CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε 18/12/2017

  • img

Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις επόμενες γενεές.

Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή που υπογράφτηκε το 2015, χαρακτηρίστηκε ιστορική, ωστόσο λίγους μήνες μετά υποδαυλίστηκε από τις ΗΠΑ οι οποίες δια στόματους Ντόναλντ Τραμπ έχουν δηλώσει την απόσυρσή του θεωρώντας τη οικονομικά επιζήμια για την Αμερική, υποστηρίζοντας ότι η υιοθέτησή της θα είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο επιχειρήσεων και την απώλεια 3 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας επ ωφελία άλλων χωρών ''φωτογραφίζοντας'' την Κίνα.

Την ίδια στιγμή τα πρόσφατα στοιχεία του Παγκοσμίου Οργανισμού Μετεωρολογίας είναι αποκαλυπτικά. Το διοξείδιο του άνθρακα, κύριο αίτιο για τη δημιουργία της τρύπας του όζωντος, έχει αυξηθεί σε επίπεδα ρεκόρ και απειλεί την κλιματική αλλαγή. Οι επιστήμονες ανησυχούν καθώς κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί στα προβιομηχανικά χρόνια και μπορεί να επιφέρει την άνοδο της στάθμης της θάλασσας κατά 20 μέτρα και την αύξηση της θερμοκρασίας της Γης κατά 3 βαθμούς Κελσίου!

Πάντως τα πρώτα μηνύματα ότι κάτι δεν πάει καλά τα έχουμε πάρει με τις υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφονται. Ήδη ο περασμένος Νοέμβριος ήταν από τους πιο θερμούς που έχουν καταγραφεί με την έντονη ανησυχία να εκφράζεται από το γεγονός ότι σε πολλά μέρη όπως στον Αρκτικό Ωκεανό η θερμοκρασία ανέβηκε περισσότερο από τον μέσο όρο με αποτέλεσμα τη μη δημιουργία θαλάσσιου πάγου με τις όποιες επιπτώσεις στο οικοσύστημα (π.χ. στη Νορβηγία ο φετινός Νοέμβριος ήταν κατά 6ο Κελσίου πιο ζεστός από τον μέσο όρο).

Αλλά και τα νησιά Φίτζι αντιμετωπίζουν πρόβλημα από την κλιματική αλλαγή (έντονες καταιγίδες, πλημμύρες) καθώς πολλά παραθαλάσσια χωριά κυνδυνεύουν να εξαφανιστούν από την αύξηση της στάθμης της θάλασσας που πιστεύεται μέχρι το τέλος του αιώνα μπορεί να ανέβει μισό μέτρο!

Τις επιπτώσεις ζει και η Ελλάδα με καταρρακτώδεις βροχές που πρόσφατα έχουν πλήξει την χώρα προξενώντας καταστροφές σε περιουσίες αλλά και απώλεια ανθρώπινων ζωών. Θυμίζουμε το τι έγινε στην Ελευσίνα, αλλά και πρόσφατα στη Ροδόπη

 

Τι προβλέπει η Συμφωνία των Παρισίων

Έπειτα από πολλές διαβουλεύσεις και ενστάσεις στις 12 Δεκεμβρίου του 2015 υπογράφτηκε στο Παρίσι η συμφωνία για την κλιματική αλλαγή, ένα σχέδιο δράσης για τη συγκράτηση της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη κάτω από τους 2ο Κελσίου από το 2020 και μετά (έως το 2020 καλύπτεται από το Πρωτόκολλο του Κιότο). Η συμφωνία έχει τεθεί σε ισχύ από 4/11/2016 και μέχρι σήμερα την έχουν υπογράψει 197 χώρες και την έχουν επικυρώσει 170 χώρες.

Για την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της πολιτικής «Kλίμα - Eνέργεια 2020» οι στόχοι για το 2020:

  •   20% μείωση αερίων θερμοκηπίου σε σχέση με το 1990

  •   20% κατανάλωση ενέργειας από ΑΠΕ

  •   20% βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας.

Οι αντίστοιχοι στόχοι στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ «Κλίμα-ενέργεια 2030» είναι:

  •  40% μείωση αερίων θερμοκηπίου σε σχέση με το 1990

  •   27% κατανάλωση ενέργειας από ΑΠΕ

  •   27% βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.