ΔΟΚΙΜΗ: SEAT Leon 1.2 TSI 110 PS


Δεν αποκαλύπτουμε αλλαγή πλεύσης στην πολιτική του υπουργείου Οικονομικών. Απλά στεκόμαστε στη μικρή αλλά ουσιαστική αύξηση ισχύος που δέχθηκε το Seat Leon στην έκδοση με τον «μικρό» 1.2 TSI κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/7/2015

Δεν αποκαλύπτουμε αλλαγή πλεύσης στην πολιτική του υπουργείου Οικονομικών. Απλά στεκόμαστε στη μικρή αλλά ουσιαστική αύξηση ισχύος που δέχθηκε το Seat Leon στην έκδοση με τον «μικρό» 1.2 TSI κινητήρα.

Αναφερόμενοι στο όνομα «Leon» δεν μπορεί παρά να σταθούμε στην τεράστια απήχηση που είχε και έχει στη χώρα μας τούτα τα πάνω από 15 χρόνια που μας κρατάει συντροφιά. Το είδαμε από απλό οικογενειακό ως πλήρως αγωνιστικό, το οδηγήσαμε σε αγώνες Ενιαίου -τι ωραία χρόνια!- και πλέον με την ωριμότητα της τεχνολογίας του Volkswagen Group και την ισχυρή, αδιάρρηκτη σχεδιαστική φιλοσοφία της ισπανικής φίρμας, το Leon ενισχύει κατά τι τον σπορτίφ του χαρακτήρα με κάτι αδιόρατο αλλά απολύτως ουσιαστικό: την αύξηση της ισχύος του κινητήρα των 1.197 κ.εκ. κατά πέντε μόλις ίππους. Και όπως θα δείτε στη συνέχεια δεν είναι «μόλις».

Πριν από αυτό να σταθούμε για μια ακόμη φορά στην αθλητική του κορμοστασιά, απλή γεωμετρικά με μερικές αιχμηρές πινελιές που το καθιστούν... SEAT. Ποιοτικώς συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων σε συναρμογή και υλικά, κάτι που του δίνει έναν αέρα αυτοποπεποίθησης μέσα σε μια τόσο ανταγωνιστική κατηγορία. Βασισμένο στην πλατφόρμα «MQB» («Modularer Querbaukasten») του ομίλου VW έχει άριστα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής και ελαφρών υλικών που το κάνουν στιβαρό και ελαφρύ ταυτόχρονα.

Το εσωτερικό, λιγότερο εντυπωσιακό, πιο απλό σε όψη θυμίζει αδιόρατα ολίγον από... Audi A5, και στη δωρικότητα των γραμμών αλλά και στην απλότητα πολλών σκληρών πλαστικών, ανάσες δίνουν λίγο το δέρμα, λίγο το χρώμιο και λίγο η ένθεση σε μαύρη λάκα στο κέντρο του ταμπλό. Εργονομικά όλα δείχνουν καλά, με μία μόνο εξαίρεση, τη μικρή οθόνη αφής για το ηχοσύστημα στην οποία πρέπει να... «στοχεύσεις» καλά προκειμένου να κάνεις την όποια επιλογή. Η πρακτικότητα του χώρου είναι πολύ καλή με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα και επιβάτες, ένα τίμιο μεταξόνιο στα 2,64 μέτρα και έναν εντυπωσιακά μεγάλο χώρο αποσκευών στα 380 λίτρα.  

Η μηχανολογία είναι τυπική για αυτοκίνητο του Ομίλου με αυτή την ισχύ, φορώντας γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, δίνοντας κίνηση μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων και στρίβοντας με ηλεκτρομηχανική κρεμαγιέρα. Βέβαια όλα αυτά μπορεί να φαντάζουν τυπικά αλλά η οδική συμπεριφορά του Leon μόνο τυπική δεν είναι. Θα λέγαμε μάλιστα ότι ανήκει στην ελίτ των μικρομεσαίων αυτοκινήτων κυρίως γιατί έχει -όπως πάντα συνέβαινε με τα Leon- μια σπορτίβ προδιάθεση. Κρατάει άριστα, στρίβει ελεγχόμενα, φρενάρει ψυχωμένα δεν νιώθει καταπονήσεις στο αμάξωμά του ούτε κουράζει του επιβάτες του.

Αφήσαμε όμως για το τέλος το καλύτερο, που δεν είναι άλλο από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ιδιος με τον προηγούμενο σε όλο του το hardware (αλουμινένιο μπλοκ, δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής, σύστημα άμεσου ψεκασμού, σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, star/stop) αλλά ίδια και τα 175 Nm της μέγιστης ροπής του αποδίδονται μεταξύ των 1.400-4.000 σ.α.λ., ίδιες και οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Και πού είναι η διαφορά; Στην αύξηση της ισχύος και στο τι έχει επιφέρει αυτή στη συμπεριφορά του νέου Leon. Ετσι η ισχύς των 110 ίππων αποδίδεται από τις 4.600-5.600 σ.α.λ., ενώ οι 105 ίπποι του παλαιού set-up αποδίδονταν από τις 4.500-5.000 σ.α.λ. Για να το αναφέρουμε πιο απλά, η μεγαλύτερη πλέον ισχύς αποδίδεται και σε πιο μεγάλο εύρος στροφών, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια ευπρόσδεκτη σπιρτάδα, μια αίσθηση συνέχειας και γραμμικότητας σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Κι όλα αυτά χωρίς παραχωρήσεις στην ελαστικότητα ή την επιβάρυνση στην κατανάλωση. Δεν ήταν λίγες οι φορές που κατά τη διάρκεια της δοκιμής κοιτάξαμε ξανά και ξανά την άδεια κυκλοφορίας για να βεβαιωθούμε ότι το Leon που οδηγούσαμε ήταν όντως 1.2 110 PS και όχι κάποιο 1400άρι. Με την ευκαιρία, να αναφέρουμε ότι αυξήθηκε κατά 40 κιλά και το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, ενώ το αμάξωμα πήρε κι αυτό 15 κιλάκια που όμως δεν επιβαρύνουν τις επιδόσεις.

Επικαιροποιημένο σε έναν τομέα που χρειαζόταν βελτίωση το Leon με αυτό τον κινητήρα είναι μια χρυσή λύση-αντίδοτο στην... ντιζελοφρένεια που καταφέρνει να συνδυάσει πολλά πράγματα ζητώντας λίγα. Προτείνεται ανεπιφύλακτα.