Αποστολή στο Μόναχο: Είδαμε από κοντά τα νέα MINI Cooper Electric & Countryman Electric (photos)


Με το σύνθημα “BIG LOVE” να συνοδεύει διακριτικά την παρουσία της στην έκθεση του Μονάχου (IAA 2023) η MINI ως μάρκα δεν έχει κανένα πρόβλημα να βάζει τα νέα MINI Cooper και Countryman στην πρίζα, αναβαθμίζοντας τις επιδόσεις τους αλλά και τα high tech αξεσουάρ τους. Σημειώστε ότι για πρώτη φορά βλέπουμε το MINI Countryman σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ- ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ, MINI
  • 2/9/2023

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι και μόνο η παρουσία της Stefanie Wust – «αφεντικού» της μάρκας MINI – στο “ζαχαρένιο βουνό” (Sugar Mountain), τον χώρο εκείνο στο Μόναχο που πραγματοποιήθηκε η προ-παρουσίαση δημοσιογράφους του νέου ηλεκτρικού MINI Cooper και του νέου επίσης πλήρως ηλεκτρικού MINI Countryman λέει πολλά. Η είδηση βέβαια δεν είναι μόνο ότι η εταιρία θέλει το 2030 να πουλάει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και ότι επιταχύνει πάσει δυνάμει προς αυτήν την κατεύθυνση έχοντας στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις των μηδενικών ρύπων μοντέλων της από το σημερινό 15% στο 50% το 2025. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, οι Γερμανοί θα προχωρήσουν στο λανσάρισμα και του μικρού crossover MINI Aceman, ενός επίσης πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου, τον Απρίλιο του 2024.

Ενώ σίγουρα δεν χρειάζεται και ιδιαίτερη προσπάθεια για να αντιληφθείς ότι οι Γερμανοί ακολούθησαν και πάλι τη γνωστή συνταγή - η οποία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτική - για τη δημιουργία των καινούργιων μοντέλων τους. Ποια είναι αυτή; Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους: έχουμε λοιπόν το βασικό μας θέμα, εκείνο με το οποίο ξεκινήσαμε αντλώντας την έμπνευση μας από το θρυλικό Mini του Αλέξανδρου Ισηγόνη, πάνω στο οποίο προσθέτουμε εκείνες τις πινελιές οι οποίες θα κάνουν το καινούργιο μοντέλο να δείξει… καινούργιο, ξεχωρίζοντας από το παλιότερο αλλά ταυτοχρόνως και παραπέμποντας αναμφισβήτητα σε αυτό.

Στη συγκεκριμένη λοιπόν περίπτωση το Mini Cooper είναι «τόσο-όσο» διαφορετικό από το μοντέλο που αντικαθιστά, με την πλέον οφθαλμοφανή διαφορά να αφορά τα πίσω φωτιστικά που έχουν αποκτήσει ένα τριγωνικό σχήμα. Προφανώς έχει διαφοροποιηθεί και η μάσκα και έχουν φύγει κάποια πλαστικά στους θόλους των τροχών, αλλά κατά τα άλλα η μεγάλη διαφορά βρίσκεται στο εσωτερικό, με τα νέα, υψηλής ποιότητας και σε κάποιο βαθμό ανακυκλωμένα υλικά και – κυρίως - με το νέο μεγάλο κυκλικό όργανο (εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη OLED) των είκοσι τεσσάρων εκατοστών που σηματοδοτεί την ενσωμάτωση του νέου συστήματος infotainment, “MINI Operating System 9”, που προσφέρει βελτιωμένο έλεγχο – και όχι μόνο δια της αφής, αλλά και φωνητικό. Είναι χαρακτηριστική αναφορά στο επίσημο κείμενο της εταιρίας ότι η «στρογγυλή οθόνη OLED, το MINI Interaction Unit, είναι ένας πίνακας οργάνων και ταυτόχρονα το κέντρο διαμόρφωσης εμπειριών και ανέσεων.»

Εντυπωσιακό και ταυτοχρόνως λειτουργικό, το ίδιο αυτό όργανο θα το βρούμε και στο Countryman το οποίο αξίζει να σημειώσουμε ότι για πρώτη φορά βλέπουμε σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Πρέπει μάλιστα να πούμε ότι το Countryman δείχνει να διαφοροποιείται περισσότερο από το απερχόμενο μοντέλο καθώς έχει μεγαλώσει αισθητά κατά 13 ολόκληρα εκατοστά, με τους Γερμανούς να έχουν φροντίσει να μικρύνουν τους προβόλους ούτως ώστε να δημιουργηθεί ένα σαφώς πιο ευρύχωρο εσωτερικό.

Επί της ουσίας τώρα, δηλαδή κατά κύριο λόγο των «ηλεκτρικών» επιδόσεων έχουμε το MINI Cooper E να διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 135 kW/184 PS με ροπή 290 Nm και να επιτυγχάνει τα 0-100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ το MINI Cooper SE εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 160 kW/218 PS με μέγιστη ροπή 330 Nm, και είναι σαφώς ταχύτερο:  0-100 km/h σε 6,7’’. Ενώ αισθητά μεγαλύτερη είναι η αυτονομία που στον κύκλο WLTP φτάνει τα 305 χιλιόμετρα για το MINI Cooper E και τα 402 χιλιόμετρα για το MINI Cooper SE.

Στον τομέα της αυτονομίας φαίνεται πάντως ότι τα καταφέρνει αρκετά καλύτερα το MINI Countryman (κάτι απολύτως λογικό, αφού μπορεί να «φιλοξενήσει» μεγαλύτερη μπαταρία κάτω από το μεγαλύτερο πάτωμά του). Έτσι στον κύκλο WLTP έχουμε 462 km για το MINI Countryman E και 433 km για το MINI Cooper SE ALL4, με το πρώτο να διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 150 kW/204 PS με ροπή 250 Nm (0-100 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα) και το δεύτερο να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες 230 kW/313 PS, με συνδυασμένη ροπή 494 Nm και να εκτοξεύεται από στάση στα 100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα!

Κλείνουμε με ένα απόσπασμα της ομιλίας της Stefanie Wurst, επικεφαλής της MINI, το οποίο θεωρούμε ενδεικτικό των «διαθέσεων» του BMW Group: «Με το πλήρως ηλεκτρικό MINI Countryman, το μεγαλύτερο μοντέλο της νέας οικογένειας οχημάτων MINI, η μάρκα οδηγείται σε μια εποχή ηλεκτρικής μετακίνησης χωρίς επί τόπου εκπομπές ρύπων. Το πρώτο “made in Germany” MINI αντιπροσωπεύει επίσης τη μέγιστη περιβαλλοντική συμβατότητα στην παραγωγή.» Και είναι αλήθεια ότι θα ακούσουμε και στο μέλλον τους Γερμανούς να μιλούν για περιβαλλοντική συμβατότητα, καθώς είναι γνωστή η προσπάθεια που κάνουν για αξιοποίηση των «άχρηστων» χρησιμοποιημένων υλικών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι ζάντες των νέων μοντέλων είναι κατασκευασμένες σε ποσοστό 30% από ανακυκλωμένο αλουμίνιο.