Σε πρώτο πλάνο η νέα Mercedes-Benz GLE


Το μεγάλο SUV της Mercedes και ο αντίπαλος της BMW X5 θα παρουσιαστεί στο κοινό της έκθεσης του Παρισιού στις αρχές Οκτωβρίου. Λανσάρισμα στην Ευρώπη αρχές 2019.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 12/9/2018

Μετά από την καθιερωμένη τακτική των πολλών teaser η Mercedes αποφάσισε σήμερα να δώσει τα πρώτα στοιχεία για την 4η γενιά GLE που ξεχωρίζει από την ολοκαίνουργια σχεδίαση που μας παραπέμπει στην GLC. Έτσι, το αμάξωμα έχει περισσότερες καμπύλες και λιγότερες γωνίες με τον αεροδυναμικό συντελεστή να είναι στο Cd: 0,32. Παρά την πιο ρευστή εμφάνιση η νέα GLE είναι μεγαλύτερη και βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα με μεταξόνιο 2.995 mm που είναι 80 mm μακρύτερο.

Η αύξηση αυτή έχει άμεσο και θετικό αντίκτυπο στους εσωτερικούς χώρους όπου για πρώτη φορά υπάρχει προαιρετικά και μία επιπλέον 3η θέση καθισμάτων με τον χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 825 lt και να φτάνει τα 2.055 lt όταν πέσουν οι ράχες της μεσαίας σειράς με ηλεκτρική υποβοήθηση χάρη στο Easy Entry. Το ταμπλό της νέας GLE ακολουθεί το νέο μοτίβο της μάρκας με τις δύο οθόνες διαγώνιου 12,3’’ και το σύστημα MBUX.

Αρχικά η GLE θα κυκλοφορήσει στην έκδοση 450 4Matic με mild hybrid σύστημα να υποβαστάζει τον τρίλιτρο εξακύλινδρο εν σειρά υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Η ισχύς φτάνει τα 367 PS και η ροπή τα 500 Nm ροπής όταν το ήπιο υβριδικό σύστημα συμβάλλει με μίζα/γεννήτρια των 22 PS και 250 Nm. Όλες οι GLE θα έχουν αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση ενώ η εταιρία έχει επιβεβαιώσει πως σύντομα θα ακολουθήσουν υβριδικές plug-in εκδόσεις καθώς και turbo-diesel.

Το mild hybrid σύστημα δεν προσφέρει μόνο μειωμένους ρύπους και κατανάλωση αλλά επιτρέπει την λειτουργία της νέας προαιρετικής πνευματικής ανάρτησης E-Active Body Control System με δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος (ανάλογα με την μορφολογία του τελευταίου) και τον ανεξάρτητο έλεγχο της κίνησης κάθε τροχού (μία πρωτιά για αερανάρτηση). Επίσης οι εξακύλινδρες και οκτακύλινδρες GLE (όπως και οι plug-in υβριδικές) θα έχουν μία προηγμένη τετρακίνηση Torque on Demand (TonD) με κατανομή έως 0/100 ανάμεσα στους δύο άξονες και τους τροχούς. Εδώ θα υπάρχουν προαιρετικά και «κοντές» σχέσεις.

Σχετικά με τον τεχνολογικό εξοπλισμό της νέας GLE εννοείται πως δεν απουσιάζει κανένα από τα πιο πρόσφατα συστήματα άνεσης και ασφάλειας όπως είναι μεταξύ άλλων τα Active Distance Assist Distronic, Active Stop-and-Go Assist, Active Steering Assist, Active Distance Assist, Active Brake Assist, Active Blind Sport Assist και Trailer Manoeuvring Assist. Φυσικά υπάρχει και δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης.