CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 SUZUKI JIMNY

Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Jimny 20/9

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η Suzuki συνεχίζει την πορεία της στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καταφέρνοντας να παρουσιάζει προϊόντα καινοτομικά, όσο και διαφορετικά από το σύνολο των ανταγωνιστών της. Αν κοιτάξει κανείς σήμερα τη γκάμα της θα δει αυτοκίνητα όπως το Ignis και το Vitara, που τόσο από πλευράς αμαξωμάτων όσο και σε συνδυασμούς κινητήρων, κιβωτίων, αλλά και συστημάτων μετάδοσης δύσκολα βρίσκεις στον ανταγωνισμό.

Στα ανωτέρω έρχεται να προστεθεί το νέο Jimny ένα μοντέλο-σταθμός για τη Suzuki, καθώς κατάφερε με ένα λιλιπούτειο όχημα να αποδείξει ότι το μέγεθος δεν… μετράει σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις εκτός δρόμου. Αυτός είναι ο λόγος που αγαπήθηκε στην Ελλάδα όσο ελάχιστα οχήματα. Σημειώστε ότι τα πρώτα αυτοκίνητα που έρχονται στην χώρα μας έχουν ήδη πουληθεί…

Off Road Animal

Δανειζόμαστε το moto που στο πρόσφατα παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει η ελληνική Suzuki για να δείξει τον χαρακτήρα των Ιαπωνικών μοντέλων, καθώς είναι αυτός που χαρακτηρίζει πλήρως το νέο Jimny. Ένα αυτοκίνητο που κουβαλάει στο DNA του γονίδια σε ό,τι αφορά τις ικανότητές του εκτός δρόμου από τον «προπάτορα», το LJ10 που παρουσιάστηκε το 1970 και έμεινε στην αγορά μέχρι το 1980, για να ακολουθήσει η 2η γενιά (1981-1998) και η 3η και πιο δημοφιλής με 20ετή ιστρορία (1998-2008). 

Και μιας και κάναμε μια ιστορική αναφορά αξίζει να αναφέρουμε ότι στη 48χρονη ιστορία του το Jimny έχει διατεθεί σε 194 χώρες, αριθμός περισσότερο εντυπωσιακός από τα 2,85 εκατομμύρια μονάδες πωλήσεων που έχει σημειώσει, κάτι που βεβαίως αποδεικνύει και την εξαιρετική δημοφιλία του.

Το νέο Jimny σχεδιαστικά συνδυάζει αρκετά στοιχεία από το παρελθόν, όπως το τετραγωνισμένο αμάξωμα, τα κυκλικά φωτιστικά σώματα εμπρός και την παραλληλόγραμμη μάσκα με τις πέντε κάθετες γρίλιες. Στο πλαίσιο του εκσυχρονισμού θα είναι διαθέσιμο σε πέντε διαφορετικά χρώματα, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα τριών διαφορετικών διχρωμιών.

Το εσωτερικό του είναι διαμορφωμένο με τρόπο που να ταιριάζει στον χαρακτήρα του Jimny. Το ταμπλό αποτελείται από αδρές, εγκάρσιες γραμμές και καμπύλες επιφάνειες, ενώ υπάρχει και έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών του συστήματος infotainment. Τα πλαστικά είναι σκληρά, ωστόσο η συναρμογή του (άψογη) προδίδει την ιαπωνική κατασκευή του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, οι ειδικοί στο είδος σχεδιαστές της Suzuki κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο το διαθέσιμο όγκο. Κατάλληλο για τέσσερις ενήλικες όπως και η προηγούμενη γενιά με τη διαφορά ότι οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν καλύτερα και θα ταξιδέψουν πιο άνετα, ενώ και η πρόσβασή τους στις πίσω θέσεις είναι βελτιωμένη. Η γενικότερη αίσθηση του διακόσμου έχει αυτόν τον χαρακτήρα που αναζητά κανείς από ένα τζιποειδές, με αρκετά νεανικά στοιχεία. Για να μεταφερθούν αποσκευές, θα πρέπει να μην υπάρχουν επιβάτες πίσω και να ανακληθούν τα δύο πίσω καθίσματα όπου η πλάτη τους είναι επενδυμένη με ειδικό σκληρό πλαστικό και να αξιοποιηθούν τα 377 λίτρα ( 53). Αλλιώς, διατίθεται χώρος 85 λίτρων…

Το καινούργιο Jimny βασίζεται σε ένα νέο (όπως ανακοινώνει η Suzuki) πλαίσιο τύπου "σκάλα" για να είναι πιο δύσκαμπτο και όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ. Το μήκος του οχήματος είναι 3.480 mm (3.645 mm μαζί με την εξωτερικά τοποθετημένη ρεζέρβα), το πλάτος φτάνει 1.600 mm και το ύψος του είναι 1.725 mm. Σε σχέση με το προηγούμενο, το αμάξωμά του είναι κατά 50 mm μικρότερο σε μήκος αλλά κατά 45 mm πιο φαρδύ και κατά 20 mm πιο ψηλό. Το μεταξόνιό του είναι ίδιο με τη 3η γενιά (2.250 mm) ενώ το βάρος του -στην εκδοχή με το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων- είναι τουλάχιστον 1.090 kg, αυξημένο κατά 30 kg σε σχέση με πριν. Το νέο Jimny θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Σε αυτή την εκδοχή του, το βάρος του οχήματος είναι τουλάχιστον 1.100 kg.

Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει κοντή κλιμάκωση και τελική σχέση μετάδοσης ενώ διαθέτει και κιβώτιο μεταφοράς με δύο επιλογές: High (1,000:1) και Low (2,002:1). Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα και η τετρακίνηση γίνεται κατ’ επιλογή. Το σύστημα τετρακίνησης ονομάζεται «AllGrip Pro» και διαθέτει κεντρικό διαφορικό που δεν ελέγχεται ηλεκτρονικά (όπως συμβαίνει στην απλή εκδοχή του συστήματος), ενώ προβλέπονται «Brake LSD» και «Traction Control» για να μην «επιβαρύνονται» τα διαφορικά όταν έχουν επιλεγεί τα «κοντά».

Η φιλοσοφία των αναρτήσεων δεν έχει αλλάξει καθώς εμπρός και πίσω υπάρχει άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας και αντιστρεπτική ράβδος. Το ωφέλιμο ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι 210 mm, η γωνία προσέγγισης είναι 37°, η γωνία ράμπας 28° και η γωνία διαφυγής 49°.

Το νέο Jimny είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά με τον ένα και μοναδικό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων (τετρακύλινδρος) της Suzuki (πληροφορίες θέλουν να προέρχεται από το προηγούμενο Ignis) απόδοσης 102 PS/6.000 rpm και μέγιστης ροπής 130 Nm/4.000 rpm. Εξαιρετική είναι η πιθανότητα, αργότερα, να τοποθετηθεί και ο τρικύλινδρος 1.0 BoosterJet των 112 PS/5.500 rpm και μέγιστης ροπής 170 Nm/2.000-3.500 rpm.

Ο εξοπλισμός είναι αναβαθμισμένος και περιλαμβάνει το σύστημα Suzuki Safety Support το οποίο υποβοηθά τον οδηγό τόσο κατά την κίνηση εντός πόλης όσο και στο ταξίδι, Hill Start Assist για καλύτερη εκκίνηση στις ανωφέρειες, αλλά και Hill Descent Control για πιο ασφαλή κατάβαση στις off road διαδρομές.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST DRIVE FORD ECOSPORT 1.5L ECOBLUE 125 PS IAWD 14/10

    Δοκιμάζουμε το Ford EcoSport 1.5L EcoBlue 125 PS iAWD

    Το είχαµε γράψει, το είχαµε πει σε κατά καιρούς παρουσιάσεις της Ford και να που τώρα έγινε πραγµατικότητα! Η κατηγορία των συµπαγών αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου αποκτά το πρώτο της 'γήινο' τετρακίνητο µοντέλο.

  • TEST DRIVE 2019 HONDA CR-V 12/10

    Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Honda CR-V (Video)

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως είναι τόσα τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Σκεφτείτε λοιπόν τώρα που ανανεώθηκε εκ βάθρων τι μπορεί αυτό να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του.

  • TEST DRIVE SKODA OCTAVIA RS 2.0 TDI 184 PS DSG 4X4 10/10

    Δοκιμάζουμε: Skoda Octavia RS 2.0 TDI DSG 4X4

    Τα δύο πρόσωπα του Ιανού: Η αρχαία ρωµαϊκή θεότητα µε τα δύο πρόσωπα, εκείνη που όριζε πύλες είναι στην περίπτωσή µας ο καλύτερος τρόπος να περιγράψεις τούτο το αυτοκίνητο.

  • 2018 TEST DRIVE: ΗONDA JAZZ DYNAMIC 1.5 I VTEC 130 PS 8/10

    Δοκιμάζουμε: Ηonda Jazz Dynamic 1.5 i-VTEC 130 PS

    Ο συνδυασµός των λέξεων Honda και Dynamic σε ένα µοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας δηµιουργεί προσδοκίες και, τρόπον τινά, εξάπτει τη φαντασία. Θεωρητικά, κάτι καλό µπορεί να υπάρχει από αυτή τη σύµπραξη. Ωστόσο, ποιο είναι το έµπρακτο...

  • 2018 AUDI Q8 55 3.0 TFSI 5/10

    Οδηγούμε το Audi Q8 55 3.0 TFSI Quattro Tiptronic (Video)

    Στους σκεπτόμενους με ψυχρή λογική ένα όχημα όπως το νέο Audi Q8 είναι μία ανοησία. Αλλά κανένας δεν θέλει τους τύπους με την ψυχρή λογική γιατί αποτελούν πάντα μία τροχοπέδη. Πήγαινέ μας όπου αλλού θές, Μίστερ Σποκ.

  • 2018 KIA CEED 27/9

    Ήρθε το νέο KIA Ceed και το δοκιμάζουμε

    Νέο σε όλα το KIA Ceed συστήνεται ξανά στο ευρωπαϊκό κοινό με όπλα του την ποιότητα, τα τεχνολογικά ευρήματα και μια οδική συμπεριφορά πρωτόγνωρα ευχάριστη.

  • 2018 TOYOTA SUPRA 26/9

    First Drive: Οδηγούμε τη νέα Toyota Supra στην Ισπανία [Video]

    Οδηγήσαμε το πρωτότυπο της πέμπτης γενιάς Supra και ανακαλύψαμε ότι η Toyota δεν έχει ξεχάσει πώς να φτιάχνει ένα σοβαρό αυτοκίνητο επιδόσεων.

  • KLEBER 2018 22/9

    Δοκιμάζουμε τα νέα ελαστικά της Kleber

    Σχετικά άγνωστη στη χώρα μας, η Kleber έχει ιστορία 108 ετών στη δημιουργία ελαστικών. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει και η τεχνολογία που υιοθετεί στην κατασκευή τους απηχείται με τον καλύτερο τρόπο στα καινούργια Dynaxer ΗP4 και Dynaxer UHP.

  • 2018 SUZUKI JIMNY 20/9

    First Drive: Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny στη Γερμανία

    Διατηρώντας στο ακέραιο τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του, το νέο Jimny, έχει επιδεχθεί μια σειρά βελτιώσεων στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού ώστε να συνεχίσει απερίσπαστο την πορεία του.

  • 2018 TEST DRIVE MERCEDES-BENZ CLA 180D 18/9

    Test drive: Mercedes-Benz CLA 180d

    Επιτυχημένο είναι το downsize όταν σε περιπτώσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμα το 'αστέρι' αφήνουν αναλλοίωτα τα εγγενή χαρακτηριστικά τους.

  • 2018 TEST DRIVE FORD FOCUS 17/9

    Δοκιμάζουμε: Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS

    Έχοντας μπει για τα καλά στη συνείδηση των αγοραστών ως ένα από τα πιο fun-to-drive οικογενειακά αυτοκίνητα, το Ford Focus θα είχε δύσκολο έργο να παρουσιάσει κάτι νέο και καινοτόμο. Κι όμως...τα κατάφερε.

  • 2018 TEST DRIVE KIA SOUL 1.6 CRDI 136 PS 7-DCT 10/9

    Δοκιμάζουμε: KIA Soul 1.6 CRDi 136 PS 7-DCT

    Οικογενειακό με diesel κινητήρα, το οποίο δεν ξεφεύγει από πλευράς κόστους αλλά… ξεφεύγει από πλευράς αισθητικής; Μία καλή επιλογή είναι το KIA Soul 1.6 και μάλιστα με 'συν' της ευκολία ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου.

  • 2018 MERCEDES-BENZ EQ 5/9

    Συνοδηγούμε στην Ισπανία το νέο EQC

    Το πρωτότυπο επιταχύνει στην έξοδο της στροφής με... αυτοπεποίθηση, τους μπροστινούς τροχούς να... τσιρίζουν, ενώ από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου γίνεται αισθητός και ένας ήχος υψηλών συχνοτήτων. Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, που φαίνεται να καταφθάνει βιαστικά...

  • 2018 OPEL COMBO 30/8

    Οδηγούμε: 2018 Opel Combo

    Η Opel παρουσιάζει την 5η γενιά του πολυχρηστικού μοντέλου της, Combo, που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα EMP-2 της μητρικής της Opel, της PSA, όπως το Grandland X. Εμείς οδηγήσαμε τόσο τη βενζινοκίνητη όσο και μία από...

  • 2018 VW E-GOLF 19/8

    Δοκιμάζουμε: Volkswagen e-Golf 136 PS

    Το e-Golf δεν εντυπωσιάζει με το σχήμα του αλλά με το πόσο εύχρηστο είναι στις καθημερινές μετακινήσεις, εντός πόλης κατά βάση. Και σε πείθει ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτής της νεοπαγούς κατηγορίας οχημάτων.