ΣΕΑΑ: Μη διαχειρίσιμη η διαδικασία επιδότησης στα EV - Να μειωθεί το ποσό στα 5.000€


Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΑΑ σημειώνει ότι ακόμα και με 5.000 ευρώ η Ελλάδα παραμένει πρωταθλήτρια στις επιδοτήσεις αγοράς EV, αφού σε άλλες χώρες της ΕΕ τα ποσά έχουν μειωθεί και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν καταργηθεί.

  • 14/3/2024

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων πήρε θέση για την προβληματική λειτουργία της πλατφόρμας του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι πλέον η διαδικασία είναι μη διαχειρίσιμη από εισαγωγείς, εμπόρους και πελάτες.

Παράλληλα προτείνει ως λύση τη μείωση του ποσού επιδότησης από τα 8.000 στα 5.000 ευρώ ώστε να μπορέσουν να το εισπράξουν κατά το δυνατό περισσότερο υποψήφιοι πελάτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Σημειώνει δε ότι ακόμα και με τα 5.000 ευρώ η Ελλάδα παραμένει πρωταθλήτρια στις επιδοτήσεις αγοράς EV αφού σε άλλες χώρες της ΕΕ τα ποσά έχουν μειωθεί ενώ σε αρκετές περιπτώσεις έχουν καταργηθεί.

Αυτό ενδέχεται να αποτελεί απάντηση στην Υφυπουργό Μεταφορών κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου η οποία μιλώντας στο ραδιόφωνο του Real αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» ίσως να προβλέπει ποσό επιδότησης μεγαλύτερο των 8.000 ευρώ.  

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:

Μη διαχειρίσιμη πλέον η διαδικασία επιδότησης στα ηλεκτρικά  αυτοκίνητα από εισαγωγείς, εμπόρους και πελάτες.

Με μεγάλο αριθμό πελατών να μη γίνονται δεκτοί για την επιδότηση των € 8.000 στο  πρόγραμμα  «Κινούμαι  Ηλεκτρικά  ΙΙ»,  ελλείψει  πόρων,  ανακοινώθηκε  ότι  εξετάζεται περαιτέρω αύξηση  του  οικονομικού κινήτρου  στον  υπό  σχεδίαση 3ο κύκλο.

Έναντι αυτού σημειώνονται τα εξής:

  • Οι ανακοινώσεις δεν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με το ΣΕΑΑ.
  • Ο ΣΕΑΑ επιχειρηματολογεί καιρό τώρα πως πρέπει να μειωθεί το ποσό της  επιδότησης, ώστε να το απολαμβάνουν κατά το δυνατό περισσότεροι.
  • Τα παράπονα των πελατών στις εκθέσεις, καθώς η πλατφόρμα δεν δέχεται τα αιτήματα τους, δεν είναι πλέον διαχειρίσιμα.
  • Οι  επιδοτήσεις  στην  ΕΕ  έχουν  μειωθεί  και  σε  πολλές  περιπτώσεις  καταργηθεί.
  • Με  ένα  ποσό  όπως  το  αρχικό  των  € 5.000,  η  Ελλάδα  παραμένει «πρωταθλήτρια» στις επιδοτήσεις.
  • Η διακριτική μεταχείριση υπέρ λιγότερων επιδοτούμενων προκαλεί έναν ανυπέρβλητο διαχειριστικό εφιάλτη για τις εμπορίες και τους πελάτες, με αποτέλεσμα όλοι να αποθαρρύνονται.
  • Η  τυχόν  συσχέτιση  του  κινήτρου  με  τα  εισοδήματα  δεν  πρέπει  να  επιβραβεύσει  τη  φοροδιαφυγή.  Πρέπει  να  συμβεί  το  αντίθετο,  όπως συνέβη με σειρά μέτρων στη διάρκεια COVID.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γερμανία: Τέλος στην κρατική επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έρχεται βελτιωμένο το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Χάθηκε ο στόχος για τα ηλεκτρικά ταξί

Ευρώπη VS Κίνας: Ο «οικονομικός πόλεμος» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κορυφώνεται