CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2018 DIETER ZETSCHE

Ο ταλαντούχος κύριος Zetsche 14/2

  • img

To αφεντικό της Daimler είναι απόλυτος σταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε αυτοτρολάρεται σε παγκόσμια Live μετάδοση για το μουστάκι του, είτε στέκεται ψηλά ως Manager Universalis, στο επίκεντρο μιας εποχής που αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς.

Ένας από τους μεγαλύτερους Γερμανούς φιλόσοφους (και έχουν πολλούς και εξόχως σημαντικούς, όσο και αν δεν μας αρέσει εδώ στην Ελλάδα), ο Σοπενάουερ, έχει πει ότι το ταλέντο είναι να πετυχαίνεις τον στόχο που κανείς άλλος δεν μπορεί να πετύχει, όμως ιδιοφυΐα είναι να πετυχαίνεις έναν στόχο που κανείς άλλος δεν βλέπει. Και παρακολουθώντας πριν λίγες ημέρες, live από την άλλη άκρη του πλανήτη, τον αφεντικό της Mercedes να μιλά για τη νέα A-Class, σκέφτηκα πως στο πρόσωπο αυτού του Γερμανού μυστακοφόρου κοσμοπολίτη συνδυάζονται σε ιδανικό βαθμό το ταλέντο και ιδιοφυΐα. Μαζί με ένα άκρως γοητευτικό γκλιτεράτο πασπάλισμα ενός χολυγουντιανού σταρ, που όμοιό του δεν θα βρεις αυτή την εποχή σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Dieter Zetsche δεν είναι απλά η επιτομή ενός σύγχρονου manager, και δη στην πιο εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Πρόκειται για κάτι πολύ πιο παραπάνω, για έναν μύστη της νέας εποχής της αυτοκίνησης. Έναν άνθρωπο που βλέπει πολύ μακρύτερα από τους στόχους που έχουν όλοι οι υπόλοιποι. Και έχει το μοναδικό επικοινωνιακό χάρισμα να μπορεί να περάσει στον απλό κόσμο το όραμά του.

Η παρουσία του στο Λος Άντζελες ήταν καταλυτική: γεμάτος ενέργεια και αυτοπεποίθηση, οικείος ως πρόσωπο και κινησιολογία (και χωρίς γραβάτα...), με τις σωστές δόσεις χιούμορ και αυτοσαρκασμού, έδειξε σε ολόκληρο τον πλανήτη το μέλλον της αυτοκίνησης όπως αυτός το αντιλαμβάνεται και το δημιουργεί. Προσωπικά μου θύμισε τον Steve Jobs στις καλύτερες στιγμές του, και δεν είναι διόλου τυχαίο ότι ο Γερμανός CEO της Daimler αναφέρθηκε στην A-Class ως «το smartphone των αυτοκινήτων».

Ο Zetsche είναι ο άνθρωπος που η προσωπική και κοινωνική του «συναστρία» ταιριάζουν απόλυτα με το ζητούμενο της εποχής και της θέσης του. Γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη και έχοντας περάσει από όλα τα στάδια της ιεραρχίας της εταιρίας (ακόμα και από την «παραμεθόριο» της αλήστου μνήμης συμβίωσης με την Chrysler, όπου έκανε μεταξύ άλλων και την «λάντζα» του Dr. Z…), βρίσκεται πλέον στο αποκορύφωμα της καριέρας του. Και μάλιστα σε μία κρίσιμη στιγμή για την Daimler, όχι μόνο λόγω των πάσης φύσεως ρυπογόνων Γερμανικών σκανδάλων (τα οποία αποφεύγει με μοναδικούς ελιγμούς), αλλά και της μετάλλαξης της αυτοκινητοβιομηχανίας σε κάτι εντελώς καινούργιο το οποίο κινείται εν πολλοίς σε αχαρτογράφητα νερά.

Η εμφάνισή του στο Λος Άντζελες έδειξε ότι εκτός από αδιαμφισβήτητος σταρ (το ξέρει και το απολαμβάνει...), είναι και ένας manager που όχι απλώς γνωρίζει, αλλά πάνω από όλα ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ το μέλλον. Σε αντίθεση με άλλου είδους και ύφους «καπεταναίους» τύπου Marchionne που έχουν ρίξει το καράβι στην ξέρα και απλώς περιμένουν τις σωσίβιες λέμβους των Κινέζων, ο Zetsche σπρώχνει μια εταιρία (αλλά και ολόκληρη την βιομηχανία) προς την επόμενη ημέρα της. Στην εποχή της διασύνδεσης των συσκευών, της αυτόνομης οδήγησης, της επικοινωνίας των οχημάτων μεταξύ τους, της κοινοχρησίας (γιατί όχι και της κοινοκτημοσύνης) των αυτοκινήτων, της νέας κοινωνίας όπου το αυτοκίνητο θα παραμείνει ενεργό κομμάτι αλλά υπό διαφορετικούς και πολύ πιο ενδιαφέροντες όρους.

Είναι χαρακτηριστικό αυτών των σπάνιων ανθρώπων να μιλούν για το μέλλον με το πιο απλό και φυσιολογικό τρόπο, λες και ήδη βρίσκονται εκεί. Και ο Zetsche είναι εκεί, έστω και αν θα αφήσει την εταιρία το 2019 που λήγει το συμβόλαιό του. Δεν γνωρίζω αν η ζωή του θα γίνει ταινία όπως εκείνη η πιο μυθιστορηματική του Jobs. Ίσως και να μην χρειάζεται, ούτε καν να το επιδιώκει ο ίδιος. Αυτό που ξέρω πάντως με σιγουριά είναι ότι εκείνο το βράδυ στο Λος Άντζελες, ένας 64χρονος έφηβος, καθαρόγραψε τα δεδομένα όλων όσων θα έρθουν στην αυτοκίνηση (και όχι μόνο...). Είτε ως ταλαντούχος, είτε ως ιδιοφυής, (και μάλλον και τα δύο μαζί), ο κύριος Zetsche είναι απόλυτος σταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε αυτοτρολάρεται σε παγκόσμια Live μετάδοση για το μουστάκι του ή το χιούμορ των Γερμανών, είτε στέκεται ψηλά ως Manager Universalis, στο επίκεντρο μιας εποχής που αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς.


 


 


 


 


 


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 26/9

    Οι σχολικές ποδιές και το τελευταίο κουδούνι

    Πώς μια ιστορία του Γιάννη Τσεκλένη από το "μακρινό" 1982 μας θυμίζει ότι εδώ και τέσσερις δεκαετίες τίποτα εκτός από τα ονόματα δεν έχει αλλάξει. Ίσως ούτε και τα ονόματα...

  • 2018 TESLA 27/8

    Έφθασε η αρχή του τέλους για την Tesla;

    Η εταιρία του Elon Musk εκτοξεύθηκε στα ύψη μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Ίσως όμως το διάστημα της πτώσης να είναι ακόμα μικρότερο.

  • 2018 PREMIUM BRANDS 7/6

    Tι κάνει (και τι δεν κάνει...) μια μάρκα premium

    Δυο-τρια πράγματα είναι αυτά που κάνουν μια μάρκα αληθινά premium. Και σίγουρα δεν την κάνει το "έτσι θέλω" του τμήματος μάρκετινγκ και ένα διαφημιστικό σποτ με σοβαρές γραμματοσειρές.

  • 2018 ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΚΙΦΙΣΟΣ 10/5

    Είμαστε όλοι συνένοχοι για τον Κηφισό

    Ένα φορτηγό με μεθυσμένο οδηγό (και πιθανόν και άυπνο), που έχει πιαστεί και πάλι πιωμένος και αφέθηκε, πάνω σε ένα φορτηγό με ψεύτικα χαρτιά και "μαϊμού" πινακίδες, χάνει τον έλεγχο και σκοτώνει δυο ανθρώπους. Πόσο πιο αφόρητα ελληνικό θέλεις να σου το κάνω;

  • 2018 ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΟΚ 8/5

    Η τιμή των προστίμων

    Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο (που ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει αν θέλουμε να ανήκουμε ή απλά ξεχρεώσαμε με τον Παρθενώνα και τον Σωκράτη) η αυστηρή αστυνόμευση είναι η μόνη οδός για μείωση της παραβατικότητας στους δρόμους. Στην Ελλάδα όμως ακόμα το συζητάμε...  ...

  • 2018 ΜΕΣΑΙΑ ΛΩΡΙΔΑ 16/3

    Η μάστιγα της μεσαίας λωρίδας

    ​Τα προβλήματα στην Ελλάδα δεν προκύπτουν μόνο από την Δεξιά ή την Αριστερά, αλλά κυρίως από την Μεσαία. Για τις λωρίδες των αυτοκινητόδρομων μιλώ...

  • 2018 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΛΛΑΔΑ 28/2

    Ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ευχαριστώ δεν θα πάρω!

    Το μέλλον σίγουρα έρχεται με ορμή να αλλάξει τα πάντα. Αρκεί να φθάσει η μπαλαντέζα της υπομονής...

  • 2018 DIETER ZETSCHE 14/2

    Ο ταλαντούχος κύριος Zetsche

    To αφεντικό της Daimler είναι απόλυτος σταρ της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε αυτοτρολάρεται σε παγκόσμια Live μετάδοση για το μουστάκι του, είτε στέκεται ψηλά ως Manager Universalis, στο επίκεντρο μιας εποχής που αλλάζει με φρενήρεις ρυθμούς.

  • 2018 FCA PUNTO 25/1

    Πούντο το Punto;

    Που χάθηκαν όλα τα Punto (και τόσα μικρά Ιταλικά αυτοκίνητα) που γέμιζαν με έξυπνες ιδέες και την χαρά της οδήγησης τους δρόμους της Ευρώπης;

  • ΔΙΟΔΙΑ ΕΘΝΙΚΕΣ ΟΔΟΙ 11/1

    Eθνικές Ελλάδος

    Το κίνημα 'Δεν Πληρώνω' τώρα δικαιώνεται. Όχι με 'τζάμπα' μαγκιές (όχι και τόσο τζάμπα όπως αποδεικνύεται τελικά) και σηκωμένες μπάρες, αλλά με ένα πιο απλό όσο και αρκετά γοητευτικό τρόπο.

  • ΧΙΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΗ 28/12/2017

    Έλληνας

    Οδηγοί εγκλωβισμένοι σε πέντε πόντους χιόνι στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης τα βάζουν με το Κράτος, την Εταιρία, την Αστυνομία, τον Άλλον, τον Ίδιο, τον Κανένα.

  • 21/12/2017

    Ποιός χρειάζεται -πραγματικά- τα SUV;

    Mπορούν μερικοί παραπάνω πόντοι απόστασης από το έδαφος να δικαιολογήσουν την εμπορική υστερία με τα SUV; Και γιατί ένα φορτωμένο Skoda Roomster στις ερημιές του Γράμμου είναι πιο 'τζιπ' από όλα τα ηλεκτρονικά διαφορικά και τις off road ψηφιακές 'χάντρες»...

  • 11/12/2017

    Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κλειδί η Κίνα

    H τεράστια αγορά της Κίνας κρατάει το κλειδί των εξελίξεων στον μεγαλύτερο μετασχηματισμό που γνώρισε η αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία της.