CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 SKODA SUNROQ

Μαθητές γυμνασίου κατασκευάζουν ένα ανοικτό SUV! 8/6

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η ανοικτή εκδοχή του Karoq δεν έχει -φυσικά- οροφή, αλλά ούτε επίσης σκιάδια, πλευρικά παράθυρα, μεσαία και πίσω κολώνα, καθώς και πίσω παρμπρίζ. Επίσης, οι δύο προφυλακτήρες της είναι νέοι. Τα πίσω φλας λειτουργούν δυναμικά. Ο χώρος αποσκευών είναι πιο ευρύχωρος σε σχέση με του μοντέλου παραγωγής και η πόρτα του ανοίγει μόνο προς τα πίσω. Επιπλέον, εκτείνεται προς τα επάνω, σαν να κρύβει από κάτω του μια υφασμάτινη οροφή. Φυσικά, αυτή η οροφή δεν υπάρχει ακόμη, εξέλιξη που αναμένεται να είναι η επόμενη σε αυτό το off-road cabrio, που έφτιαξαν οι εκπαιδευόμενοι φοιτητές της Skoda.

Οι ζάντες 20 ιντσών έχουν το κόκκινο χρώμα (velvet red) του αυτοκινήτου. Στις ζάντες κυριαρχεί το σχήμα “V”, το οποίο -συν τοις άλλοις- παραπέμπει και στο λατινικό αριθμό 5, ώστε να μεταδοθεί το μήνυμα πως το Sunroq είναι το 5ο στη σειρά αυτοκίνητο, που κατασκεύασαν οι εκπαιδευόμενοι της Skoda. Επιπλέον, το εξαιρετικά κατασκευασμένο εσωτερικό με το... ερυθρόλευκο δέρμα προέρχεται κι αυτό από τα χέρια των εκπαιδευόμενων.

Οι περαιτέρω λεπτομέρειες για το πρωτότυπο cabrio της Skoda σχετίζονται το φωτισμό του. Το Sunroq, λοιπόν, φέρει τα γνωστά «προβολάκια» στις πόρτες του, τα οποία προβάλλουν το λογότυπο της τσέχικης εταιρείας. Στο ίδιο πλαίσιο ανήκουν τα φλας και οι εσωτερικά φωτιζόμενες πίσω χειρολαβές των θυρών. Τέλος, από τον μπροστινό, αλλά και τον πίσω προφυλακτήρα προβάλλονται στην άσφαλτο τα λογότυπα της Skoda.

Ένα πρωτότυπο, που κινείται

Το Sunroq δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο, αλλά ένα αυτοκίνητο, το οποίο οδηγείται κανονικά! Κάτω από το καπό του λειτουργεί ο κινητήρας 1.5 TSI, ο οποίος, έπειτα από τις επεμβάσεις στην ηλεκτρονική διαχείρισή του, αποδίδει 161 (από 150) PS. Μάλιστα, ήδη από το ξεκίνημα μπορεί να ακούσει κανείς ότι οι εκπαιδευόμενοι έκαναν την επέμβασή τους και στο σύστημα της εξάτμισης: Το γρύλισμα του κινητήρα αυξάνει την όρεξη του οδηγού σε μεγάλο βαθμό. Τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, ωστόσο κρατούν την πλάτη του επιβάτη σταθερή, ενώ οι ζώνες ασφαλείας ξεκινούν από τη βάση των προσκέφαλων. Σε γενικό επίπεδο, η εργονομία του πρωτότυπου μοντέλου δεν απέχει καθόλου απ’ αυτήν ενός αυτοκινήτου παραγωγής. Αυτό η ισχύει επίσης για το τιμόνι, τα φρένα και συνολικά για την οδική συμπεριφορά του Sunroq. Ουσιαστικά, μόνο ο ήχος της εξάτμισης ξεφεύγει από τα συνηθισμένα όρια. Στην πίστα καρτ, που έγινε η παρουσίαση, στους οδηγούς του Sunroq επιτράπηκε να κινούνται το πολύ με 40 km/h για λόγους ασφαλείας, έστω κι αν η τελική ταχύτητά του είναι 204 km/h, ενώ το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,4 sec. Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευόμενοι είχαν τοποθετήσει στο κάτω μέρος του πατώματος ενισχύσεις. Επίσης, εννοείται πως είναι ανεκτίμητη η αίσθηση του χώρου στο ανοικτό αυτοκίνητο, όπως και η άμεση επαφή με τον ήλιο και τον αέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευόμενοι της Skoda ξεκίνησαν να εργάζονται για το Sunroq με τη βοήθεια των καθηγητών τους μόλις από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2017. Μάλιστα, το αμάξωμα ήταν από τον Ιανουάριο κιόλας έτοιμο! Έτσι, με αυτό το cabrio SUV προέκυψε ένα αυτοκίνητο, του οποίου το σχήμα δεν είναι τελικά τόσο ασυνήθιστο, αφού υπάρχουν ήδη κάποια κλασικά off-road μοντέλα, όπως το Land Rover (από το 1990 Defender) ή το Jeep Wrangler, τα οποία είδαμε αρχικά στις αγορές και στις ανοικτές εκδόσεις τους. Το 2011 ήρθε η σειρά της Nissan να τολμήσει να φέρει στην αγορά των ΗΠΑ το Murano CrossCabriolet, το οποίο τελικά απέτυχε εμπορικά, με αποτέλεσμα οι Ιάπωνες να το αποσύρουν το 2015. Από τον Απρίλιο του 2016 είναι διαθέσιμο και ως cabrio το Range Rover Evoque, ενώ η μητρική εταιρεία της Skoda, η VW, έχει στα μελλοντικά σχέδιά της για το 2020 το T-Roc Cabrio. Και με δεδομένο ότι τα T-Roc και Karoq μοιράζονται την ίδια MQB πλατφόρμα, δεν αποκλείεται καθόλου να δούμε το Sunroq και σε μοντέλο παραγωγής. Οι εκπαιδευόμενοι της Skoda έχουν σχεδιάσει και κατασκευάσει από το 2014 ένα αυτοκίνητο τη χρονιά: Το πρώτο πρωτότυπο ήταν μία διθέσια έκδοση του Citigo, το 2015 ακολούθησε ένα pick-up, βασισμένο στο Fabia, το 2016 είδαμε ένα coupe, βασισμένο στο Rapid Spaceback, ενώ το 2017 η τσέχικη εταιρεία παρουσίασε το Citigo Pate, ένα ηλεκτροκίνητο buggy.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ