Ένα παρελθόν το οποίο ήταν ξεχωριστό και ρηξικέλευθο αλλά αποδείχθηκε μοναδικό. Η μυθική DS, ως όχημα, όρισε μια Αυτοκίνηση που τελικά δεν έγινε πράξη στα χρόνια που ακολούθησαν, από το 1955 και εντεύθεν. Πενήντα εννέα χρόνια αργότερα (Ιούνιος 2014) θα δώσει την ονομασία της σε μια νέα εταιρεία (αυτόνομη εντός Ομίλου PSA) η οποία θα προσπαθεί να διακρίνεται από το στυλ, την ποιότητα και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα υιοθετεί στα μοντέλα της. Το DS 5 παρουσιάστηκε το 2011 (υπό το εμπορικό σήμα της Citroën, τότε) και επανασχεδιάστηκε το 2015 (υπό αυτό της DS, πλέον). Η ιδιαιτερότητα στη μορφή και τη σχεδίαση του αμαξώματος, όπως κι αυτή του εσωτερικού, ήταν τα πρώτιστα στοιχεία διαφοροποίησης του αυτοκινήτου. Το αμάξωμα του DS 5 θυμίζει αυτό ενός «shooting-brake» οχήματος. Είναι σχετικά ψηλό αλλά η σχεδίασή του κάνει να φαίνεται χαμηλότερο. Πέραν αυτών, όμως, κύριο μέλημα των Γάλλων ήταν να το κάνουν να δείχνει πολυτελές και να προορίζεται ως εμπορικός ανταγωνιστής των αντίστοιχων Γερμανικών μοντέλων της κατηγορίας.
Εσωτερικά
Για να διαφοροποιηθούν από τους υπόλοιπους, στην DS αποφάσισαν να διαμορφώσουν το εσωτερικό με τρόπο που να θυμίζει μέσο σε ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Η ενιαία διαμόρφωση του ταμπλό και της κονσόλας που διαχωρίζει τους εμπρός επιβάτες είναι χαρακτηριστική, όπως και ότι όλοι οι διακόπτες είναι ενσωματωμένοι σε αυτή –ακόμα και αυτοί για το χειρισμό των ηλεκτρικών παραθύρων. Οι εμπρός επιβάτες έχουν αρκετό χώρο όμως δεν ισχύει το ίδιο και για τους πίσω, όπου ο εκεί χώρος είναι σχετικά μικρότερος. Οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά, η ορατότητα προς τα εμπρός και πλάι είναι καλή, όχι όμως και προς τα πίσω. Εκεί, η σχεδίαση και του στυλ του αμαξώματος υπερίσχυσαν της συγκεκριμένης χρηστικότητας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δείχνουν καλής ποιότητας και σαφώς έχουν τη μορφή που οι Γάλλοι γνωρίζουν πολύ καλά να προσδίδουν.
Το DS 5 βασίζεται στην πλατφόρμα «PF2», όχι στη μεταγενέστερη «EMP2» του Ομίλου PSA. Αυτό σημαίνει ότι το πλαίσιο δεν είναι ό,τι πιο σύγχρονο αναφορικά με τη δυσκαμψία και το βάρος του. Εντούτοις, ταιριάζει με τον «χαρακτήρα» του οχήματος, δηλαδή ότι η ανάρτησή του είναι σχετικά μαλακή σε ρυθμίσεις, με βασικό πλεονέκτημα την άνεση κατά το ταξίδι. Μάλιστα, οι άνθρωποι της εταιρείας αποφάσισαν ότι η ανάρτηση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του μοντέλου θα είναι μαλακότερη σε αίσθηση από την αντίστοιχη των βενζινοκίνητων, προσήκουσα στο γενικότερο ύφος των πρώτων.
Κινητήρας – Εντυπώσεις
Ο οκταβάλβιδος πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας BlueHDi είναι οριακός για το όχημα σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αλλά η ροπή του αποδίδεται ικανοποιητικά περίπου από τις 1.500 rpm και άνω. Ωστόσο, ο εκπεμπόμενος θόρυβός του γίνεται σχετικά αισθητός στο εσωτερικό. Οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6 γίνονται με ομαλό τρόπο ενώ αυτό διαθέτει και δύο επιπλέον προγράμματα λειτουργίας, «Sport» και «Snow», για αμεσότερες ή πιο «αργές» αλλαγές σχέσεων, αντίστοιχα, αναλόγως της επιλογής του οδηγού. Η ανάρτηση είναι σχετικά μαλακή σε ρυθμίσεις. Σε χαμηλή ταχύτητα, δεν απορροφά τόσο ικανοποιητικά της ταλαντώσεις αλλά όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί λειτουργεί πολύ καλά.
Η κατανάλωση καυσίμου είναι καλή και όσο ο οδηγός εκμεταλλεύεται τη ροπή του κινητήρα και δεν τον πιέζει η μέση τιμή της είναι σχετικά χαμηλή. Το DS 5 δεν είναι ένα «συνηθισμένο» αυτοκίνητο, δεν δημιουργήθηκε ως τέτοιο εξάλλου. Το στυλ είναι το βασικό στοιχείο που το προσδιορίζει, το διαφοροποιεί, μάλλον το ξεχωρίζει. Το εσωτερικό του είναι ξεχωριστό και, ως επιβάτης, χαίρεσαι την πληθωρικότητα της σχεδίασης και της διαμόρφωσής του. Εκτός αυτού, εκτιμάς και την τόλμη των Γάλλων να παρουσιάζουν ενδιαφέρονται οχήματα και να μην ακολουθούν τα τετριμμένα σε ό,τι αφορά την κατασκευή τους. Αναμφισβήτητα, το DS 5 διαφέρει από τα υπόλοιπα οχήματα της κατηγορίας του και όσοι το επιλέξουν σαφώς αξιώνουν κάτι που δεν μπορούν να βρουν στους (πιο παραδοσιακούς) ανταγωνιστές του.
ΥΠΕΡ
- ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ,
- ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ,
- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.
KATA
- ΧΡΟΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ,
- ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.
TECH INFO
DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.560
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 88 (120)/3.500
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 300/1.750
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΜΑΞΩΜΑ
ΜXΠXΥ (mm) 4.530x1.871x1.505
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.727
ΒΑΡΟΣ (kg) 1.434
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 468/1.288
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 60
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h (s) 11,9
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 189
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,8/3,7
ΜEΙΚΤΗ* 4,1
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,3
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 108
*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 33.455
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ) 105,84
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 7
ΣΥΝΟΛΟ 79