Ένας παίκτης υψηλών προδιαγραφών


Το νέο Mercedes-Benz Sprinter αποτελεί μια απόλυτα προσαρμοσμένη και ολοκληρωμένη λύση, που καλύπτει τεράστια γκάμα απαιτήσεων επαγγελματικών μεταφορών και κινητικότητας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ
  • 25/6/2018

Το νέο Sprinter επιτυγχάνει απόλυτα αυτό που έκαναν οι προηγούμενες γενιές του: επαναπροσδιορίζει, για άλλη μία φορά, την κατηγορία των van και καθίσταται το κορυφαίο εργαλείο δουλειάς, που αναβαθμίζει τόσο την κατηγορία του όσο και την επιχείρηση των πελατών.

Συνδυάζοντας διαφορετικούς τύπους αμαξώματος - κλειστό van, Tourer, καρότσα, σασί, λεωφορειάκι ή τράκτορα-, τρία συστήματα μετάδοσης κίνησης - με προαιρετικό σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς για 1η φορά – επιλογές καμπίνας, μήκους αμαξώματος, ωφέλιμου φορτίου και ύψους χώρου φόρτωσης, μπορούν να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.700 διαφορετικές εκδόσεις Sprinter.

Τα συστήματα κίνησης στους πίσω τροχούς, αλλά και σε όλους τους τροχούς, συμπληρώνονται από ένα νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς στη βασική έκδοση. Λόγω του σχεδιασμού, το ωφέλιμο φορτίο αυτής της έκδοσης είναι αυξημένο κατά 50 kg σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το κατά 80 mm χαμηλότερο κατώφλι χώρου φόρτωσης διευκολύνει σημαντικά τη φόρτωση/εκφόρτωση. Στα κυριότερα τεχνικά στοιχεία του νέου Sprinter περιλαμβάνονται δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων για το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς - ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής, που αποτελεί σημαντική πρωτιά για αυτήν την κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στις βελτιώσεις του νέου Sprinter περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα, η εκκίνηση χωρίς κλειδί (keyless start) και το βελτιωμένο σύστημα κλιματισμού. Ο πολυμορφικός σχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων εξασφαλίζει ότι τα πάντα είναι τακτοποιημένα στη θέση τους. Το σύστημα Infotainment αποτελεί ένα παράδειγμα της ολοκαίνουργιας λογικής των χειριστηρίων και των ενδείξεων στο cockpit. Ήδη γνωστός από τις σειρές επιβατικών μοντέλων, ο πίνακας οργάνων με τη μεγάλη οθόνη συγκεντρώνει όλες τις ενδεικτικές λυχνίες ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Η οθόνη ελέγχεται π.χ. μέσω των διακοπτών ελέγχου αφής στην αριστερή πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών ή μέσω του touchpad. Από εδώ επίσης ενεργοποιείται και απενεργοποιείται το cruise control και η υποβοήθηση απόστασης Distronic. Το touchpad, που ελέγχει πλήρως το σύστημα πολυμέσων MBUX, βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται σε μια ξεχωριστή μονάδα χειρισμού κάτω από την οθόνη του συστήματος τηλεματικής και τη γραμμή ελέγχου της οθόνης.

Οι θόλοι των τροχών με δυνατότητα φόρτωσης και το πλήρως αξιοποιήσιμο ύψος χώρων φόρτωσης, σε συνδυασμό με το σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς αυξάνουν την πρακτικότητα και την ευελιξία του χώρου του φορτίου. Η μέγιστη χωρητικότητα φορτίου φτάνει τα 17 m3 με μικτό φορτίο έως 5,5 τόνους. Λωρίδες φωτισμού LED εξασφαλίζουν άριστη ορατότητα στο χώρο φορτίου, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν προς τα πλαϊνά τοιχώματα για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία. Εκτός από το γνωστό εσωτερικό φωτισμό, δύο προαιρετικές λωρίδες φωτισμού LED στο χώρο φόρτωσης του νέου Sprinter εξασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες φωτισμού και ελαχιστοποιούν τις σκιές. Οι λυχνίες LED ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται αυτόματα όταν ανοίγουν και κλείνουν οι πόρτες, αλλά μπορούν να ελεγχθούν και από τη μονάδα χειρισμού στο cockpit!

Άλλες καινοτομίες περιλαμβάνουν τον εσωτερικό φορέα οροφής και την πίσω αυτόματα σταθεροποιούμενη πόρτα. Ο εσωτερικός εξοπλισμός αποθήκευσης προστατεύει καλύτερα από μηχανικές φθορές και από το λέρωμα του φορτίου σε σύγκριση με τους εξωτερικά στερεωμένους φορείς οροφής. Η πίσω πόρτα του κλειστού van ανοίγει και κλείνει πολύ πιο εύκολα χάρη στους μεντεσέδες αυτόματης σταθεροποίησης. Επίσης, οι χρήστες του Sprinter μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν με ασφάλεια τις πόρτες με το ένα χέρι. Τα ελαστικά stop στις πίσω πόρτες και τα πλαϊνά τοιχώματα έχουν καταργηθεί, ενώ το νέο σύστημα μεντεσέδων σταματά τις πίσω πόρτες πριν ακουμπήσουν στα πλαϊνά τοιχώματα.

Το νέο Sprinter προσφέρει μεγάλη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, τα οποία αποτελούσαν μέχρι πρότινος προνόμιο μόνο επιβατικών αυτοκινήτων. Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης απόστασης Distronic με ραντάρ, ενεργή υποβοήθηση πέδησης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και Attention Assist. Το προαιρετικό πακέτο στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών επίσης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού. Ο αισθητήρας βροχής με σύστημα Wet Wiper αποτελεί άλλο ένα νέο στοιχείο στο Sprinter. Το σύστημα εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή ορατότητα ακόμα και κατά τη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων. Γι’ αυτό το σκοπό, το υγρό καθαρισμού περνά μέσα από τους υαλοκαθαριστήρες, ψεκάζεται απευθείας μπροστά από τα μάκτρα και σκουπίζεται αμέσως. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται φυσικά και η υποβοήθηση κατά των πλευρικών ανέμων, κάνοντας έτσι τις διαδρομές με το van σημαντικά πιο ασφαλείς, ιδίως σε υψηλότερες ταχύτητες ή π.χ. σε αυτοκινητόδρομους. Το σύστημα υποβοήθησης σημάτων κυκλοφορίας εφιστά ακόμα περισσότερο την προσοχή στα σήματα ορίων ταχύτητας, απαγόρευσης εισόδου και απαγόρευσης προσπέρασης. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης Distronic γιορτάζει την πρεμιέρα του στην κατηγορία του Sprinter και υποστηρίζει τον οδηγό στην πυκνή κίνηση ή κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Το Attention Assist υποστηρίζει σημαντικά τον οδηγό στις μεγάλες διαδρομές και κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Πλην των εκδόσεων με τετρακίνηση, το νέο Sprinter διατίθεται με παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) στο βασικό εξοπλισμό. Αυτό το σύστημα διευκολύνει τους ελιγμούς και τη στάθμευση, ενώ προσφέρει και μια καθησυχαστική αίσθηση ασφάλειας σε υψηλές ταχύτητες.

Στα νέα χαρακτηριστικά του Sprinter περιλαμβάνονται τα νέα συστήματα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ο σχεδιασμός χειριστηρίων και ενδείξεων στο cockpit, τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα και τα νεότερα συστήματα υποβοήθησης. Ο έλεγχος μέσω της οθόνης υψηλής ανάλυσης ή των διακοπτών ελέγχου αφής στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών γίνεται διαισθητικά. Υπάρχει επίσης μια διεπαφή Bluetooth με λειτουργία ανοικτής ακρόασης για ελάχιστη απόσπαση της προσοχής στη διάρκεια των τηλεφωνημάτων που γίνονται εν κινήσει. Το σύστημα πολυμέσων MBUX με οθόνη αφής 7 ή 10,25 ιντσών διαθέτει επίσης γρήγορη πλοήγηση με χρήση σκληρού δίσκου με υψηλής ποιότητας προβολή σε τρισδιάστατους τοπογραφικούς χάρτες.