Η Volkswagen ετοιμάζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του T-Cross - Όλα όσα ξέρουμε


Η γερμανική φίρμα δημοσίευσε την πρώτη teaser φωτογραφία του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού, B-SUV, που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Volkswagen AG
  • 15/12/2023

To B-segment, η κατηγορία των συμπαγών οχημάτων (supermini αλλά και των αντίστοιχων crossover/SUV) έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη και μοιραία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σε συνδυασμό με την «αναγκαστική», στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2035, τα περισσότερα brands παρουσιάζουν τις δικές τους, αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, που θα έρθουν στην αγορά στο άμεσο μέλλον.

Η Volkswagen παρουσίασε στα μέσα του περασμένου Μαρτίου το αμιγώς ηλεκτρικό ID. 2all Concept. Ένα supermini που θα αντικαταστήσει το Polo το 2025, «διατηρεί τις εξωτερικές του διαστάσεις, αλλά διαθέτει την ευρυχωρία του Golf» και έχει ως στόχο να πωλείται με τιμή μικρότερη των 25.000 ευρώ.

Έκτοτε, υπήρχε η πίστη ότι θα ακολουθήσει και crossover/SUV έκδοση. Πλέον, η συγκεκριμένη πληροφόρηση έγινε επίσημη, καθώς η γερμανική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη, σχετική, teaser φωτογραφία, την οποία βλέπετε στην κορυφή του άρθρου. Πρόκειται για το μοντέλο που προς το παρόν ονομάζει ID. 2all SUV, αλλά ασφαλώς δεν πρόκειται να είναι αυτό το τελικό του όνομα.

«Κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης εργασίας με τον επικεφαλής σχεδιαστή Andreas Mindt, η Volkswagen παρουσίασε μια πρώτη προεπισκόπηση του ID. 2all SUV. Όπως και το ID. 2all showcar, βασίζεται στην πρόσφατα εξελιγμένη αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα MEB, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και πρόκειται να παρουσιαστεί το 2026. Το ID. 2all SUV είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνσης της εξασφάλισης οικονομικά προσιτής ηλεκτρικής κινητικότητας στο ευρύ κοινό», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της γερμανικής φίρμας.

Το νέο SUV αναμένεται να αποτελέσει το διάδοχο του T-Cross. Η Volkswagen παρουσίασε πριν από 5 μήνες τη facelift έκδοση της τρέχουσας γενιάς του, οπότε το 2026, έχοντας και αυτή συμπληρώσει 3 χρόνια, θα παραδώσει τη θέση της στο ολοκαίνουριο ηλεκτρικό όχημα ελεύθερου χρόνου.

Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα το δούμε σε Concept μορφή εντός του 2024. Για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του θα πρέπει να περιμένουμε, ωστόσο μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα τα μοιράζεται με το ID. 2all, για το οποίο ξέρουμε ότι έχει ισχύ 226 PS και αυτονομία περίπου 450 km.

Η μπαταρία του υποστηρίζει φόρτιση 125 kW, με αποτέλεσμα να «γεμίζει» από το 10% στο 80% σε περίπου 20 λεπτά. H ενεργειακή χωρητικότητά της ουδέποτε έγινε γνωστή, αλλά εκτιμάται ότι είναι 56 kWh, ενώ θα υπάρχει και μικρότερη (38 kWh) με αντίστοιχη μείωση στην αυτονομία.

Από τη στιγμή που το supermini ID. 2all έχει μήκος 4.050 mm, το SUV εκτιμάται ότι θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, περίπου 4.100 mm, διατηρώντας το μεταξόνιο των 2.600 mm. Έτσι, θα προσφέρει χωρητικότητα πορτμπαγκάζ μεγαλύτερη των 490 lt του ID. 2all.

Όσο για το εσωτερικό του, δύσκολα θα δούμε κάτι διαφορετικό από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,9 ιντσών και την οθόνη 12,9 ιντσών του συστήματος infotainment.

Τέλος, από τη στιγμή που η Volkswagen έχει θέσει ως στόχο η τιμή του supermini ID. 2all να είναι κάτω από 25.000 ευρώ, αναμένεται σε αυτό το εύρος - ελαφρώς πάνω από το συγκεκριμένο όριο - να είναι και του αντίστοιχου SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επίσημο: Πρώτη αποκάλυψη για το νέο Volkswagen ID.7 Tourer (photos)

Νέα Volkswagen ID.4 και ID.5: Περισσότερη ισχύς, μεγαλύτερη αυτονομία και αναβαθμισμένες τεχνολογίες (photos)

Τίτλοι τέλους για το Volkswagen up! - Ολοκληρώθηκε η παραγωγή του