Δοκιμάζουμε το BMW X1 xDrive 18d [photos]


Business casual, πλήρως εξοπλισμένο και με προσόντα έρχεται αυτή η αδύναμη μεν ικανή δε έκδοση του εξαιρετικά δημοφιλούς SAV της BMW.

  • 28/4/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Το «εξαιρετικά δημοφιλές» δεν το λέμε εμείς αλλά τα ίδια τα γεγονότα αφού η BMW είδε μέσα σε λίγα χρόνια το όνομα X1 να ανήκει στα κορυφαία -σε επίπεδο πωλήσεων και αναγνωρισιμότητας- μοντέλα της παγκοσμίως.

Το έχουμε ήδη δοκιμάσει αρκετές φορές και σε αρκετές εκδόσεις και πάντα κρίνουμε θετικά τη δυναμική του σχεδίαση, το πάντρεμα κομψότητας αλλά και πρακτικότητας και γενικά την υψηλού επιπέδου ποιότητα.

Σε τούτη την έκδοση, την xDrive 18d η X1 μας έρχεται με δίλιτρο diesel κινητήρα με απόδοση 150 ίππους και 330 Nm ροπής, συνδυαζόμενα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με τη θαυμάσια λειτουργία και τετρακίνηση.

Το σύνολο είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της έκδοσης 20d η οποία από τον ίδιο –τεχνικά- κινητήρα αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής. Υπενθυμίζουμε λοιπόν την ύπαρξη της τεχνολογίας TwinPower Turbo με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσο ψεκασμό και πίεση στα 2.000 bar. Θεωρητικά η xDrive 18d δε θα έπρεπε να υπολείπεται σημαντικά σε επιδόσεις. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.

Κινητήρας - επιδόσεις

Η πιο ασθενική βερσιόν του δίλιτρου κινητήρα που δοκιμάζουμε εδώ φαίνεται πιο νωθρή στο πάτημα του γκαζιού και κάνει τη X1 σαφώς βραδύτερη από την 20d των 190 ίππων. Για παράδειγμα το 0-100 km/h έρχεται σε 9,3 s όταν η ισχυρότερη έκδοση χρειάζεται μόλις 7,6 s.

Αντίστοιχη αίσθηση έχουν και τα kick down ακόμα και στο πρόγραμμα Sport με το οποίο γίνεται η σχετική παραμετροποίηση της λειτουργίας του κινητήρα, των αλλαγών σχέσεων και της αίσθησης του τιμονιού ή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Υπάρχουν ως είθισται και Comfort και Eco Pro προγράμματα με αντίστοιχες ρυθμίσεις. Την ίδια ώρα η τυποποιημένη κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρία είναι ακριβώς η ίδια και στα δύο μοντέλα. ΟΜΩΣ. Υπάρχει μια σημαντική διαφορά στην τιμή των δύο μοντέλων που αγγίζει στις βασικές τους εκδόσεις τα 4.150 ευρώ. Επομένως βάζουμε «νερό στο κρασί μας» και επικεντρωνόμαστε στην έκδοση δοκιμής.

Παρά λοιπόν τις νωχελικές επιδόσεις, η ύπαρξη τετρακίνησης, τα πλούσια αποθέματα ροπής και τα Cinturato P7 διαστάσεων 225/50-R18 αυξάνουν τις ικανότητες του ούτως ή άλλως πολύ καλού πλαισίου εάν πρόκειται να κινηθείτε σε ασφάλτινες διαδρομές, ακόμα και υπό πίεση. Σε αυτό συμβάλλουν και τα εξαιρετικά, τύπου Bucket καθίσματα όχι όμως τόσο το τιμόνι που δεν παύει όπως πλείστα μοντέλα της φίρμας να έχουν μια τεχνητή αίσθηση πέριξ της ευθείας.

Στο χώμα όμως αυτή η ίδια επιλογή ελαστικών αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα μιας και δεν είναι σχεδιασμένα για χώμα ενώ συν τοις άλλοις κατά την πάγια τακτική της BMW, είναι τεχνολογίας run-flat, καθιστώντας τον τομέα «άνεση» είδος εν ανεπαρκεία. Και είναι κρίμα αυτό αφού η τετρακίνηση είναι εκεί για χρήση κατά το δοκούν, με απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 18,3 cm και βάθος υδάτινου κωλύματος στα 25 cm.

Η άποψή μας

Κατά τα λοιπά το εσωτερικό είναι εξαιρετικά φωτεινό με άριστη ορατότητα, εργονομία εύκολη και κατανοητή με οθόνη αφής με BMW Driving Experience και πλήρως εξελληνισμένο μενού αλλά και πολυχηστικά ευρήματα στην καμπίνα (όπως πχ. τα συρόμενα πίσω καθίσματα που αυξομειώνουν ανάλογα τον χώρο για τους πίσω επιβάτες ή τις αποσκευές από τα 505 μέχρι τα 1.550 λίτρα με πεσμένα καθίσματα) που είναι χάρμα, ειδικά αν έχετε αυξημένες μεταφορικές ανάγκες.

ΣΥΝ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ.

ΠΛΗΝ: ΝΩΧΕΛΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ, RUN-FLAT ΕΛΑΣΤΙΚΑ.

Με τιμή στα 41.850 ευρώ η BMW X1 xDrive 18d είναι ένα «πακέτο» με υποχωρήσεις στον τομέα των απολύτων επιδόσεων, όχι όμως στον οδηγικό χαρακτήρα ενός SUV, και την πληρότητα συστημάτων που δίνουν αυξημένες μεταφορικές ικανότητες τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

TECH INFO - BMW X1 xDrive 18d

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΑΥΣΙΜΟ: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc): 1.995
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]: 110(150)/4.000
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm): 330/1.750-2.750
  • ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • ΜXΠXΥ (mm): 4.439x1.821x1.598
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm): 2.670
  • ΒΑΡΟΣ (kg): 1.530
  • ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max: 505/1.550
  • ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l): 51

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s): 9,3
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h): 204
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
  • ΕΝΤΟΣ/ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,5/4,3
  • ΜEΙΚΤΗ*: 4,7
  • ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*: 129

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ): 41.850
  • ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ): 154,8

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - 8
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ - 7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ - 9
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - 8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ - 8
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ - 9
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ - 9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ - 9
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - 8
  • VALUE FOR MONEY - 7
  • ΣΥΝΟΛΟ - 82