Δοκιμάζουμε: BMW X2 xDrive 25d 231 PS STEPTRONIC


Αντιμετωπίστηκε με θετικό τρόπο από τον παγκόσμιο Τύπο και με σχόλια που αφορούν στο νεωτεριστικό στοιχείο που προσέδωσε στη BMW αναφορικά με τη σχεδίαση του αμαξώματός της. Ως αναμενόμενο, η X2 εφοδιάζεται με πολλά από τα τεχνολογικά επιτεύγματα που έχει στη «φαρέτρα» της η εταιρεία, όπως αποδεικνύει η συγκεκριμένη έκδοση του καινούργιου μοντέλου της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 29/7/2018
Δείχνει ελκυστική και πιο θελκτική για τον υποψήφιο αγοραστή, πιο σπορτίβ και διαφορετική από ό,τι μας έχει συνηθίσει ως τώρα η BMW στα μοντέλα της Σειρά Χ. Δεν έχει το απρόσμενο και το μεθοδευμένα «προκλητικό» στυλ μιας Χ6 ούτε το πιο συμβατικό μιας Χ1. Η X2 δεν καλύπτει απλώς ένα «κενό» στην ονοματοδοσία των μοντέλων της σειράς των crossover/SUV της BMW, το κάνει έτσι που να αντικατοπτρίζει με ουσιαστικότερο από ό,τι ως τώρα τρόπο ένα από τα δομικά χαρακτηριστικά της εταιρείας: τον σπορ «χαρακτήρα» που προσδίδει στα οχήματά της.
 
 
Για να επιτευχθεί αυτό, η X2 βασίζεται στην πλατφόρμα UKL (Untere Klasse) και συγκεκριμένα στην εκδοχή της UKL2, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί και στη Χ1 (όπως επίσης στην Active Touring 2 και τα καινούργια MINI). Η πρόθεση των ανθρώπων της BMW είναι δεδομένη: Να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα νέα μοντέλα επ’ αυτής και να προσφέρουν πολλές επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή. Και αυτό να γίνει με τρόπο που να τον διευκολύνει στην τελική επιλογή του και όχι να τον μπερδεύει με ομοειδή οχήματα. 
 

Γιατί την X2;

 
Ως πρωθύστερο, για δύο λόγους: αφενός για το σχήμα του αμαξώματός της και αφετέρου λόγω της οδικής συμπεριφορά της -καίτοι ένα SUV. Το προφανές, δηλαδή η σχεδίασή της, προκαλεί το ενδιαφέρον και ερωτήσεις περί αυτής. Το… υποδόριο, δηλαδή η οδική συμπεριφορά της, είναι κάτι που διαπιστώνεις οδηγώντας την. Η X2 δεν είναι μια μικρότερη Χ1, όπως ίσως θεωρήσει κάποιος -τα δύο μοντέλα διαχωρίζονται σαφώς σε ό,τι αφορά τον εν γένει «χαρακτήρα» τους.
 
 
Το καινούργιο μοντέλο είναι μικρότερο σε διαστάσεις, συγκριτικά, αλλά το μεταξόνιό του είναι ακριβώς ίδιο σε σχέση με αυτό της Χ1. Κάτι που σημαίνει ότι η X2 είναι ευρύχωρη τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Προτεραιότητα των δημιουργών της ήταν να είναι χρηστική για τους επιβαίνοντες, πέραν των όποιων άλλων προτερημάτων της έχει ως όχημα. Ο ωφέλιμος χώρος πράγματι είναι ικανοποιητικός ακόμα και για πέντε ενήλικους. 
 
 
Το καινούργιο μοντέλο δείχνει περισσότερο σαν ένα υπερυψωμένο hatchback παρά ως ένα SUV, σε σχέση με ό,τι μας έχει συνηθίσει η BMW αναφορικά με τα τελευταία. Μάλιστα, το σχήμα του αμαξώματος της X2 θα μπορούσε να είναι αυτό που θα ταίριαζε στη Σειρά 1.
 
Δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις όμορφο αλλά αναμφισβήτητα αρέσει και προκαλεί το ενδιαφέρον, ιδίως στο συγκεκριμένο, έντονο χρώμα (Galvanic Gold, όπως το ονομάζει η εταιρεία). Η διαμόρφωση του εσωτερικού και του ταμπλό είναι τυπική για BMW δηλαδή ο οδηγός είναι το «επίκεντρο», οι χώροι οδηγού-συνοδηγού σαφώς διαχωρισμένοι και η εργονομία πολύ καλή. 
 
 
Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι σε υψηλό επίπεδο, φυσικά. Η θέση οδήγησης βρίσκεται τοποθετημένη λίγο ψηλότερα απ’ ό,τι συνήθως και είναι καλή. Στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση τα εμπρός καθίσματα είναι τύπου μπάκετ και στηρίζουν πολύ καλά το σώμα των εμπρός επιβατών. Αυτό συντείνει στην εν γένει πολύ καλή οδηγική αίσθηση της X2, για τα δεδομένα του οχήματος. Η αίσθηση του τιμονιού είναι ακριβής και αρκετά «βαριά» ενώ η ανάρτηση και το πλαίσιο του οχήματος συμβάλλουν στην καλή οδική συμπεριφορά.
 
 
Η τετρακίνητη έκδοση της X2 σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει αυξημένη ικανότητα κίνησης εκτός ασφάλτου. Το σύστημα xDrive επιτρέπει στον οδηγό να συνεχίζει τη διαδρομή του όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι μειωμένες ή το ανάγλυφο του εδάφους δυσχεραίνει, όμως αυτό πρέπει να έχει πάντα κατά νου ότι το ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι 18,2 cm, τιμή που δεν επιτρέπει ακρότητες εκτός δρόμου.
 

Πληθωρική

 
Στη συγκεκριμένη εκδοχή της, η X2 διακρίνεται για την τεχνολογική πληθωρικότητά της. Διακρίνεται, επίσης και για τον κινητήρα της, δηλαδή για το τρόπο που αποδίδει την ισχύ του και για την οικονομία καυσίμου. Οι επιδόσεις κρίνονται καλές ενώ το όχημα αποδεικνύεται ικανό να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του σε πολύωρο ταξίδι.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW X2 xDrive 25d 231 PS STEPTRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ86

Βεβαίως είναι σφιχτό σε αίσθηση αλλά αυτοί αισθάνονται άνετα λόγω της πολύ καλής ποιότητας κύλισης. Προφανώς, το ποσό για την απόκτηση της τετρακίνητης X2 με τον πετρελαιοκινητήρα των 231 PS είναι υψηλό και αυξάνεται αναλόγως του επιπλέον εξοπλισμού που κάποιος επιθυμεί να προσθέσει. Πάντως, σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για πλεονεξία αλλά για πλεονέκτημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X2 xDrive 25d 231 PS STEPTRONIC 2018   TIMH €52.900   ΤΕΛΗ €159,6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 170 (231)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450/1.500-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,7 sec, τελική 237 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 133 g/km

BMW X2 xDrive 25d 231 PS STEPTRONIC 2018

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΕΚΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΕ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ