Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Tucson 1.6T 177 PS 4WD


Βήμα εμπρός για την κορεάτικη εταιρεία είναι αυτοκίνητα όπως το Tucson, που αφορά ένα μοντέρνο, ευρύχωρο και αποδοτικό SUV.

  • 8/1/2018

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΡΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Η Ελλάδα αποτέλεσε έναν… δημοφιλή προορισμό για τα αυτοκίνητα της Hyundai, καθώς σε καμία άλλη ευρωπαϊκή αγορά δεν κατάφερε να σημειώσει τόσο μεγάλα μερίδια. Αυτά στις «καλές εποχές» τόσο της ελληνικής αγοράς όσο και της τότε κραταιάς εισαγωγικής εταιρείας…

Στο σήμερα, στα χρόνια της κρίσης, η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ακολουθήσει την προϊοντική πρόοδο που σημείωσαν οι Κορεάτες, καθώς ελάχιστα από τα μοντέλα που διαθέτει στην γκάμα της ήταν (και είναι) διαθέσιμα και αυτό φυσικά έχει να κάνει και με τα οικονομικά ζητήματα του εισαγωγέα.

Και το νέο Tucson είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, καθώς μπορεί να λανσάρεται τώρα στην Ελλάδα, ωστόσο οι «συμπατριώτες» μας Ευρωπαίοι μπορούσαν να το εντάξουν στις επιλογές τους εδώ και δύο χρόνια.

Πιθανόν, η νέα εισαγωγική εταιρεία που έχει δημιουργηθεί για την αντιπροσώπευση των κορεάτικων αυτοκινήτων να «φέρει» και στην ελληνική αγορά όλη την γκάμα των αυτοκινήτων που είναι διαθέσιμη και αναφέρομαι σε αυτοκίνητα όπως το i20 Active (Crossover), η σειρά Iqoniq που δείχνει το τεχνολογικό επίπεδο της εταιρείας, και γιατί όχι και η μεσαία σειρά i40, προκειμένου να δείξει τη σημερινή εικόνα της Hyundai. Ιδωμεν…

 

Μεσαίο SUV

 

Επιστρέφοντας στο Tucson, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι πως αφορά σε διαστάσεις ένα μεσαίο SUV, χωρίς, φυσικά, να έχει καμία απολύτως σχέση με το μοντέλο του παρελθόντος.

Παρά το ότι λανσαρίστηκε πριν από δύο χρόνια (ΜΥ 2015), εν τούτοις το σχέδιο που φέρει την υπογραφή του Peter Schreyer (με τις περγαμηνές στο κορυφαίο ευρωπαϊκό γκρουπ, VW) είναι λες και έχει βγει μόλις από το πενάκι του.

Το 3ης γενιάς Tucson διαθέτει ένα φρέσκο, καλαίσθητο αμάξωμα, με τη χαρακτηριστική μάσκα, την κεκλιμένη οροφή, αλλά και τα ελλειπτικού σχήματος φωτιστικά LED.

Εχει μεγαλύτερες διαστάσεις αν το συγκρίνουμε με τη δεύτερη γενιά Tucson, μια και το μήκος έχει φθάσει τα 4.475 mm ( 65 mm από το ix35), το πλάτος τα 1.850 mm και το ύψος 1.645 mm. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και το μεταξόνιό των 2.670 mm.

Το εσωτερικό του δεν διεκδικεί δάφνες σχεδιαστικής πρωτοτυπίας και θα λέγαμε πως πρόκειται για μια «τυπική» ασιατική καμπίνα, χωρίς εντυπωσιακά αισθητικά στοιχεία, αλλά χρηστική και με καλή εργονομία.

Οι πλούσιοι χώροι και η πρακτικότητα είναι τα βασικά στοιχεία, όπως και τα πολύ καλά υλικά κατασκευής (μαλακά πλαστικά, ποιοτικές υφασμάτινες επενδύσεις), με εξίσου καλό φινίρισμα.

Ανεξαρτήτως σωματότυπου τέσσερις ενήλικες θα φιλοξενηθούν πολύ άνετα και θα έχουν στη διάθεσή τους εκτός από τους έξτρα αποθηκευτικούς χώρους της καμπίνας και ένα πορτμπαγκάζ που φθάνει τα 513 λίτρα (1.503 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

Από την άλλη στη διάθεση των επιβατών είναι και ένας πληρέστατος εξοπλισμός ανέσεων, ενώ δεν λείπουν και τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας (πρόσβαση από τη μεγάλη κεντρική οθόνη) και υποβοήθησης οδήγησης όπως Active Hood System (AHS) για την προστασία πεζών και ποδηλατών σε περίπτωση σύγκρουσης, Αυτόνομο Σύστημα Πέδησης Εκτακτης Ανάγκης (ΑΕΒ), Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), Ανιχνευτής Blind Spot (BSD), Rear-Cross Traffic Alert (RCTA), κ.α.

 

Στιβαρή κατασκευή

 

Το νέο Tucson έχει δομή πλαισίου με 51% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής με τεχνολογία θερμού πρεσαρίσματος, αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία του οχήματος (από 48%) για αντοχή σε περιπτώσεις πρόσκρουσης, ενώ προβλέπεται και έξτρα ενίσχυση στις πόρτες για τις πλευρικές συγκρούσεις. Αποτέλεσμα: 5 αστέρια στον Euro NCAP!

Το στιβαρό πλαίσιο το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις με το Tucson, καθώς η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως πρόκειται για ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκίνητο.

Πολύ καλή η ποιότητα κύλισης, εξαιρετική η ηχομόνωση, αλλά και οι ανέσεις που προσφέρει η ανάρτηση (εμπρός γόνατα και ψαλίδια βάσης, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) με την ξεκάθαρα μαλακή ρύθμιση.

Μπορεί όμως να διαχειριστεί άψογα το πλαίσιο ανεξάρτητα από το οδόστρωμα.

Στον αυτοκινητόδρομο προσφέρει σούπερ ευστάθεια, όπως και μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ενώ σε έναν χωματόδρομο μπορεί να «φιλτράρει» οτιδήποτε θα μπορούσε να «ταλαιπωρήσει» τους επιβάτες. Τηρουμένων των αναλογιών βέβαια…

Από την άλλη είναι και το σύστημα τετρακίνησης που προσφέρει πόντους στα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, κάνοντάς το σχεδόν ακλόνητο όταν πιεστεί και προοδευτικό στις αντιδράσεις του παρά τις κλίσεις, παρέχοντας από την άλλη και τη δυνατότητα της απρόσκοπτης κίνησης σε βατούς χωματόδρομους, καθώς, για να μη γελιόμαστε, δεν πρόκειται για ένα off road όχημα. Θα θέλαμε καλύτερη πληροφόρηση από το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.

Κινητήρας

 

Το Tucson της δοκιμής εφοδίαζε ο ισχυρός 1.6 T-GDi της οικογένειας Gamma, συνδυαζόμενος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και σύστημα αυτόματης τετρακίνησης.

Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο (με τεχνολογία twin-scroll) σύνολο, 1.591 cc, απόδοσης 177 ps και τη ροπή των 265 Nm σε ένα εύρος 1.500-4.500 rpm.

Γίνεται σαφές πως πρόκειται για έναν από τους πιο δυνατούς κινητήρες σε αυτή την κατηγορία, κάτι που αποδεικνύεται τόσο από την ελαστικότητά του όσο και από την ικανότητά του να κινεί με χαρακτηριστική ευκολία τα 1.583 κιλά του αμαξώματος.

Για τη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) δεν θα χρειαστεί περισσότερα από 9,5 sec με την τελική να φθάνει τα 202 km/h.

Πρόκειται για αξιοπρεπέστατες επιδόσεις που κάνουν το κορεάτικο SUV «γρήγορο» και όχι «sportive»…

Από την άλλη διαθέτει άφθονη ροπή για να «σηκώσει» με αμεσότητα το σύστημα τετρακίνησης Advanced Traction Cornering Control (ATCC) και να μεταφέρει έως και το 50% αυτής στον πίσω άξονα. Υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος 50:50 (έως τα 40 km/h) ανάμεσα στους δύο άξονες για πιο δύσκολες καταστάσεις. Το σύστημα αυτό είναι ένα τυποποιημένο της κατηγορίας, που θα σε βγάλει από τη δύσκολη στιγμή. Και μέχρις εκεί…

Συμπερασματικά, το «νέο» Tucson είναι ένα ακόμη δείγμα γραφής της νέας εποχής της Hyundai, δείχνοντας την ποιοτική στροφή της εταιρείας, αλλά και τα βήματα προόδου σε θέματα τεχνολογίας.

Δεν είναι το hi end αυτοκίνητο της κατηγορίας, αλλά εκείνο που κινείται στον μέσο όρο έχοντας βασικά πλεονεκτήματα, όπως τα κορυφαία specs, οι χώροι, η βελούδινη αίσθηση, αλλά και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση και οι τηρουμένων των αναλογιών ανταγωνιστικές τιμές πώλησης.

Τα €28.290 που είναι η τιμή για το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ένα αξιοσέβαστο ποσό για την «εποχή» αλλά και για ένα «Hyundai» θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, εν τούτοις το Tucson με καθαρά αντικειμενικά κριτήρια διαθέτει σε αυτό το κόστος έναν μοναδικό συνδυασμό: o ορισμός του μεσαίου SUV με κορυφαίους χώρους, downsized υψηλής απόδοσης κινητήρα, αξιόπιστη τετρακίνηση, επιλογές κιβωτίου (είναι διαθέσιμο και με αυτόματο διπλοσύμπλεκτο), πληρέστατο εξοπλισμό και αν μη τι άλλο ένα καλοσχεδιασμένο αμάξωμα με «σηματάκι» που δεν προκαλεί. Πώς είπατε; Ο ορισμός του company car; Συμφωνώ!

 

TECH INFO

TEST DRIVE 2018 HYUNDAI TUCSON 1.6T 177 PS AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                                           4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                                                 BENZINH

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                                         1.591

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                                                 130(177)/5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                                                       265/1.500-4.500

ΚΙΝΗΣΗ                                                                                    ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                                           4.475Χ1.850Χ1.645

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                                   2.670

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                                             1.583

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                                           533/1.503

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                                      62

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                                         9,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                                    202

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                                   10/6,2

ΜEΙΚΤΗ*                                                                              7,6

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                                                 8,8

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                                     177

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*                                28.230

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                                        433,5

* ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.

YΠΕΡ

  • ΑΝΕΤΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

  • ΠΑΚΕΤΟ AFTER SALES

  • ΣΠΑΝΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 1.6LT-ΤΕΡΑΚΙΝΗΣΗΣ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ή ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ

  • ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΚΟΣΤΟΣ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

 

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                                        8
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                                   7
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ                     8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ                  8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                                   9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ                                          9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                           9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                                     8
  • VALUE FOR MONEY                          8

          ΣΥΝΟΛΟ                                          82

Διαβάστε ακόμη

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60 D5

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Octavia 1.6 TDi