CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 BMW M5

Test Drive: Νέα BMW M5 11/6

Για πρώτη φορά τετρακίνητη η BMW Μ5

Οι άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της νέας BMW M5.

Ισχύ 600 PS και ροπή 750 Nm για τη νέα BMW M5, νέο κιβώτιο με πολλές παραμετροποιήσεις, ωστόσο μια εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1984 που πρωτοπαρουσιάστηκε η Μ5…

Το σύστημα M xDrive βασίζεται σε ένα κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη που κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις πρόσφυσης. Διαθέσιμο είναι και ένα μπλοκέ διαφορικό (Active M Differential) στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%. Η Μ5 είναι κατά βάση πισωκίνητη, με την κίνηση να μεταφέρεται και στον εμπρός άξονα ανάλογα με την περίσταση.
Στα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος τερακίνησης M xDrive τα πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off)  που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός. Από το υπομενού της τετρακίνησης (M xDrive modes) προσφέρονται οι επιλογές 4WD, 4WD Sport, και 2WD(πίσω κίνηση). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC (Dynamic Stability Control) και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο της στροφής, ενώ στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζονται – κυρίως- για χρήση στην πίστα. Σημειώνεται ότι το πρόγραμμα 2WD παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος…
Να σημειωθεί επίσης, ότι όλες οι παραμετροποιήσεις έχουν γίνει έπειτα από εξαντλητικές δοκιμές του νέα Μ5 στην «πράσινη κόλαση», το Nürburgring Nordschleife…
Το ίδιο έχει συμβεί και με την ανάρτηση, προκειμένου αφενός να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά μια πραγματικής limo από την άλλη όμως να μπορεί να προσφέρει τον χαρακτήρα ενός sport αυτοκινήτου. Το σύστημα της μεταβλητής ρύθμισης της απόσβεσης Variable Damper Control(VDC), έχει τη σφραγίδα του τμήματος Μ και προσφέρει τις επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus.

Οι ρυθμίσεις γίνονται από τα δύο κόκκινα μπουτόν στο τιμόνι Μ1 και Μ2, όπου αποθηκεύονται δύο σεταρίσματα για κινητήρα (Efficient, Sport και Sport Plus modes), κιβώτιο και ανάρτηση και τα M xDrive mode, το DSC mode και τις ρυθμίσεις του Head-Up-Display. Ο οδηγός ενεργοποιεί το σετάρισμα που προτιμά πιέζοντας το σχετικό μπουτόν! Φυσικά, βελτιώσεις υπάρχουν στο αμάξωμα της νέας BMW M5 καθώς προβλέπονται φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ επανασχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα για την καλύτερη ψύξη κινητήρα και φρένων. Επανασχεδιασμένος και ο πίσω διαχύτης, με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης να υποδηλώνουν για τον χαρακτήρα αυτής της 5άρας.
Η BMW έχει κάνει προσπάθεια να κρατήσει το βάρος σε λογικά πλαίσια και γι΄ αυτό το λόγο το καπό είναι αλουμινένιο, η οροφή κατασκευασμένη από CFRP, με αποτέλεσμα η 6η γενιά της Μ5 να είναι ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της αν και με στάνταρ σύστημα τετρακίνησης. Διαθέτει επίσης συνθετικά φρένα M, που είναι ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα από χυτοσίδηρο, με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω και διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα συνθετικά φρένα M παρέχουν καλύτερη απόδοση, ενώ τα προαιρετικά carbon φρένα M με τις χρυσαφί δαγκάνες εξοικονομούν επιπλέον 23 kg και αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες.
Στην «βασική» έκδοση η νέα BMW M5 πατάει σε 19άρες ζάντες  (εμπρός: 275/40 R 19, πίσω: 285/40 R 19), ενώ προαιρετικά διατίθεται με ζάντες 20 ιντσών (εμπρός: ελαστικά 275/35 R 20, πίσω: ελαστικά 285/35 R 20). 

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 HYUNDAI KONA 13/6

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Kona

    Το νέο Hyundai Kona το περιμέναμε πολύ καιρό μιας και ήδη τα στοιχεία του μας ήταν λίγο πολύ γνωστά. Μετά την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο μοντέλο στους δρόμους της Αττικής διαπιστώνουμε ότι αποτελεί έναν από τους διεκδικητές της κορυφής στην κατηγορία του. Ας δούμε γιατί...

  • 2018 TOYOTA AYGO 12/6

    Οδηγούμε στην Κοπεγχάγη το νέο Toyota Aygo

    Με επιλεκτικές βελτιώσεις, η Toyota αναβαθμίζει το Aygo προσφέροντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και στοιχεία που ταιριάζουν σε ένα πιο νεανικό κοινό. Από €10.980 οι τιμές πώλησης.

  • 2018 BMW M5 11/6

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

    Μπορεί ένα sedan με τεχνολογίες και πολυτέλεια αυθεντικής limo να εκτοξεύσει την οδηγική λίμπιντο στα επίπεδα ενός super sport αυτοκινήτου;

  • 2018 TEST DRIVE: CITROEN C4 CACTUS 1.2 PURETECH EAT6 110 PS-1.6 BLUEHDI 100 PS 10/6

    Δοκιμάζουμε τα Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS-1.6 Bluehdi 100 PS

    Για μία εταιρία με την παράδοση της Citroen ο καλύτερος τρόπος να δει το μέλλον είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Και με το νέο C4 Cactus δημιουργεί την ιδανική συνέχεια στην ξεχωριστή ιστορία του... 'Σιτροενισμού'.

  • 2018 VOLVO V60 7/6

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: Οδηγούμε το νέο Volvo V60 (pics+video)

    To καινούργιο V60 είναι το τυπικότερο όχημα της Volvo, αυτό που απηχεί με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία και την ιστορία της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • 2018 RENAULT CLIO 1.5 DCI 110 PS 6/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

    Η Renault επεκτείνει το εύρος της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου της με την προσθήκη της ισχυρότερης έκδοσης με diesel κινητήρα 1,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και καταναλώνει ελάχιστα.

  • 2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4 2/6

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper S E Countryman ALL4

    Το υβριδικό Μini δίνει έναν πιο cool τόνο στις μετακινήσεις σας. Έστω και αν κάποιες στιγμές σας ζητά να βγείτε από την... οδηγική 'πρίζα' των άλλων εκδόσεων.

  • 2018 DS3 PERFORMANCE 208 PS 31/5

    Δοκιμάζουμε το DS3 Performance 208 PS

    Το DS3 Performance έρχεται να αποτελέσει μια πιο 'πολιτισμένη' εκδοχή του θέματος 'Γαλλικό GTI'. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται η πιο σκληροπυρηνική βόμβα αδρεναλίνης στην αγορά. Μπερδευτήκατε; Το ίδιο και εμείς.

  • 2018 SUZUKI SWIFT 1.2 GLX HYBRID 90 PS 29/5

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 90 PS

    Το δημοφιλές Suzuki Swift επιστρέφει στη μάχη της αγοράς, διατηρώντας μεν το sportive χαρακτήρα της φίρμας που το κατασκευάζει, αλλά εισάγοντας ταυτόχρονα και ένα πιο φιλικό απέναντι στο περιβάλλον πρόσωπο.

  • 2018 PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI 120 ΕΑΤ6 27/5

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

    Ένα MPV, που έγινε Crossover με ολίγη από SUV και μια επίγευση από ΜPV. Ή αν σας μπερδεύει η fusion 'μαγειρική' του marketing, κρατήστε αυτό: Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • 2018 FORD FIESTA ST 25/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST 200PS!

    Αφαιρώντας κυβικά και κυλίνδρους αλλά προσθέτοντας τεχνολογία και σπορ ενθουσιασμό, η Ford καταφέρνει με το νέο Fiesta ST να ξαναπάρει τα σκήπτρα των "pocket rockets".

  • 2018 FORD FIESTA ACTIVE 24/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active

    Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.

  • 2018 TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-IE 111 PS 12/5

    Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

    Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.