Υποχρεωτικό το σύστημα κλήση έκτακτης ανάγκης (e-Call) στα καινούργια αυτοκίνητα


Με το e-call θα μειωθεί ο χρόνος παροχής βοήθειας σε περίπτωση τροχαίου και θα σωθούν περισσότερες ζωές.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 4/4/2018

Υποχρεωτική είναι  πλέον από την 31η Μαρτίου η ύπαρξη συστήματος κλήσης έκτακτης ανάγκης, το λεγόμενο e-Call, σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Η ύπαρξη του συγκεκριμένου συστήματος είχε προταθεί ήδη πριν από 5 χρόνια, τον Απρίλιο του 2013, ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν από 3 χρόνια (Απρίλιος 2015) και τώρα εφαρμόζεται.

Ο λόγος ύπαρξης του e-Call είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη παροχή βοήθειας από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, τροχαία), μέσα στην αποκαλούμενη «χρυσή ώρα» -την πρώτη ώρα δηλαδή από το συμβάν- προκειμένου να μειωθούν οι συνέπειες ενός τροχαίου και να αυξηθούν οι πιθανότητες επιβίωσης.

Το e-call καλεί αυτόματα το 112, τον πανευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα με το πάτημα του κατάλληλου μπουτόν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με την κλήση παρέχει στις υπηρεσίες διάσωσης την ακριβή θέση του οχήματος, το χρόνο του συμβάντος και την κατεύθυνση κίνησης του αυτοκινήτου -το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις εθνικές οδούς.

Η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών) δια μέσου του γενικού γραμματέα της Erik Jonaert εκφράστηκε ιδιαίτερα θετικά για την υποχρεωτική υιοθέτηση του συστήματος, λέγοντας χαρακτηριστικά «το e-Call θα δώσει τη δυνατότητα να σωθούν πολλές ζωές, συμβάλλοντας στην μείωση του χρόνου αντίδρασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης». Ταυτόχρονα η ACEA πιέζει και για την υποχρεωτική χρήση των συστημάτων αυτόματης πέδησης.