CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 NISSAN LEAF

Test Drive: 2018 Nissan LEAF 26/6

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Το νέο LEAF είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τιμή έκπληξη. Όπως ανακοίνωσε η εισαγωγική εταιρεία ΝΙΚ.Ι.ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ, οι τιμές πώλησης έχουν οριστεί στα 32.990 ευρώ, μια εξαιρετική τιμή για ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 240 km. Η εταιρεία διαθέτει παράλληλα ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο wallbox των 32 Amp με κόστος 1.200 ευρώ.

Ποιές είναι οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το νέο Nissan LEAF και πώς ακριβώς είναι στην καθημερινή του χρήση; Διαβάστε στο κείμενο που ακολουθεί την οδηγική εμπειρία των συναδέλφων μας στο Car and Driver που το δοκίμασαν στην Αμερική...

 

Ένας νέος κόσμος γεννήθηκε...

Δεν υπάρχει πιο ιδανικό κλίμα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο από αυτό της νότιας California. Καθ’ όλην τη διάρκεια του χρόνου, οι θερμοκρασίες βρίσκονται ακριβώς μέσα στη ζώνη ευτυχίας για την ιδανική λειτουργία της μπαταρίας ιόντων λιθίου.

Oι μετακινήσεις με το αδιάκοπο stop-and-go, είναι το καλύτερο σενάριο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως το νέο Nissan LEAF, το οποίο σχεδιάστηκε εκ νέου για το 2018 και διαφέρει αρκετά σε σχέση με τον προκάτοχό του, ένα αυτοκίνητο, το οποίο μόνο «όμορφο» δε θα το χαρακτήριζε κανείς. Αν η νέα έκδοση μοιάζει λιγότερο με ένα Renault Megane και περισσότερο με τον καρπό του... έρωτα ανάμεσα σε ένα Nissan Murano και ένα Chevrolet Bolt, τότε θεωρούμε πως έχουμε να κάνουμε με μία πρόοδο, έστω κι αν ο συντελεστής οπισθέλκουσας φτάνει το 0,28, δηλαδή έχει παραμείνει ο ίδιος με παλιότερα.

Κινούμενο μαζί με όλην την υπόλοιπη κυκλοφορία, ένα τσούρμο... άπλυτων Corolla και RAV4, το LEAF δείχνει ακόμα πιο εύγευστο και αποδεκτό, χάρη στο σχεδόν βουβό ηλεκτροκινητήρα του, ο οποίος αποδίδει πλέον 150 PS (από 107). Πάντως, οι ηλεκτροκινητήρες επιλύουν δύο προβλήματα των μικρών αυτοκινήτων: την -παραδοσιακή- έλλειψη ροπής και το θόρυβο ενός... τσιτωμένου τετρακύλινδρου κινητήρα. Κάτω από το καπό, όπου θα περίμενε κανείς να δει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, βλέπουμε έναν ευμεγέθη μεταλλικό κύβο, ο οποίος στεγάζει τη μονάδα παροχής ισχύος, δηλαδή τον εναλλάκτη και τον ηλεκτροκινητήρα. Μόλις 67 dB θορύβου από τον κινητήρα, την αεροδυναμική αντίσταση και την κύλιση των ελαστικών περνούν στην καμπίνα των επιβατών την ώρα που το πεντάλ του γκαζιού είναι βυθισμένο στο πάτωμα. Με ταχύτητα λίγο πιο πάνω από τα 110 km/h, μία τιμή αρκετά συνηθισμένη, το LEAF σημείωσε επίδοση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου: 65 dB! Επομένως, πρόβλημα σχετικό με τον ήχο δεν υφίσταται. Ακόμα και με τα 40 επιπλέον PS, η επιτάχυνση του LEAF δε συγκρίνεται με αυτήν του Tesla Model 3. Για την επιτάχυνση από στάση έως τα περίπου 100 km/h το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Nissan χρειάζεται 7,4 sec, τιμή απολύτως ικανοποιητική. Ωστόσο, το εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ροπή. Ένα απλό χτύπημα στο δεξί πεντάλ απελευθερώνει μία τεράστια ποσότητα άμεσης ώθησης προς τα εμπρός. Δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, αλλά η άφθονη ροπή των 320 Nm, η οποία αρκεί για ένα γρήγορο άλμα διάρκειας μόλις 2,8 sec για την επιτάχυνση από τα σχεδόν 50 στα 80 km/h! Με άλλα λόγια, αυτός ο χρόνος δείχνει πως το LEAF είναι ικανό κατά την άμεση επιτάχυνση να... ισοπεδώσει το πίσω μέρος του κρανίου του οδηγού στο προσκέφαλο.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 KIA SRORTAGE 13/7

    Οδηγούμε το αναβαθμισμένο KIA Sportage

    Η επανασχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού στο KIA Sportage είναι το προφανές. Το ζητούμενο είναι η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα και οι νέοι κινητήρες της εταιρείας φροντίζουν γι' αυτό.

  • 2018 FORD FOCUS 11/7

    Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Ford Focus

    Σε μια Γαλλία που παρακολουθούσε με κομμένη την ανάσα την προσπάθεια των τρικολόρ να ανεβεί στην κορυφή του κόσμου, εμείς οδηγούσαμε το εντελώς νέο Ford Focus που έχει ακριβώς τον ίδιο στόχο.

  • NISSAN MICRA 1.0 71 PS 8/7

    Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.0 71 PS

    Αν πιστεύατε ότι η έκδοση 'εισόδου' στην γκάμα του Nissan Micra είναι αυτή με τον κινητήρα των 900 cc, απατάσθε... Γιατί η επίσημη ελληνική εισαγωγική εταιρεία (Νικ. Ι. Θεοχαράκης) έφερε στη χώρα μας και το μοντέλο, που εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό...

  • 2018 SEAT LEON CUPRA ST 300 PS 6/7

    Δοκιμάζουμε το Seat Leon Cupra ST (300 PS)

    Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον 'Cupra' οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.

  • 2018 MINI COOPER D CLUBMAN 2.0 150 PS AUTOMATIC 4/7

    Δοκιμάζουμε το MINI Cooper D Clubman 2.0 150 PS Automatic

    To Clubman δημιουργήθηκε για να είναι μια πιο πρακτική εκδοχή του ΜΙΝΙ. Ωστόσο, το στυλ και η ακόμα περισσότερο ιδιότυπη σχεδίασή του είναι αυτά για τα οποία διακρίνεται.

  • 2018 MINI CLUBMAN ONE D STEPTRONIC 116 PS 2/7

    Δοκιμάζουμε το νέο MINI Clubman One D Steptronic 116 PS

    Η έκδοση Clubman απευθύνεται περισσότερο στους οικογενειάρχες φίλους της MINI, καθώς διαθέτει έναν πιο οικογενειακού τύπου χαρακτήρα Σε όλους τους τομείς, αλλά και μεγαλύτερους χώρους...

  • 2018 PEUGEOT 308 1.6 «BLUEHDI» 120 PS «EAT6»​ 1/7

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6

    Η αλλαγή στο αμάξωμα του 308 δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έγινε ανταγωνιστικότερο σε καίριους τομείς του, κάτι που χρειαζόταν.

  • 2018 AUDI A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC 30/6

    Δοκιμάζουμε το Audi A4 2.0 TDI 150 PS S-TRONIC

    Είναι κρίμα που διανύουμε την εποχή των SUV και των crossover με τόση ένταση και αποδοχή. Κρίμα γιατί την ίδια στιγμή υπάρχουν καλλίγραμμες λιμουζίνες έτοιμες να σε πάνε μακρύτερα και ανετότερα, όπως τούτο το Audi και μάλιστα με έναν ήπιο, σοφιστικές χαρακτήρα.

  • 2018 MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC TURBO 163 PS CVT 27/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 163 PS CVT

    Η Mitsubishi εισάγει στην Ελλάδα το νέο Eclipse Cross, ένα SUV με coupe σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με το CVT κιβώτιο και τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 163 PS.

  • 2018 NISSAN LEAF 26/6

    Δοκιμάζουμε το 2018 Nissan LEAF

    Το Nissan Leaf ήταν το πρώτο ευρέως διαθέσιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι η δεύτερη γενιά του τόσο καλή, ώστε να απομακρύνει από το μυαλό του ενδιαφερόμενου αγοραστή σκέψεις για την αγορά ενός Tesla Model 3;

  • 2018 MERCEDES-BENZ EQ 25/6

    Συνοδηγούμε στην Ισπανία το νέο EQC

    Το πρωτότυπο επιταχύνει στην έξοδο της στροφής με... αυτοπεποίθηση, τους μπροστινούς τροχούς να... τσιρίζουν, ενώ από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός και ένας ήχος υψηλών συχνοτήτων. Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, που φαίνεται να καταφθάνει βιαστικά...

  • 2018 KIA CEED 21/6

    Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο KIA Ceed

    Τεχνολογική αναβάθμιση, αποπομπή της αποστρόφου από την ονομασία του, αποδοτικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες, αισθητική ανανέωση αλλά διατήρηση της σχεδιαστικής γραμμής του αμαξώματος. Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά στοιχεία του καινούργιου KIA Ceed.

  • 2018 MERCEDES-BENZ C-CLASS 20/6

    Test Drive: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz C-Class

    Η πιο δημοφιλής και αναγνωρίσιμη Mercedes, το αυτοκίνητο που επί πολλά χρόνια έχει φέρει πελάτες και χρήμα στη φίρμα από τη Στουτγάρδη, ανανεώθηκε με ό,τι χρειαζόταν για να δείχνει και να είναι μια...baby S-Class.

  • 2018 RENAULT KADJAR 1.6 DCI 4WD 17/6

    Δοκιμάζουμε το Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD

    Τη δική της διάσταση στην δημοφιλή κατηγορία των SUV βάζει η Renault με το Kadjar, προσθέτοντας στα ήδη γνωστά, το know-how για το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι χρηστικό.

  • 2017 FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ST-LINE 140 PS 16/6

    Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 140 PS

    Αν αναζητάτε ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, το οποίο ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην sportive οδική συμπεριφορά, δεν έχετε πολλές επιλογές. Μία από τις λίγες και καλές, πάντως, είναι το Ford Fiesta ST-Line, που εφοδιάζεται με τον 1.000άρη...