CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4

Test Drive: MINI Cooper S E Countryman ALL4 2/6

Το Countryman S E

που δοκιμάζουμε συνιστά μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο θέμα «υβριδικό». Πρόκειται για μία «plug-in» εκδοχή αυτής της τεχνολογίας, με μία μπαταρία 7,6 kWh η οποία φορτίζεται από μία πολύ στιλάτη θύρα στο πλάι του αυτοκινήτου. Η φόρτισή της χρειάζεται κοντά στις 3,5 ώρες σε οικιακό ρεύμα, και περίπου το μισό σε κάποιον ταχυφορτιστή. Η μπαταρία, που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, στέλνει το ρεύμα σε έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 88 ίππων και ροπή 165 Nm, ο οποίος βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω άξονα. Με αυτόν τον τρόπο το υβριδικό Mini αποκτά μία ιδιότυπη τετρακίνηση, η οποία είναι λειτουργική στο μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει αποθέματα ενέργειας. Το όλο σύστημα υποστηρίζεται και από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, που δεν είναι άλλος από τον γνωστό μας τρικύλινδρο tubro του 1,5 λίτρων, με ισχύ 136 ίππους και 220 Νm ροπής. Η όλη εγκατάσταση δημιουργεί κάποιες χωροταξικές ανακατατάξεις στο ήδη γνωστό μας Countryman, καθώς χάνονται περίπου 45 λίτρα από τον χώρο των αποσκευών (τα εναπομείναντα 405 πάντως είναι υπεραρκετά), ενώ και οι πίσω επιβάτες κάθονται λίγο ψηλότερα, με αποτέλεσμα να περιορίζεται ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους.

Από εκεί και πέρα το σύστημα λειτουργεί σε γενικές γραμμές όπως ένα τυπικό υβριδικό σύνολο, με κάποιες ιδιαιτερότητες που κάνουν το συγκεκριμένο Mini μία πολύ πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση στην καθημερινή του χρήση. Aρχικά υπάρχει η γνωστή και από τα υπόλοιπα μοντέλα δυνατότητα ρύθμισης του setup σε τρεις βαθμίδες (sport, mid, green) η οποία επιδρά στο σύνολο των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου (τιμόνι, κιβώτιο, κινητήρας). Επιπρόσθετα, έχουμε και έναν ακόμα διακόπτη, μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει με ποιόν τρόπο θα λειτουργήσει το υβριδικό σύστημα. Υπάρχει η επιλογή της κίνησης μόνο με τον θερμικό κινητήρα (όπου παράλληλα φορτίζεται και η μπαταρία σε ένα ποσοστό έως και 90%), η επιλογή Αuto eDrive για την κίνηση με συνδυασμό βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα (με το εξελιγμένο λογισμικό να επιλέγει την βέλτιστη λειτουργία), και τέλος η επιλογή MAX eDrive για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (όπου και έχουμε για πρώτη φορά ένα... πισωκίνητο Mini!). Στην τελευταία περίπτωση, η ηλεκτρική αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 40 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν και κάποιοι περιορισμοί: Στο πρόγραμμα Αuto eDrive, που είναι και η default λειτουργία, η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σταματά στα 80 km/h, ενώ στο πρόγραμμα MAX eDrive ο κόφτης επεμβαίνει στα 125 km/h. Και στις δύο περιπτώσεις, αν ξεπεραστούν αυτά τα όρια, αναλαμβάνει να λειτουργήσει αυτόματα ο βενζινοκινητήρας έτσι ώστε να μην αδειάσει πλήρως η μπαταρία (και, πιστέψτε μας, αδειάζει γρήγορα με το εθιστικό γκάζι της ηλεκτροκίνησης).

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2017 FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ST-LINE 140 PS 16/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 140 PS

    Αν αναζητάτε ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το οποίο ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην sportive οδική συμπεριφορά, δεν έχετε πολλές επιλογές. Μία από τις λίγες και καλές, πάντως, είναι το Ford Fiesta ST-Line, που εφοδιάζεται με τον 1.000άρη...

  • 2018 HYUNDAI KONA 13/6

    Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Kona

    Το νέο Hyundai Kona το περιμέναμε πολύ καιρό μιας και ήδη τα στοιχεία του μας ήταν λίγο πολύ γνωστά. Μετά την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο μοντέλο στους δρόμους της Αττικής διαπιστώνουμε ότι αποτελεί έναν από τους διεκδικητές της κορυφής στην κατηγορία του. Ας δούμε γιατί...

  • 2018 TOYOTA AYGO 12/6

    Οδηγούμε στην Κοπεγχάγη το νέο Toyota Aygo

    Με επιλεκτικές βελτιώσεις, η Toyota αναβαθμίζει το Aygo προσφέροντας πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, αλλά και στοιχεία που ταιριάζουν σε ένα πιο νεανικό κοινό. Από €10.980 οι τιμές πώλησης.

  • 2018 BMW M5 11/6

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

    Μπορεί ένα sedan με τεχνολογίες και πολυτέλεια αυθεντικής limo να εκτοξεύσει την οδηγική λίμπιντο στα επίπεδα ενός super sport αυτοκινήτου;

  • 2018 TEST DRIVE: CITROEN C4 CACTUS 1.2 PURETECH EAT6 110 PS-1.6 BLUEHDI 100 PS 10/6

    Δοκιμάζουμε τα Citroen C4 Cactus 1.2 Puretech EAT6 110 PS-1.6 Bluehdi 100 PS

    Για μία εταιρία με την παράδοση της Citroen ο καλύτερος τρόπος να δει το μέλλον είναι να κοιτάξει στο παρελθόν της. Και με το νέο C4 Cactus δημιουργεί την ιδανική συνέχεια στην ξεχωριστή ιστορία του... 'Σιτροενισμού'.

  • 2018 VOLVO V60 7/6

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ: Οδηγούμε το νέο Volvo V60 (pics+video)

    To καινούργιο V60 είναι το τυπικότερο όχημα της Volvo, αυτό που απηχεί με τον καλύτερο τρόπο την κατασκευαστική φιλοσοφία και την ιστορία της Σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

  • 2018 RENAULT CLIO 1.5 DCI 110 PS 6/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.5 dCi 110 PS

    Η Renault επεκτείνει το εύρος της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου της με την προσθήκη της ισχυρότερης έκδοσης με diesel κινητήρα 1,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και καταναλώνει ελάχιστα.

  • 2018 MINI COOPER S E COUNTRYMAN ALL4 2/6

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper S E Countryman ALL4

    Το υβριδικό Μini δίνει έναν πιο cool τόνο στις μετακινήσεις σας. Έστω και αν κάποιες στιγμές σας ζητά να βγείτε από την... οδηγική 'πρίζα' των άλλων εκδόσεων.

  • 2018 DS3 PERFORMANCE 208 PS 31/5

    Δοκιμάζουμε το DS3 Performance 208 PS

    Το DS3 Performance έρχεται να αποτελέσει μια πιο 'πολιτισμένη' εκδοχή του θέματος 'Γαλλικό GTI'. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται η πιο σκληροπυρηνική βόμβα αδρεναλίνης στην αγορά. Μπερδευτήκατε; Το ίδιο και εμείς.

  • 2018 SUZUKI SWIFT 1.2 GLX HYBRID 90 PS 29/5

    Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift 1.2 GLX Hybrid 90 PS

    Το δημοφιλές Suzuki Swift επιστρέφει στη μάχη της αγοράς, διατηρώντας μεν το sportive χαρακτήρα της φίρμας που το κατασκευάζει, αλλά εισάγοντας ταυτόχρονα και ένα πιο φιλικό απέναντι στο περιβάλλον πρόσωπο.

  • 2018 PEUGEOT 5008 1.6 BLUEHDI 120 ΕΑΤ6 27/5

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

    Ένα MPV, που έγινε Crossover με ολίγη από SUV και μια επίγευση από ΜPV. Ή αν σας μπερδεύει η fusion 'μαγειρική' του marketing, κρατήστε αυτό: Ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο.

  • 2018 FORD FIESTA ST 25/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST 200PS!

    Αφαιρώντας κυβικά και κυλίνδρους αλλά προσθέτοντας τεχνολογία και σπορ ενθουσιασμό, η Ford καταφέρνει με το νέο Fiesta ST να ξαναπάρει τα σκήπτρα των "pocket rockets".

  • 2018 FORD FIESTA ACTIVE 24/5

    ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active

    Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.

  • 2018 VOLKSWAGEN GOLF GTD 2.0 TDI 184PS DSG 18/5

    Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184PS DSG

    Ποιος είπε ότι ένα πετρελαιοκίνητο hatchback δεν μπορεί να είναι σπορ; Σίγουρα όχι οι άνθρωποι της Volkswagen.

  • 2018 BMW X2 SDRIVE 20I 192PS 13/5

    Δοκιμάζουμε τη BMW X2 sDrive 20i 192PS

    Εδώ και αρκετό καιρό πολλοί συζητούν για το πόσο σπορ μπορεί να είναι ένα compact SUV. Η BMW με την Χ2 απλά κλείνει την κουβέντα.