2017 Honda Civic Type R vs. 2017 Ford Focus RS!


Το Honda Civic Type R των 320 PS αντιμετωπίζει το Ford Focus RS των 350 PS. Μπορεί ένα προσθιοκίνητο μοντέλο να τα βγάλει πέρα με ένα τετρακίνητο; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ERIC TINGWALL (CAR AND DRIVER, USA) > ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ > ΦΩΤ.: CAR AND DRIVER, USA
  • 18/1/2018

Η παραγωγή υψηλής ισχύος είναι απλώς μία εναλλακτική στην κίνηση με ταχύτητα.Το υψηλότερο κλιμάκιο των επιδόσεων, το οποίο καταλαμβάνεται από τα παντοδύναμα γερμανικά μοντέλα, τις μυώδεις Corvette μαζί με τις άλλες... διαβολογυναίκες και, φυσικά, τις εξωτικές Ιταλίδες, εξαρτάται στην εποχή μας από τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, τα launch control, τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για την πίστα, αλλά και την ύπαρξη ή μη συστήματος τετρακίνησης.

Το ίδιο φαινόμενο αρχίζει να επηρεάζει τη δημοφιλή κατηγορία των... καυτών hatch, που αποτελεί ένα πρώτο βήμα στη βαθμίδα των γρήγορων εργοστασιακών προτάσεων, στην οποία η ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία κυλά αργά αργά, αλλά απόλυτα ασφαλώς. Με τα πιο καυτά hatch, λοιπόν, να αποδίδουν περίπου 300 PS, οι πιο σημαντικοί παίκτες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν... κόλπα σαν τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ώστε οι εμπρόσθιοι να... ανακουφιστούν κάποια στιγμή. Στο αμερικανικό τεύχος του Μαΐου του 2016, το Ford Focus RS διεκδίκησε τα πρωτεία με την επικράτησή του επί του Volkswagen Golf R και του Subaru WRX STI (εντάξει, το Subaru δεν είναι hatch, αλλά θα έπρεπε να είναι ένα από αυτά).

Παρόλα αυτά, η Honda βλέπει κάποια θετικά χαρακτηριστικά στις αυθεντικές προσθιοκίνητες προτάσεις. Με το εργοστασιακό, νέο Civic Type R, οι Ιάπωνες έχουν να αντιπαρατάξουν το χαμηλό βάρος και τη χαμηλότερη τιμή, προκειμένου να βρεθούν σε θέση ισχύος απέναντι στην αυξημένη πρόσφυση, που διαθέτουν τα τετρακίνητα μοντέλα. Για να δούμε, λοιπόν, αν αυτή η επιλογή έχει κάποια θετικά στοιχεία, θέσαμε το Type R απέναντι στον πρωταθλητή της τρέχουσας περιόδου σε μια μάχη ανάμεσα σε τετρακύλινδρα hatchback, που οι κινητήρες τους υποστηρίζονται από turbo. Ο δίλιτρος κινητήρας της Honda αποδίδει 320 PS, ενώ αυτός των 2,3 λίτρων της Ford 350.

Η τιμή του Type R πλησιάζει στις ΗΠΑ τα 30.000 ευρώ (στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 49.740 ευρώ). Ο κατάλογος του εξοπλισμού του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δορυφορικό ραδιόφωνο, κλειδί με ρύθμιση εγγύτητας και διζωνικό σύστημα κλιματισμού. Το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και ορισμένα από τα χειριστήρια του κλιματισμού ελέγχονται μέσω της standard οθόνης 7 ιντσών, ενώ το σύστημα μετάδοσης, ένα κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, κρατά το υπερτροφοδοτούμενο Type R δεμένο με τον αναλογικό κόσμο. Το Honda Type R είναι προσκολλημένο στην πιο απλή και αυθεντική συνταγή των καυτών hatch με την υποστήριξη μόνο μίας μοντέρνας βοήθειας: ένας αλγόριθμος, που προσαρμόζει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα παρεμβάλλεται στην πεταλούδα του γκαζιού κατά τα «κατεβάσματα» σχέσεων. Εμείς προτιμήσαμε να απενεργοποιήσουμε αυτό το σύστημα τόσο προς χάριν της δοκιμασίας όσο και της δικής μας απόλαυσης κατά το κατέβασμα σχέσεων με «μύτη-τακούνι»(λόγω του “Η”).

Το Ford Focus RS θα τερματίσει σύντομα την τρίχρονη παραγωγή του με 1.500 special edition μοντέλα του 2018, τα οποία θα εφοδιάζονται με ένα μπροστινό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και μία μαύρη οροφή, σε ό,τι αφορά τις... διακοσμητικές αλλαγές. Ωστόσο, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν είναι το νεότερο Focus RS. Αντ’ αυτού είχαμε στη διάθεσή μας το μοντέλο των περίπου 34.000 ευρώ (στις ΗΠΑ), που εφοδιάζεται με το «πακέτο» RS2 (περίπου 2.400 ευρώ στις ΗΠΑ), το οποίο διαθέτει θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγούκαι σύστημα πλοήγησης. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του RS μπορούν να επενδύσουν και περίπου 1.800 ευρώ (ΗΠΑ), ώστε να αποκτήσουν και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, που ενδείκνυνται για την πίστα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τα standard και πιο φιλικά για το δημόσιο δρόμο Michelin Pilot Super Sport. Στην Ελλάδα η τιμή του είναι στα 50.205 ευρώ.

Μεταφερθήκαμε στον εθνικό δρυμό Allegheny στην Pennsylvania -λίγο πιο βόρεια από το εργοστάσιο του Westmoreland, όπου η Volkswagen άναψε την πρώτη... σπίθα των καυτών hatch πριν από 34 χρόνια με την κατασκευή των πρώτων GTI για τις ΗΠΑ- ώστε να δούμε ποιο από τα δύο αυτοκίνητα είναι ο νικητής.

 

Ford Focus RS

Οι ισοπαλίες στα συγκριτικά test του Car and Driver είτε δεν υπάρχουν είτε είναι σπάνιες. Στους συντάκτες, που έλαβαν μέρος σε αυτήν την ιδιαίτερη μονομαχία, αυτός ο άγραφος νόμος φαίνεται τόσο παρορμητικός και άδικος όσο εκείνος που απαγορεύει τη μεταφορά κατοικίδιων... παπαγάλων μέσα στο γραφείο. Γιατί, αφότου αναλύσαμε τους αριθμούς από τις μετρήσεις της δοκιμής, ρίξαμε την ψήφο μας και γεμίσαμε τα ρεζερβουάρ για τελευταία φορά, ο... πίνακας του σκορ «έγραφε» ισοπαλία, ένα αποτέλεσμα, που έδειχνε με τον πιο πειστικό τρόπο πόσο πολύ μας άρεσαν και τα δύο αυτοκίνητα.

Το Ford Focus RS πλησίασε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη νίκη, χάρη στις δυνατότητες του τετρακύλινδρου κινητήρα των 350 PS. Το μηχανικό σύνολο των 2,3 λίτρων ξεχωρίζει με τον ήχο του. Ακόμα κι αν η ροπή βρίσκεται στην κορυφή της σχετικά ψηλά, στις 3.200 rpm, το Focus προσγειώνεται στο πλατό της ροπής των 475 Nm σταθερά... πρησμένο και με τους τέσσερις κυλίνδρους του γεμάτους ισχύ. Αυτό το... ντοπαρισμένο Focus εκτοξεύεται από στάση, με τον κινητήρα του να φτάνει τις 6.700 rpm, το συμπλέκτη του να... υποφέρει, αλλά να συμμετέχει με πολλή χάρη στη διαδικασία της εκκίνησης και ένα μικρό στρίγκλισμα των μπροστινών ελαστικών του, για να φτάσει τα περίπου 100 km/h σε μόλις 4,5 sec! Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ο κινητήρας ακούγεται σαν διαβολεμένη μηχανή του pop corn. Δείχνει, όμως, ταυτόχρονα πως η... αναζωπύρωση της Honda δεν έχει ολοκληρωθεί. Από την πλευρά του, το μικρομεσαίο Ford έχει σαφώς πιο ικανοποιητική αίσθηση επιλογέα κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς αυτός συμπεριφέρεται πιο φιλικά. Την ίδια στιγμή, ο βαρύς συμπλέκτης μεταφέρει στον οδηγό μία εξαιρετική αίσθηση σχετικά με το σημείο επαφής.

Κανείς δεν αγοράζει ένα τετρακίνητο μοντέλο εξαιτίας της ικανότητάς του να... ντριφτάρει και το Focus δεν είναι εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε, ο συγκεκριμένος τρόπος οδήγησης επιφυλάσσει στιγμιαίες συγκινήσεις όταν τα ελαστικά φθείρονται στα διάφορα γλιστρήματα. Το πίσω torque-vectoring διαφορικό του RS συμβάλλει στη σωστή «καθοδήγηση» του Ford, που ζυγίζει σχεδόν 1.600 kg, όταν αυτό περνά από στροφές με κάπως πιο ταχείς ρυθμούς. Πάντως, το Focus επιτυγχάνει τιμή πλευρικής επιτάχυνσης της τάξης των 0,99 g, ενώ η απόσταση ακινητοποίησης του από τα περίπου 110 km/h κυμαίνεται στα περίπου 50 m. Αυτές οι επιδόσεις δεν είναι καλύτερες αυτών του Civic, ωστόσο δε γίνεται να μην αναφερθούμε στην ακρίβεια των χειριστηρίων του Ford, αλλά και στην ακρίβεια, με την οποία η ανάρτηση «διαβάζει» την παραμικρή κακοτεχνία του οδοστρώματος.

Το Focus οδηγείται από μία ψηλή και όρθια θέση, η οποία παραπέμπει σε αυτές των crossover μοντέλων. Όντας, λοιπόν, σε αυτό το... κλαρί εύκολα καταλαβαίνεις πως η οροφή του αυτοκινήτου, καθώς και το κέντρο βάρους του, βρίσκονται ψηλότερα από εκείνα του Type R. Τα εφαρμοστά bucket -πολύ εφαρμοστά για κάποιους- υποστηρίζουν οδηγό και επιβάτες ανά πάσα στιγμή, παρέχοντας συγχρόνως πληθώρα ρυθμίσεων, ώστε να είναι άνετα καθ’ όλην την ημέρα. Τα βαθιά «κοψίματα» στο πίσω μέρος των μπροστινών καθισμάτων εξασφαλίζουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, αν και το μεταξόνιο του Ford είναι μικρότερο του Honda κατά περίπου 5 cm. Σε ό,τι αφορά το χώρο πάνω από το κεφάλι, η πρόταση της Ford αποδεικνύεται πιο ευρύχωρη. Στα test των προηγούμενων Focus RS είχαμε καταθέσει τις ενστάσεις μας σχετικά με τη δυσκολία χρήσης των συστημάτων ήχου και κλιματισμού, αλλά επρόκειτο για... φάρσα. Πάντως, ευχαρίστως θα θέλαμε να υπήρχαν λιγότερα χειριστήρια, τα οποία θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από τις σχετικές εντολές σε οθόνες αφής. Σε σύγκριση με το Honda, το Focus παρέχει περισσότερα χειριστήρια για τις κρίσιμες λειτουργίες.

Το Focus RS... συνάντησε την ήττα στην πεντάωρη διαδρομή της επιστροφής μας από την Pennsylvania στα γραφεία μας στο Michigan. Όντας υποχρεωμένοι να ανακηρύξουμε ένα νικητή, στις σημειώσεις μας βρίσκονταν με κεφαλαία γράμματα οι παρατηρήσεις μας σχετικά με την απορροφητικότητα της ανάρτησης. Το Focus, λοιπόν, το αισθάνεσαι τόσο σφικτό, που σε κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος το σώμα και το κεφάλι των επιβατών δονείται έντονα. Αν, μάλιστα, επιλέξεις το ακόμα πιο «μάχιμο» πρόγραμμα της ανάρτησης, το πιο σκληρό, τότε η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Πάντως, οι πιο... θερμόαιμοι θα τα εκτιμήσουν όλα αυτά, μετατρέποντας την οδήγηση του Focus RS σε ένα... πάρτι χωρίς τελειωμό. Εντάξει, σίγουρα, τα χρόνια περνούν από πάνω μας, αλλά τέτοιες καταστάσεις δεν τις βιώνουμε κάθε μέρα.

 

Honda Civic Type R

Κάλλιστα θα μπορούσε να πει κανείς πως τα Focus RS και Civic Type R είναι παρόμοια. Ωστόσο, εμείς υποστηρίζουμε πως δεν είναι, έστω κι αν αμφότερα φτάνουν με άνεση στην κορυφή της αίσθησης που θα πρέπει να αποπνέουν τα σύγχρονα hot hatch. Ενώ το Ford βασίζεται στα πλεονεκτήματα του κινητήρα του, το Honda… ποντάρει (και κερδίζει κιόλας) πολλά στο πλαίσιό του. Ρίξτε μια ματιά στους αριθμούς: Το Civic Type R κατάφερε να ακινητοποιηθεί από τα σχεδόν 110 km/h σε μόλις 44,5 m, ενώ στο skidpad σημείωσε τιμή επιτάχυνσης της τάξης των 1,03 g. Σκεφθείτε ότι η Porsche 911 με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (και τα σχεδόν 82.000 ευρώ της στις ΗΠΑ) έφτασε το 1,00 g και φρέναρε καλύτερα κατά μόλις περίπου 30 cm!

Βασιζόμενο στις ικανότητες του πλαισίου της 10ης γενιάς του Civic και στις δυνατότητες του Civic Si, το Type R συμπληρώνει το «πακέτο» με το νέο, πανίσχυρο, turbo, τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 2,0 λίτρων της Honda. Δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από ένα εξαιρετικά γρήγορο προσθιοκίνητο μοντέλο, που δίνει το... ρεσιτάλ του στην πίστα. Κανένας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν πουλά αυτοκίνητα σαν κι αυτό.

Στην ευθεία των μετρήσεων, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας χρειάστηκε μόλις 5,2 sec για να επιταχύνει από στάση έως τα περίπου 100 km/h και 13,9 sec για να φτάσει στα 400 m. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε πρόσφατες μετρήσεις είχαμε σημειώσει 4,9 και 13,5 sec, αντίστοιχα, με το πρώτο Type R, που βρέθηκε στα γραφεία μας. Με δεδομένο, όμως, ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο ταχύ στις παραπάνω μετρήσεις σε σχέση με τις εργοστασιακές τιμές του, μας έκανε να πιστέψουμε πως κάτω από το καπό του πρέπει να βρίσκονται μερικά... αλογάκια επιπλέον.

Το Type R οδηγεί τα 400 Nm της ροπής του μέσω ενός ελικοειδούς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης στα ελαστικά του, τα Continental SportContact 6, που διαθέτουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Η αντικατάσταση καθενός από αυτά κοστίζει στις ΗΠΑ 270 ευρώ περίπου, την ίδια στιγμή που το σχετικό αυτοκόλλητο στο τζάμι του Type R προειδοποιεί πως η διάρκεια της ζωής τους φτάνει τα σχεδόν 16.000 km. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης της Honda μπορεί να αποδεικνύεται κάπως υπερβολικό, ενδεχομένως εξαιτίας της ιδιαιτερότητας των ελαστικών. Η εν λόγω τεχνολογία μειώνει προληπτικά την ταχύτητα κάθε φορά που το αυτοκίνητο γίνεται ελαφρύ στην κορυφή της στροφής. Βέβαια, αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά συστήματα, κανένα προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο αυτοκίνητο δε θα είναι τόσο διασκεδαστικό όσο ένα πισωκίνητο, όταν κακομεταχειρίζεσαι το δεξί πεντάλ.

Το φαινόμενο του torque steering κάνει ξανά την εμφάνισή του, αλλά χάρη σε ένα ξεχωριστού τύπου γόνατο, το οποίο διαχωρίζει το σύστημα διεύθυνσης από τη γεωμετρία της ανάρτησης, οι παρενέργειές του περιορίζονται. Μάλιστα, η παραπάνω λύση είναι παρόμοια με το RevoKnuckle της Ford, που υιοθετήθηκε στο προσθιοκίνητο Focus RS της προηγούμενης γενιάς, μοντέλο που δεν εισήχθη στις ΗΠΑ. Το τιμόνι έχει εξαιρετικό ζύγισμα, όντας κατά τι ελαφρύτερο των σύγχρονων Ford, ενώ τα φρένα έχουν μοναδικά υψηλή αμεσότητα. Αφότου μαστιγώναμε το Focus (και το Focus εμάς), βρίσκαμε πάντα ανακούφιση, τόσο εμείς όσο και οι συμπιεσμένες σπονδυλικές στήλες μας, στην άνεση που προσφέρει η συμπεριφορά του Type R.

Οι ατέλειες του μοντέλου της Honda δε φαίνονται εύκολα από όσους είναι πάνω από 19 χρονών. Οι σχεδιαστές φαίνεται πως εμπνεύστηκαν από τα χτυπήματα των φτερών από μύγες, το έντονο... χτένισμα των ιαπωνικών κινούμενων σχεδίων anime, αλλά και άλλα διάφορα ύποπτα μεγέθη. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τους σχεδιαστές του εσωτερικού, οι οποίοι χρησιμοποίησαν όλους τους κόκκινους μαρκαδόρους, που είχαν στη διάθεσή τους για τα καθίσματα και το κάτω μέρος του τιμονιού. Λέτε να σταμάτησαν στη μεσαία κολώνα; Γιατί οι ραφές και οι ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα δείχνουν κάπως πρόχειρες. Από την άλλη πλευρά, σκεφθείτε πόσα πολλά χρήματα μπορείτε να εξοικονομήσετε, όταν δεν μπορείτε πλέον να βρείτε ένα πιο κραυγαλέο body kit από fiberglass για το Honda σας.

Αυτό το αυτοκίνητο, που είναι ακόμα ένα Honda και απλώς ένα καυτό Civic, συνεχίζει να διατηρεί το διπλό ρόλο του, αφού παραμένει και μία οικογενειακή πρόταση. Το Type R, λοιπόν, διαθέτει χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, που φτάνει τα standard της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, αφού είναι κατά περίπου 5,3 cm πιο φαρδύ από το Focus RS. Έτσι, όσοι κάθονται στη δεύτερη σειρά θέσεων αισθάνονται πιο... αεράτοι. Η παραπάνω εντύπωση εξηγείται επίσης από την ανεξήγητη απόφαση της Honda να απομακρύνει τη ζώνη ασφαλείας της πίσω μεσαίας θέσης από όλα τα Type R και να τοποθετήσει ρηχές ποτηροθήκες εκεί που φυσιολογικά παίρνει θέση ο... πισινός του πέμπτου επιβάτη. Παρότι η επικλινής καταπακτή «κλέβει» λίγα λίτρα από το χώρο αποσκευών, το Civic είναι πιο ευρύχωρο σε σχέση με το Focus, καθώς διαθέτει επίσης ένα πιο ρηχό πάτωμα αποθηκευτικού χώρου, καθώς και περισσότερο χώρο πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Με άλλα λόγια, το σπορ μικρομεσαίο Honda είναι φιλικό ακόμα και για τις... γιαγιάδες μας.

Ο πραγματισμός και οι επιδόσεις ήταν, είναι και θα είναι το σήμα κατατεθέν των hot hatch. Ενώ, λοιπόν, η τάση που οδηγεί προς την τετρακίνηση βασίζεται και στις δύο παραπάνω αξίες, μαζί με την παντός καιρού ευχρηστία και τη βελτίωση των επιδόσεων, το Honda Civic Type R αποδεικνύει ότι η αυθεντική φόρμουλα κρατά γερά, με τόσο πολύ δυναμισμό όσο το 1983. Το προσθιοκίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων ζει ακόμη...

 

TECHINFO

                                      2017 FORD FOCUS RS // 2017 HONDA CIVIC TYPE R

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ      4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ TURBO //4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΚΑΥΣΙΜΟ                                            BENZINH //BENZINH

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                         2.261 //  1.996

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]       257(350)/6.000 //235(320)/6.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                    475/3.200 //400/2.500

ΚΙΒΩΤΙΟ                    ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ //ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                          ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ//  ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ // ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ                  Michelin Pilot Super Sport // Continental SportContact 6

ΔΙΑΣΤΑΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)    235/35ZR-19 (91Y) //245/30ZR-20 90Y

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                          4.389x1.824x1.473 //4.557x1.877x1.435

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                      2.647 //2.700

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                1.599 //1.423

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max         260/1.045 //407/1.140

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                             51 //46

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*                             266 //272

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)

0-48 km/h                                                         1,5 //2,1

0-97 km/h                                                         4,5 //5,2

0-161 km/h                                                      12,5 //12,8

0-400 m                                                           13,4 //13,9

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

8-97 km/h                                                          5,7 //5,9

48-80 km/h (ΜΕ 6η)                                            8,5 //10,3

80-113 km/h (ΜΕ 6η)                                           6,0 //6,9

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

113-0 km/h                                                         48,8 //44,5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                 10,0/6,3 //9,8/6,5

ΜEΙΚΤΗ*                                                               7,7 //7,7

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                                   9,8 //9,2

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                         175 //176

ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA)

113 km/h                                                                   74 //75

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ «CARANDDRIVER»ΚΑΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ.

 

Ford Focus RS

ΥΠΕΡ Τεράστια δύναμη, αδιάκοπη παροχή ισχύος και όλοι οι... σωστοί ήχοι.

ΚΑΤΑ Σφικτή ανάρτηση.

Honda Civic Type R

ΥΠΕΡ Στρίβει, αλλάζει πορεία και κινείται με πολύ αέρα.

ΚΑΤΑ Η εργοστασιακή σχεδίαση παραπέμπει σε aftermarket επιλογές.