Τα εξωπραγματικά νούμερα του GP Λας Βέγκας: Ρεκόρ εσόδων, αλλά και πολλά προβλήματα


Το Λας Βέγκας φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα F1 μετά από τέσσερις δεκαετίες με σαφή κέρδη για την περιοχή, αλλά και σημαντικά προβλήματα για τους κατοίκους του.

  • ΦΩΤΟ: Getty Images / Red Bull Content Pool
  • 3/4/2024

Πέντε μήνες μετά τη διεξαγωγή του μεγαλειώδους Grand Prix στο Λας Βέγκας, του πρώτου από το 1982, η Κομητεία Κλαρκ (στην οποία υπάγεται η περιοχή που έγινε ο αγώνας) εξέδωσε αναλυτική αναφορά για τον πλήρη οικονομικό αντίκτυπο που είχε η διοργάνωση.

Αρχικώς, 884 εκ. δολάρια δαπανήθηκαν από τους επισκέπτες (συμπεριλαμβανομένων των 77 εκ. δολαρίων σε φόρους), που είχε περισσότερο διαστάσεις show παρά αθλητικού γεγονότος, κάτι που φαίνεται να δούλεψε αρκετά για το κοινό που ήθελε να γίνει κοινωνός του.

Αυτό είναι έκδηλο κι από το ότι οι επισκέπτες που κατέφτασαν στην πόλη της Νεβάδα για το GP έμειναν στην περιοχή 3,6 φορές περισσότερο από τον μέσο επισκέπτη, με μέσο όρο διανυκτερεύσεων τα 4,1 βράδια, ενώ κάθε ένας εξ αυτών ξόδεψε κατά μ.ο. 4.100 δολάρια. Αυτό σημαίνει σημαίνει 1.000 δολάρια/βράδυ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα για τα εισιτήρια για το Grand Prix.

Νικητής στον αγώνα του Λας Βέγκας ήταν ο Max Verstappen
Νικητής στον αγώνα του Λας Βέγκας ήταν ο Max Verstappen

Όχι τυχαία, τη μέρα του αγώνα, στις 19 Νοεμβρίου, το Harry Reid International Airport (LAS), ο αερολιμένας του Λας Βέγκας, ήταν το 2ο πιο δραστήριο αεροδρόμιο στις ΗΠΑ με 2.197 πτήσεις. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της πόλης προσγειώθηκε στο αεροδρόμιό της Boeing 747-800.

Όσον αφορά τα έξοδα του promoter, 88 εκ. δολάρια κόστισαν οι δημόσιες υποδομές, ενώ οι μισθοί για τους ντόπιους εργαζόμενους ανήλθαν στα 52 εκ. δολάρια για την πρώτη πλήρη σεζόν εργασίας τους. 2.200 θέσεις εργασίας άνοιξαν χάρη στη διεξαγωγή του αγώνα, ενώ άλλες 5.100 προέκυψαν για το αγωνιστικό τριήμερο αυτό καθαυτό.

Παρόλα αυτά, προέκυψαν και σημαντικά προβλήματα για τους κατοίκους. Συγκεκριμένα, στην αναφορά γίνεται λόγος για ανάγκηαλλαγών στο οδικό δίκτυο ήδη από τον Οκτώβριο, ένα μήνα πριν τον αγώνα, που επηρέαζε 25.000 ανθρώπους ημερησίως, με αποτέλεσμα να καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους ως και μία ώρα. 

Αυτό το ζήτημα, μαζί με εκείνο των φρεατίων και της σωστής στεγανοποίησής τους είναι τα πρώτα που φαίνεται πως θα επιχειρήσει να επιλύσει ο promoter ενόψει του φετινού GP.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Aston Martin θέλει να «κλέψει» τον Adrian Newey από τη Red Bull

Γιατί ο Wolff διστάζει να προωθήσει τον Antonelli στην F1

F1 2026: Οι νέοι κινητήρες θα έχουν σύστημα τύπου KERS – Πώς θα λειτουργεί