GP Μαϊάμι: Ποινή στον Sainz για την επαφή με τον Piastri - Χάνει την τέταρτη θέση


Ο Carlos Sainz τιμωρήθηκε για τη σύγκρουση που έριξε τον Oscar Piastri στην τελευταία θέση της καταταξης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: Ferrari - Antonin Vincent
  • 6/5/2024

Η McLaren ήρθε στο GP Μαϊάμι με μια σειρά από αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό της, οι οποίες έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα. Ο Lando Norris κατέκτησε την παρθενική νίκη της καριέρας του, όμως για τον Oscar Piastri, τα πράγματα δεν πήγαν όσο καλά περίμενε ο ίδιος.

Μέχρι τα τελευταία του στάδια του αγώνα, ο Αυστραλός μαχόταν με τον Carlos Sainz για την τέταρτη θέση, δείχνοντας πολύ καλό ρυθμό.

Στον γύρο 40, ο Sainz πέρασε τον Piastri, στη στροφή 17, με τους δύο να ακουμπούν και την αεροτομή του Αυστραλού να τραυματίζεται. Κατάφερε να προσπεράσει τον Sainz στη στροφή 1, όμως μπλόκαραν τα ελαστικά του, με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση όχι μόνο από τον Ισπανό, αλλά κι από τους Perez και Hamilton, οι οποίοι ακολουθούσαν.

Τελικά, ο Piastri εισήλθε στα pits με πληγωμένη αεροτομή, την οποία και χρειάστηκε να αλλάξει. Αυτό τον καθυστέρησε σημαντικά, με τον ίδιο να κατρακυλά στην τελευταία θέση της κατάταξης.

Το συμβάν εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι απεφάνθησαν ότι ο Sainz ήταν υπαίτιος για τη σύγκρουση, η οποία έθεσε τον πιλότο της McLaren εκτός συναγωνισμού, δίνοντας στον Ισπανό ποινή 5 δευτερολέπτων. Με τον Sergio Perez να έχει τερματίσει στην πέμπτη θέση, 3,2 sec πίσω από τον Sainz, εκείνος έχασε την τέταρτη θέση, πέφτοντας πίσω από τον Μεξικανό

Η αναφορά των αγωνοδικών γράφει: «Ήταν ξεκάθαρο σε εμάς ότι το αυτοκίνητο 55 ήταν υπαίτιο για τη σύγκρουση.

«Στην προσπάθεια της προσπέρασης, το αυτοκίνητο 55 φρέναρε αργά, έχασε την κορυφή της στροφής και ταυτόχρονα έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύγκρουση. Παρόλο που το αυτοκίνητο 81 προσπαθούσε να στρίψει με τρόπο ώστε να αμυνθεί στην προσπέραση, το αυτοκίνητο 81 έδωσε ικανοποιητικό χώρο στο αυτοκίνητο 55.

«Σε αυτήν την περίπτωση, θεωρούμε ότι το αυτοκίνητο 55 φταίει στο μεγαλύτερο μέρος για τη σύγκρουση.»

Η αναφορά τονίζει, ωστόσο, ότι αν ο Sainz δεν είχε χάσει ελαφρώς τον έλεγχο του μονοθεσίου, τότε η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί κατά πάσα πιθανοτητα. «Θα ήταν μια σκληρή, αλλά καλή μάχη,» υπογράμμισαν οι αγωνοδίκες.

Αναφέρεται επίσης ότι εξαιτίας του παράγοντα της απώλειας ισορροπίας, η ποινή του Sainz μειώθηκε από τα 10 δευτερόλεπτα και 2 βαθμούς ποινής στα 5 δευτερόλεπτα κι έναν βαθμό ποινής, αφού το γλίστρημα έπαιξε καταλυτικό ρόλο στη σύγκρουση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

GP Μαϊάμι - Sprint: Νίκη Verstappen - Πρώτοι βαθμοί της σεζόν για τον Ricciardo

F1: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το GP Μαϊάμι