CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
LEGEND RELOADED

Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Wrangler 7/4

Πιο ανθεκτικό

Το μεγαλύτερο αμάξωμα του νέου Wrangler εξακολουθεί να βασίζεται στο χαλύβδινο πλαίσιο τύπου σκάλας, αλλά, σε σύγκριση με αυτό της γενιάς JK, χρησιμοποιεί περισσότερο χάλυβα υψηλής αντοχής. Αυτή η επιλογή επέτρεψε στην Jeep τη μείωση του αριθμού των συνδέσμων ανάρτησης-πλαισίου από οκτώ σε πέντε, εξοικονομώντας χονδρικά 45 kg, σύμφωνα και με τις ανακοινώσεις της. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία ανακοινώνει πως το νέο πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο σε σχέση με το παλιό. Το αμάξωμα αποτελείται κατά κύριο λόγο από χάλυβα, αλλά οι πλαϊνές πόρτες και το μπροστινό καπό είναι από αλουμίνιο, ενώ η πίσω πόρτα από μαγνήσιο με επικάλυψη αλουμινίου. Η Jeep εκτιμά πως αυτή η ενέργεια εξοικονόμησε περίπου άλλα 45 kg σε αμάξωμα και σασί.

Το νέο Wrangler έχει δύο τύπους αμαξωμάτων (2 και 4 θυρών), ενώ οι εξοπλιστικές εκδόσεις είναι τέσσερις (Sport, Sport S, Sahara και Rubicon), οι δε κινητήρες βενζίνης είναι, ο γνωστός V6 των 3,6 λίτρων, που ουσιαστικά θα παίξει το ρόλο του βασικού σε όλες τις εκδόσεις, αλλά και ο νέος turbo τετρακύλινδρος των 2,0 λίτρων. Η μόνη σημαντική μεταβολή σε ό,τι αφορά τον V6, εκτός του ότι πλέον κατασκευάζεται στο Μεξικό, και όχι στο Michigan, είναι η μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (11,3:1 έναντι 10,2:1), καθώς και η προσθήκη  του συστήματος stop/start. Προφανής στόχος ήταν η βελτίωση της αποδοτικότητας. Σύμφωνα με την EPA (Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ), το Wrangler V6 με το αυτόματο κιβώτιο καταναλώνει 15,7 λίτρα/100 km μέσα στην πόλη και 12,3 έξω από αυτήν.

Οι παραπάνω τιμές εκτιμώνται αρχικά πως είναι υψηλές, ωστόσο, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Wrangler, είναι χαμηλότερες, χάρη -κυρίως- στο νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά το παλιό «5άρι», που έχει τις ρίζες του στις μέρες της DaimlerChrysler. Σημειώνουμε, επίσης, πως το Wrangler V6 θα είναι διαθέσιμο και με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Aisin, που παίρνει τη θέση του αντίστοιχων προδιαγραφών, παλιότερου κιβωτίου της Mercedes. Μάλιστα, η Jeep θεωρεί ότι το Aisin έχει καλύτερη ηχομόνωση και πως δονείται λιγότερο. Εμείς συμφωνούμε, αλλά σίγουρα δεν είναι το ίδιο διασκεδαστικό στη χρήση του. Γιατί, τουλάχιστον αυτό, στο Wrangler που οδηγήσαμε εμείς, δεν... υποδεχόταν με ευκολία τον επιλογέα στη διαδρομή του και δε δεχόταν εν γένει πιέσεις. Την ίδια στιγμή, ο συμπλέκτης απομόνωνε σχετικά απότομα, με αποτέλεσμα ακόμα και έμπειροι οδηγοί να καθυστερούν να αλλάξουν σχέση. Όσο για τον κινητήρα των 3,6 λίτρων, εντάξει είναι καλός, αλλά πιθανότατα όχι ο ιδανικός για αυτό το αυτοκίνητο, καθώς στερείται ροπής στο χαμηλό πεδίο στροφών.

Όσοι φίλοι του Wrangler ψάχνουν τη ροπή, θα πρέπει απλώς να περιμένουν έως το 2019, όταν και θα λανσαριστεί η έκδοση με τον V6 turbo-diesel των 3,0 λίτρων! Γιατί, προς το παρόν, βασιλιάς της ροπής είναι ο τετρακύλινδρος turbo των 2,0 λίτρων, που φέρει μία ελαφρά ηλεκτρική υποβοήθηση. «Υβριδικό Wrangler», είπατε; Μα, είναι δυνατόν να φτιάχνεται αυθεντικό... σουβλάκι οπουδήποτε αλλού εκτός από την Ελλάδα; Όχι, βέβαια. Ωστόσο, ακόμα και φημισμένοι... κακούργοι, όπως το Wrangler, οφείλουν να ανησυχούν στην εποχή μας για την κατανάλωση καυσίμου, επομένως έτσι εξηγούνται η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, η χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση του μπροστινού παρμπρίζ κτλ. Όπως συμβαίνει με το σύστημα eAssist της General Motors, έτσι και η Jeep αντικαθιστά τον εναλλάκτη με μια μονάδα κινητήρα/γεννήτριας, η οποία μπορεί να αυξήσει τη ροπή κατά την επιτάχυνση, αλλά και να συλλέξει ενέργεια μέσω του φρεναρίσματος, πραγματοποιώντας τη γνωστή ανάκτηση. Επίσης, αυτή η μονάδα είναι σε θέση να απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά ή κινείται χωρίς φορτίο (coasting). Τώρα, πόσο πολλή ώθηση μπορεί να εξασφαλίσει το λεγόμενο σύστημα eTorque και πόση οικονομία καυσίμου κάνει, η Jeep δεν είναι ακόμα σε θέση να ανακοινώσει. Ωστόσο, ο turbo δίλιτρος κινητήρας έχει ροπή 400 Nm στις 3.000 rpm. Ο βενζινοκίνητος V6 αποδίδει περίπου 48 Nm λιγότερα και, μάλιστα, αφού φτάσει στις 4.800 rpm. Επιπλέον, αυτός ο νέος δίλιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας «υπερηφανεύεται» για το πλούσιο τεχνολογικό προφίλ του, που συμπεριλαμβάνει τον άμεσο ψεκασμό. Το turbo του είναι twin-scroll και βρίσκεται ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή. Επίσης, αυτό το μοτέρ διαθέτει και αντλία λαδιού δύο σταδίων μεταβαλλόμενης χωρητικότητας. Αν εξαιρέσουμε μόνο τον -μάλλον- αδιάφορο ήχο του, αυτός ο κινητήρας παρέχει συνολικά πολύ καλή αίσθηση, αφού είναι αρκετά ισχυρός, ώστε να κινητοποιεί ένα τετράθυρο, αυτόματο Rubicon. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων των 8 σχέσεων είναι το μοναδικό που διατίθεται σε συνδυασμό με το νέο κινητήρα.

Σχετικά με τα υπόλοιπα ζητήματα της μετάδοσης της κίνησης, αυτά ελάχιστα έχουν αλλάξει από την εποχή της προηγούμενης γενιάς JK. Το Rubicon εφοδιάζεται και στους δύο άξονες με ηλεκτρονικό μπλοκέ, με μία ηλεκτρονικά αποσυνδεόμενη αντιστρεπτική εμπρός και ένα κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού με σχέση 4,00:1. Ωστόσο, το νέο Wrangler δε διαθέτει ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος αερανάρτηση, ούτε σύστημα «αναγνώρισης» επιφάνειας κίνησης. Αντί όλων αυτών, ο οδηγός λειτουργεί ουσιαστικά αυτόνομα, επιλέγοντας μόνος του τη σχέση της αρεσκείας του στο κιβώτιο ταχυτήτων, ποιοι θα είναι οι κινητήριοι τροχοί, ποια διαφορικά θα είναι κλειδωμένα και πολλά πράγματα ακόμη.

Η πιο λιτή έκδοση Sport και η συγκριτικά πιο πολυτελής Sahara εφοδιάζονται με ελαφρύτερους άξονες και ελεύθερα διαφορικά και έχουν μία σταθερή τελική «κοντή» σχέση 2,72:1. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν διαφορικό με ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, κάτι που στις -αποκλειστικά τετράθυρες- εκδόσεις Sahara, θα είναι προαιρετικό.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST DRIVE 2018 VOLKSWAGEN TOUAREG 9/5

    Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Volkswagen Touareg [pics+vid]

    Ξεκίνησε ως ένα μεγάλο εκτός δρόμου όχημα με πολύ καλό σύστημα τετρακίνησης. Το Touareg έδωσε μια νέα εμπορική διάσταση στην Volkswagen, αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία της Porsche Cayenne και έγινε αντικείμενο ανταγωνισμού. Πλέον, η καινούργια, τρίτη 'γενιά'...

  • 2018 SKODA KAROQ 7/5

    ESCAPE Στην Άνδρο με Skoda Karoq 1.6 TDI 116PS DSG7

    H Άνδρος είναι η εστέτ των Κυκλάδων, είναι η πρωτεύουσα πλοκή φύσης και ιστορίας του Αιγαίου, είναι ο τόπος των Καπεταναίων, του Εμπειρίκου και της Ελένης (φευ, όχι πλέον με αυτή την σειρά). Η Άνδρος είναι...

  • 2018 PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110PS 2/5

    Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 1.2T 110PS AUTO

    Τείνει να γίνει διαχρονική αξία. Μπορεί να μας συντροφεύει μόλις από το 2013 αλλά το συμπαγές crossover έδωσε μια άλλη διάσταση στην κατηγορία, καθώς οι αναλογίες του το κατέταξαν ευθύς εξ αρχής στα 'χωράφια' των SUV.

  • DS 5 1.6 BLUEHDI 120 PS ΕΑΤ6 24/4

    Δοκιμάζουμε: DS 5 1.6 BlueHDi 120 PS ΕΑΤ6

    Θα προκαλέσει το ενδιαφέρον σου από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Έπειτα, θα συνειδητοποιήσεις ότι θέλεις λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το εσωτερικό. Το DS 5 είναι το ένα από τα πιο ελκυστικά οχήματα που έχουν δημιουργήσει προσφάτως οι Γάλλοι και δεν βασίζεται μόνο στο παρελθόν...

  • TEST DRIVE 2018 SUZUKI SWIFT SPORT 19/4

    Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Suzuki Swift Sport (pics+vid)

    Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • ΤΕST DRIVE NEA MERCEDES-BENZ A- CLASS 2018 18/4

    Οδηγούμε στην Κροατία τη νέα Mercedes-Benz A-Class

    Επιβεβαιώνοντας το motto 'The Best or Nothing' η Mercedes-Benz παρουσίασε τη νέα γενιά A-Class. Του μικρότερου αυτοκινήτου της γκάμας της εταιρείας, αλλά με ποιοτικά χαρακτηριστικά και τεχνολογίες της ναυαρχίδας S-Class.

  • SMART FORFOUR ED 81 PS 16/4

    Test Drive: smart forfour ed 81 PS

    Δεν απέχει πολύ η ημέρα που η smart θα μετασχηματιστεί σε μια εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Πριν συμβεί αυτό δοκιμάζουμε το τετραθέσιο smart με την ηλεκτρική καρδιά.

  • KIA RIO 1.25 MPI 84 PS 14/4

    Test Drive: 2018 Kia Rio 1.25 MPI 84 PS

    Το Rio δεν προσπαθεί να διακριθεί προβάλλοντας στοιχεία τα οποία δεν έχει ή μια εικόνα που δεν το αντιπροσωπεύει. Διατηρεί τα πλεονεκτήματα ενός οχήματος που στοχεύει πρωτίστως στην ουσία της κατασκευής και την ποιοτική αναβάθμισή του.

  • 2018 SUZUKI IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP 12/4

    Test Drive: Suzuki IGNIS 1.2 SHVS 90 PS ALLGRIP

    Σε ένα τόσο δα αυτοκίνητο χώρεσε με περίσσιο θάρρος αρκετή από την ιαπωνική τεχνολογία αυτοκίνησης και όχι μόνο.

  • AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ 7/4

    First Drive: 2018 Ford Mustang [pics+video]

    Mε νέα πιο δυναμική εμφάνιση και σημαντικές αλλαγές στο μηχανολογικό της υπόβαθρο, η νέα Mustang πλησιάζει όσο ποτέ άλλοτε τα ευρωπαϊκά δεδομένα μιας καθαρόαιμης σπορ κατασκευής. Και αυτός ο ήχος!...

  • ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ 7/4

    Test Drive: Audi RS3 Vs BMW M2 Vs Mercedes-AMG A45

    Kυκλοφορούν διακριτικά, 'πυροβολούν' αδιακρίτως και βγάζουν την γλώσσα στο ηλεκτρικό μέλλον ως τα supercars της 'διπλανής πόρτας'. Ζούμε τις πιο όμορφες -και πιο λυσσασμένες- ημέρες της αυτοκίνησης! Και μας αρέσει τρελά.

  • LEGEND RELOADED 7/4

    Test Drive: 2018 Jeep Wrangler [pics+video]

    Πιο ψηλό, πιο μακρύ από ποτέ και πλέον -προαιρετικά- με δύο νέους turbo κινητήρες, το νέο Wrangler της Jeep συνεχίζει να δίνει τον ορισμό αυτής της εταιρείας.

  • 2018 VOLKSWAGEN T-ROC 1.0 TSI 115 PS 29/3

    Test Drive: Volkswagen T-ROC 1.0 TSI 115 PS

    Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έβγαλαν τη γραβάτα (κάτι θυμίζει) και φόρεσαν T-Shirt για να αποτυπώσουν με το T-Roc το νέο δόγμα που θέλει χρώμα, φαντασία και ποικιλία.

  • 2017 OPEL CROSSLAND Χ 1.2 T 110 PS 28/3

    Test Drive: Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS

    Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ DESIGN 20/3

    Test Drive: 2018 Volvo XC40 [pics+video]

    Το XC40, το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2018, δείχνει να αποτελεί μια μικρή...παρέκκλιση λόγω μεγέθους για τα δεδομένα της Volvo και μαζί την απαρχή για κάτι νέο και εξαιρετικό στην κατηγορία των συμπαγών SUV.