Koenigsegg Regera: 1.800 ίπποι και Direct Drive!


Ο Koenigsegg αποκάλυψε το πολυτελές megacar, το πιο δυνατό και ταχύτερο σε επιτάχυνση αυτοκίνητο παραγωγής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 3/3/2015

Ο Σουηδός κατασκευαστής εξηγεί ότι το ολοκαίνουριο Regera δημιουργήθηκε ως «ένα πολυτελές Megacar, εναλλακτικό των παραδοσιακών ελαφριών σχεδόν αγωνιστικών οχημάτων παραγωγής του Koenigsegg». Το όνομα «Regera» είναι η σουηδική λέξη «βασιλεύω» και σύμφωνα με την εταιρία «είναι κατάλληλο για ένα μηχάνημα που προσφέρει ένα πρωτόγνωρο συνδυασμό δύναμης, απόκρισης και πολυτέλειας - δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μία πραγματική προσωπικότητα "Dr. Jekyll & Mr. Hyde"».

Στην καρδιά του Megacar υπάρχει το νέο σύστημα που ο κατασκευαστής ονομάζει «Koenigsegg Direct Drive» (KDD). Συνδυάζει έναν V8 twin-turbo κινητήρα 5,0 λίτρων και τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες με τη συνολική ισχύ του συστήματος να αγγίζει τους 1.800 ίππους και τη ροπή να ξεπερνάει τα 2.000 Nm! Η καινοτομία με τη συγκεκριμένη τεχνολογία του Koenigsegg έγκειται στο γεγονός ότι καταργεί ουσιαστικά τα παραδοσιακά κιβώτια ταχυτήτων. Ουσιαστικά μέσω ενός υδραυλικού συμπλέκτη μειώνονται οι απώλειες μετάδοσης και παρέχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απρόσκοπτα η ισχύς στους πίσω τροχούς (Direct Drive Transmission - KDD), χωρίς να ανάγκη για κιβώτια πολλαπλών σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή μάλιστα, όταν ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο, το νέο σύστημα «KDD» μειώνει τις απώλειες από τη μετάδοση περισσότερο από 50%, σε σχέση με ένα παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το σύστημα διαθέτει τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε πίσω τροχό και έναν πού είναι ενσωματωμένος στο στρόφαλο, ο οποίος δίνει ένα επιπλέον boost στη ροπή, λειτουργεί ως γεννήτρια και για την εκκίνηση του κινητήρα. Σύμφωνα με τον Koenigsegg «είναι το πιο δυνατό ηλεκτρικό "set-up" στην ιστορία των αυτοκινήτων παραγωγής»

Οι μπαταρίες και το σύστημα μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας του KDD είναι εξελιγμένα σε συνεργασία με την Mate Rimac, ενώ οι υδρόψυκτες μπαταρίες των 620 volt είναι χωρητικότητας 9,27 kWh, ο όγκος τους είναι 67 λίτρα και ζυγίζουν 115 κιλά. Μέσω των μπαταριών οι ηλεκτροκινητήρες παράγουν στιγμιαία 500 kW (680 ίππους), και περισσότερα από 150 kW (204 ίππους) κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, ενώ υπάρχει φυσικά και σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ του carbon-aramid σασί και το plug-in υβριδικό φορτίζει μέσω πρίζας που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ η αυτονομία του ως αμιγώς ηλεκτρικό αγγίζει τα 50 χλμ. Το σύστημα KDD ζυγίζει 88 κιλά.

Το σύστημα εξαγωγής του V8 είναι σχεδιασμένο από τον Christian von Koenigsegg και είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο και υλοποίηση είναι του Akrapovic. Το Regera ζυγίζει 1.420 κιλά (στεγνό, 1.628 με υγρά) και ο οδηγός μέσω εφαρμογής στο smartphone μπορεί να χειριστεί το αμάξωμα και να ανοιγοκλείσει, καπό, καθρέπτες, θύρες, την πίσω αεροτομή που από κάτω κρύβεται η υποδοχή για τη φόρτιση... Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πάνω σε ενεργές βάσεις που μειώνουν τους κραδασμούς και τον ήχο που περνάει στην καμπίνα, ενώ στο εσωτερικό εκτός από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες υπάρχει και σύστημα MMI με Apple Car play. Το ESP και το traction διαθέτουν τρία προγράμματα λειτουργίας (wet, normal, track), ενώ σύμφωνα με την εταιρεία οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές. Το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 2,8'', το 150-250 km/h σε 3,2'', το 0-200 km/h σε 12,3, ενώ τα 400 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερο από 20''!(!!!) Η τελική του ταχύτητα είναι περί τα 410 km/h και σε αυτό το σημείο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται στο όριο στροφών του και περίπου το ίδιο γίνεται και με τους ηλεκτροκινητήρες.

Στην Αμερική το Koenigsegg Regera θα κοστίζει περί τα 1,89 εκατ. δολάρια, ενώ θα παραχθεί σε 80 αντίτυπα