ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 308 2.0 GT BlueHDi 180 PS EAT6


Με έναν ιδιαίτερο συνδυασμό φινέτσας, δύναμης και πολιτισμένης συμπεριφοράς μάς έρχεται ένα μοντέλο για πολλά γούστα αλλά όχι για σκληροπυρηνικούς.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/3/2016

Smooth operator

Με έναν ιδιαίτερο συνδυασμό φινέτσας, δύναμης και πολιτισμένης συμπεριφοράς μάς έρχεται ένα μοντέλο για πολλά γούστα αλλά όχι για σκληροπυρηνικούς.

Bρισκόμαστε σε μια χρονική στιγμή που όλοι περιμένουμε τα κορυφαία 308 GTi να κυλήσουν τους τροχούς τους εν Ελλάδι. Παντοδύναμα αυτοκίνητα, ψαγμένα τεχνολογικά που υπόσχονται πολλά στους απανταχού φίλους της φίρμας, οι οποίοι δεν είναι και λίγοι. Μέχρι τότε οδηγούμε ένα εύρωστο, φινετσάτο 308 με αρκετά «ορεκτικά» στοιχεία από την παλέτα GT της φίρμας. Είναι το 308 GT BlueHDi 180 με έναν ιδιαίτερο συνδυασμό χαρακτηριστικών που δεν περνούν απαρατήρητα.

Πέρα από την αισθητική του που είναι ιδιαίτερα premium και ελκυστική, διακρίνουμε την επιθετικότητα των γραμμών του, τις σπορ ζάντες, τα μαρσπιέ και το πίσω μέρος με τις απολήξεις της εξάτμισης πίσω. Δεν είναι φουσκωμένο με «φωναχτά» παραφερνάλια κι αυτό είναι ένα προσόν σημαντικό για όποιον θέλει να διατηρήσει ένα χαμηλό προφίλ.

Στο εσωτερικό του οι σπορ πινελιές είναι εμφανείς με τα άνετα καθίσματα για μεγάλους σωματότυπους (όχι κορυφαία σε πλευρική στήριξη), το μικρό flat-bottom τριάκτινο τιμόνι με τα τεράστια paddles αλλαγής σχέσεων, τις ωραίες ενθέσεις από βουρτσισμένο αλουμίνιο και μαύρη λάκα και τα κόκκινα γαζιά. Τα υπόλοιπα θα σας τα αποκαλύψουμε εντός ολίγου.

Δύο από τους κύριους πόλους έλξης είναι ο πετρελαιοκινητήρας BlueHDi 2 λίτρων με ισχύ 180 ίππων και το άλλο είναι το πρόγραμμα Sport που τον συνοδεύει. Είναι προφανής η χρήση του μπουτόν Sport αλλά να αναφέρουμε ότι δημιουργεί ένα μοναδικό «πολεμικό» σκηνικό καθώς με το πάτημά του, ο πίνακας οργάνων από λευκός γίνεται κόκκινος, η κεντρική οθόνη μετατρέπεται σε όργανο που μετρά πίεση turbo, ροπή και αποδιδόμενη ισχύ, το τιμόνι γίνεται πιο σφιχτό και οι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου αλλάζουν με πιο «άγριο» τρόπο. Μια και αναφερθήκαμε σε αυτό να σημειώσουμε ότι αποτελεί τη «βαριά» έκδοση της οικογένειας EAT6 αυτόματων κιβωτίων που εξέλιξε η Peugeot με την Aisin. Με κωδικό AM6III διατηρεί τα χαρακτηριστικά κατασκευής που συνοδεύουν και το κιβώτιο του 208 (βελτιωμένο μετατροπέα ροπής, μείωση τριβών και τεχνικές εξάλειψης ανεπιθύμητου πατιναρίσματος) αλλά δύναται να διαχειριστεί τα υψηλά αποθέματα ροπής των 400 Nm του κινητήρα.

Το κιβώτιο μας δίνει «πάσα» για να πάμε στα της οδήγησης. Δεν θα ασχοληθούμε με το πώς το αυτοκίνητο κινείται υπό κανονικές συνθήκες. Πολύ απλά κορυφαία άνετο, δυνατό και ήσυχο με smooth αλλαγές, αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης και θαυμάσια οικονομία καυσίμου ακόμα και κάτω από 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Είναι δε και οικολογικό με μόλις 103 γραμ./χλμ. CO2 (!) Το σημαντικό είναι να δούμε όλα τα παραπάνω σπορτίφ πώς συνεργάζονται σε σπορ ρυθμούς. Εδώ επιτρέψτε μας να βγάλουμε και τον άσο από το μανίκι. Δεν είναι άλλος από τη χροιά του κινητήρα που στο Sport πρόγραμμα μεταβάλλεται και γίνεται τόσο όμοιος με V8 που ειλικρινά πρέπει να είσαι τυμπανιστής στη Συμφωνική Ορχήστρα Παρισίων για να καταλάβεις τη διαφορά σε σχέση με το «real thing» της V8 Mustang GT.  

Εκκινείς λοιπόν υπό τους μπάσους ήχους του δίλιτρου κινητήρα με μπόλικο τσαγανό. Μέχρι και υποψία «ψαρέματος» από τη ροπή των 400 Nm μπορείς να διακρίνεις, όπως και τα 2,4 bar πλήρωσης στο σχετικό πολυόργανο. Το στροφόμετρο ανεβάζει εύκολα στροφές και στις 4.500 σ.α.λ. αλλάζει στην επόμενη σχέση. Οχι, οι αλλαγές δεν είναι σαν αυτές ενός διπλού συμπλέκτη (ούτε καν σαν το 8άρι της ZF) παρότι η Peugeot διαφημίζει την τεχνολογία που ενσωματώνει ως Quickshift. Είναι σχεδόν σπορ και μάλιστα δείχνει μια σχετική δυσαρέσκεια στο να κατεβάσει σχέση πριν από την είσοδο στροφής. Επίσης έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση ένεκα της οικονομίας καυσίμου. Αρα πρέπει να προτιμήσετε ένα γρήγορο, αλλά ομαλό τέμπο παρά απανωτά ανεβοκατεβάσματα. Το kickdown θέλει κι αυτό τον χρόνο του ενώ εργονομικά έχουμε κι ένα μικρό ζητούμενο: τα paddles αλλαγής σχέσεων βρίσκονται σε σταθερές θέσεις στην κολόνα και δεν περιστρέφονται με τη στεφάνη του τιμονιού (όπως συμβαίνει με τα γερμανικά -κυρίως- αυτόματα). Από την άλλη, καθ’ όλη τη διάρκεια μιας γρήγορης βόλτας τα Michelin Pilot Sport 3 διάστασης 225/40-R18 είναι ο καλύτερος σύμμαχος για τη διατήρηση της γαλλικής σχολής στο κράτημα αλλά και στην άνεση, κάνοντας το 308 κορυφαία πειθήνιο στις επιταγές του οδηγού. Κι ενώ το ESP απενεργοποιείται, δεν θα το χρειαστείτε μάλλον ποτέ. Οσο για το χειρόφρενο; Αυτό είναι ηλεκτρικό, οπότε ξεχάστε τις…αλητείες.

Με λίγα λόγια αυτό το 308 μπορεί να μην έχει την αίσθηση εκρηκτικότητας άλλων βενζινοκίνητων εκδόσεων αλλά δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας να είναι Grand Tourer καλύπτοντας τάχιστα μεγάλες αποστάσεις με «μόλις» 180 ίππουςμε μπρίο σπορ αυτοκινήτου και άνεση μιας λιμουζίνας τσέπης.