Οι Ιρανοί κλωνοποιούν το super sport αυτοκίνητο


Το Ιράν δεν είναι ένα και τόσο γνωστό... οχυρό της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ακόμα και σε θέματα super sport αυτοκινήτων, οι Ιρανοί δε θα μπορούσαν να αποδείξουν την ικανότητά τους. Τα πράγματα τώρα, όμως, αλλάζουν, καθώς στο Ιράν παρουσιάστηκε ένα αντίγραφο της Lamborghini Murcielago.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/10/2018

Επί περίπου τέσσερα χρόνια, η ομάδα γύρω από τον Masoud Moradi επένδυσε στη δημιουργία της δικής της Murcielago, η οποία τώρα κυκλοφόρησε στο Ιράν. Το αποτέλεσμα, πάντως, εκπλήσσει. Η ιρανική Murcielago μοιάζει με το πραγματικό μοντέλο στην SV έκδοσή του. Από την άλλη, δεν πρόκειται για κάτι περίεργο, αφού οι προγραμματιστές είχαν στην πράξη μία original Lamborghini ως πρότυπο. Αυτό ήταν η Murcielago SV, που αντιγράφηκε ως την παραμικρή λεπτομέρεια σε αναλογία 1:1. Έτσι, το πρωτότυπο και ο κλώνος έχουν ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις. Εκτός από το αμάξωμα πρέπει και το σασί να αναπαραχθεί πιστά.

Ένας V6 της Hyundai αντί του V12 της Lambo

Οι πρώτες αποκλίσεις σχετίζονται με την επιλογή των υλικών. Αν και το αμάξωμα είναι επίσης κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά, αποτελείται μόνο εν μέρει από πολυμερή ενισχυμένα με ανθρακονήματα. Πολύ μακριά, φυσικά, από τον ιταλικό ταύρο, ο κλώνος από το Ιράν φαίνεται πως θα έχει δυσκολότερη αποστολή στους δρόμους. Τη στιγμή, που η Murcielago εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό V12 6,5 lt., με ισχύ έως και 670 PS, το αντίγραφο θα πρέπει να ικανοποιήσει τους χρήστες του με έναν ατμοσφαιρικό V6 3,8 lt. της Hyundai, ισχύος περίπου 300 PS, ο οποίος συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων από τον ίδιο κατασκευαστή. Ωστόσο, οι προγραμματιστές υπόσχονται τελική ταχύτητα περίπου 280 km/h. Η Murcielago αναπτύσσει τελική ταχύτητα 340 km/h.

Σύμφωνα με τον Masoud Moradi, το πρωτότυπο ήταν μόνο η αρχή μιας ιστορίας ενός super sport αυτοκινήτου. Οι Ιρανοί ήθελαν να δείξουν ότι είναι εφικτό. Τώρα γίνονται σκέψεις ότι θα ξεκινήσει η παραγωγή της ιρανικής Murcielago σε μια μικρή σειρά από 50 έως 100 οχήματα ετησίως. Οι τιμές δεν αναφέρθηκαν.

Επίσης, είναι άγνωστο τι σκέφτεται η ίδια η Lamborghini για τον... εξ Ανατολής κλώνο. Σε ολόκληρο το αμάξωμα δεν υπάρχουν λογότυπα της ιταλικής φίρμας, ωστόσο στα περβάζια των θυρών, είναι σαφώς ευανάγνωστη η λέξη "Murcielago".