπορεί ένα sedan με τεχνολογίες και πολυτέλεια αυθεντικής limo να εκτοξεύσει την οδηγική λίμπιντο στα επίπεδα ενός super sport αυτοκινήτου; 

  • 11/6/2018

Το ερώτημα σου γεννάται αυθόρμητα στη θέα και μόνον της νέας Μ5. Μπορεί ένα αυτοκίνητο που σε μήκος πλησιάζει τα 5 μέτρα και το οποίο λίγο καιρό πριν είχες δοκιμάσει με τους «ταπεινούς» 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και  πετρελαίου να σε βάλει στην «πρίζα», όπως ακριβώς οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της σειράς Μ; Η απάντηση δεν άργησε να έρθει και μάλιστα από τα πρώτα χιλιόμετρα, όταν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του Βαυαρικού αυτοκινήτου οδηγώντας το στο Portoroz, ένα παραθαλάσσιο θέρετρο νοτιοδυτικά της Σλοβενίας, αν και τα specs δεν άφηναν καμία αμφιβολία.

Όπως ακριβώς οι βασικοί της αντίπαλοι, Audi RS6 και Mercedes E63 AMG, η νέα Μ5 διαθέτει στάνταρ σύστημα τετρακίνησης.
Όπως ακριβώς οι βασικοί της αντίπαλοι, Audi RS6 και Mercedes E63 AMG, η νέα Μ5 διαθέτει στάνταρ σύστημα τετρακίνησης.

Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά εξάλλου, όταν τη νέα M5 τροφοδοτεί ο ένας V8 χωρητικότητας 4.4 lt  (bi-turbo), που φέρει τις βελτιώσεις του τμήματος M (νέοι υπερσυμπιεστές, βελτιωμένη ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου)... Το θηριώδες μοτέρ αποδίδει 600 ps στις 5.600 – 6.700 rpm και την εντυπωσιακή ροπή 750 Nm μόλις από τις 1.800 rpm, που μπορεί να παραμείνει διαθέσιμη μέχρι τις 5.600 rpm!

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα επιδόσεις επιπέδου super sport μια και η διαδικασία της επιτάχυνσης (0 - 100 km/h) ολοκληρώνεται σε 3,4 sec, ενώ αξίζει να τονιστεί ότι τα αυτοκίνητο 200σαρίζει από στάση σε μόλις 11,1 sec. Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, όμως υπάρχει η δυνατότητα μέσω του  M Driver’s Package (διατίθεται προαιρετικά) να… παραταθεί μέχρι τα 305 km/h.

Με τη χρήση πιο ελαφριών υλικών και παρά την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης το βάρος της νέας ΒΜW Μ5 έχει περιοριστεί στα 1.855 κιλά.
Με τη χρήση πιο ελαφριών υλικών και παρά την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης το βάρος της νέας ΒΜW Μ5 έχει περιοριστεί στα 1.855 κιλά.

 Η εκπληκτική αυτή απόδοση του κινητήρα «περνάει» μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic , που έχει πάρει τη θέση του διπλοσύμπλεκτου των 7 σχέσεων της 5ης γενιάς.

Το κιβώτιο έχει υπεραρκετές παραμετροποιήσεις, σειριακή λειτουργία από τον επιλογέα, αλλά και από τα paddles, ωστόσο μπορεί να ρυθμιστεί πλήρως στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού (Drivelogic), ενώ αναφοράς χρίζει το πρόγραμμα M Steptronic όπου οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και ενδείκνυται για χρήση σε πίστα.

 

Για πρώτη φορά τετρακίνητη η BMW Μ5

Οι άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της νέας BMW M5.
Οι άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της νέας BMW M5.

Ισχύ 600 PS και ροπή 750 Nm για τη νέα BMW M5, νέο κιβώτιο με πολλές παραμετροποιήσεις, ωστόσο μια εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1984 που πρωτοπαρουσιάστηκε η Μ5…

Το σύστημα M xDrive βασίζεται σε ένα κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις πρόσφυσης. Διαθέσιμο είναι και ένα μπλοκέ διαφορικό (Active M Differential) στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%. Η Μ5 είναι κατά βάση πισωκίνητη, με την κίνηση να μεταφέρεται και στον εμπρός άξονα ανάλογα με την περίσταση.

Στα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος τερακίνησης M xDrive τα πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off)  που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Από το υπομενού της τετρακίνησης (M xDrive modes) προσφέρονται οι επιλογές 4WD, 4WD Sport, και 2WD(πίσω κίνηση). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, ενώ στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζονται – κυρίως- για χρήση στην πίστα. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα 2WD παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος…

Να σημειωθεί επίσης, ότι όλες οι παραμετροποιήσεις έχουν γίνει έπειτα από εξαντλητικές δοκιμές του νέα Μ5 στην «πράσινη κόλαση», το Nürburgring Nordschleife…

Το ίδιο έχει συμβεί και με την ανάρτηση, προκειμένου αφενός να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά μια πραγματικής limo από την άλλη όμως να μπορεί να προσφέρει τον χαρακτήρα ενός sport αυτοκινήτου. Το σύστημα της μεταβλητής ρύθμισης της απόσβεσης Variable Damper Control(VDC), έχει τη σφραγίδα του τμήματος Μ και προσφέρει τις επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus.

Οι ρυθμίσεις γίνονται από τα δύο κόκκινα μπουτόν στο τιμόνι Μ1 και Μ2, όπου αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα για κινητήρα (Efficient, Sport και Sport Plus modes), κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display. Ο οδηγός ενεργοποιεί το σετάρισμα που προτιμά πιέζοντας το σχετικό μπουτόν! Φυσικά, βελτιώσεις υπάρχουν στο αμάξωμα της νέας BMW M5 καθώς προβλέπονται φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ επανασχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα για την καλύτερη ψύξη κινητήρα και φρένων. Επανασχεδιασμένος και ο πίσω διαχύτης, με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να υποδηλώνουν για τον χαρακτήρα αυτής της 5άρας.

Η BMW έχει κάνει προσπάθεια να κρατήσει το βάρος σε λογικά πλαίσια και γι΄ αυτό το λόγο το καπό είναι αλουμινένιο, η οροφή κατασκευασμένη από CFRP, με αποτέλεσμα η 6η γενιά της Μ5 να είναι ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της αν και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Διαθέτει επίσης συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο, με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω και διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν καλύτερη απόδοση, ενώ τα προαιρετικά carbon φρένα M με τις χρυσαφί δαγκάνες εξοικονομούν επιπλέον 23 kg και αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.

Στην «βασική» έκδοση η νέα BMW M5 πατάει σε 19άρες ζάντες  (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19), ενώ προαιρετικά διατίθεται με ζάντες 20 ιντσών (εμπρός: ελαστικά 275/35 R 20, πίσω: ελαστικά 285/35 R 20). 

 

Οδηγώντας τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

Φιλική στην οδήγηση, αλλά και top gun εφόσον ο οδηγός το επιλέξει, ο χαρακτήρας της νέας BMW M5.
Φιλική στην οδήγηση, αλλά και top gun εφόσον ο οδηγός το επιλέξει, ο χαρακτήρας της νέας BMW M5.

Αν όλα τα παραπάνω σας έχουν εντυπωσιάσει –και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά- πολύ περισσότερο θα εντυπωσιαστείτε εάν βρεθείτε πίσω από τον τιμόνι της. Θα μπορούσαμε να της δώσουμε τον τίτλο smart casual καθώς το πρωί μπορείς με το κουστουμάκι σου και την ωραία δερμάτινη τσάντα σου να πηγαίνεις «κυριλέ» στο γραφείο ή στα εξωτερικά σου ραντεβού και το απόγευμα να πετάς τη γραβάτα και να «λυσσάς» γυρίζοντας στο σπίτι. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και το ΣΚ, από ένα μεγάλο ταξίδι μέχρι να συμμετάσχεις στο track day που σε προσκάλεσε ο κολλητός σου με το «αγωνιστικό» αυτοκίνητο.

Αν και οδηγήσαμε το αυτοκίνητο «συνοδεία», ωστόσο η ορεινή διαδρομή που είχε επιλεγεί (ειδική διαδρομή του WRC) ήταν τέτοια που μπορούσες να αξιολογήσεις το αυτοκίνητο. Ε, λοιπόν, αφενός ο προπομπός πήγαινε γρήγορα… τόσο όσο, αφετέρου η Μ5 μπορούσε να κρύψει τις διαστάσεις της λες και ήταν ένα hot hatch. Οδηγικά δεν μπορείς να της βρεις ψεγάδι. Στον αυτοκινητόδρομο είναι εντυπωσιακό το πώς ανεβάζει σε χρόνους dt ταχύτητα και φθάνει στην τελική. Το ίδιο εντυπωσιακό και το πώς στρίβει σε μια ορεινή διαδρομή. Την ίδια στιγμή και εφόσον το επιλέξει ο οδηγός, μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες με τις ανέσεις μια πραγματικής λιμουζίνας. 

Η νέα Μ5 ακολουθεί πιστά την τεχνολογική ανωτερότητα των συμβατικών εκδόσεων της σειράς 5, με τη διαφορά ότι μαζί με τις επιδόσεις super sport αυτοκινήτου, μπορεί μέσω των απίστευτων συνδυασμών παραμετροποίησης να ικανοποιήσει και την οδηγική λίμπιντο. Δεν είναι extreme στις αντιδράσεις της (αν και δεν μας δόθηκε η δυνατότητα να την πιέσουμε πολύ και με τα συστήματα υποβοήθησης off), δεν χάνει τον limo χαρακτήρα της, ενώ και από πλευράς υλοποίησης το αυτοκίνητο είναι ο ορισμός του super premium.

Η BMW M5 είναι ήδη διαθέσιμη στην τιμή των 174.900 ευρώ στην ελληνική αγορά και πριμ αναφωνήσετε «πόσο», να σας αναφέρουμε ότι τα 75.000 ευρώ είναι φόροι…

 

TECH INFO 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                        V8, Bi-TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                            ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                   4.395

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                           441(600)/ 5.600-6.700

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                 750/1.800-5.600 .

ΚΙΝΗΣΗ                                                     ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                        4.965x1.903x1.473 

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                 2.962 χλστ

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                           1.855

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100/200 km/h (s)                                                 3,3/11,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                    250 (305**)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                       14,5/8,2

ΜEΙΚΤΗ*                                                                10,5

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                                    14

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                        241

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)                     174.900

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

**ΜΕ ΤΟ ΕΞΤΡΑ M DRIVER'S PACKAGE