To καινούργιο Audi A1 θα αποτελέσει τη βάση για το Q1


Το νέο super mini της Audi, το Α1, θα παίξει το ρόλο της βάσης και για το μελλοντικό μικρότερο SUV της, το Q1 που σταδιακά θα συμπληρώνει το ονοματολογικό παζλ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 19/3/2018

Μέχρι το τέλος της χρονιά η Audi θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του μικρότερου μοντέλου της, του Α1. Το οποίο θα βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB A0, που χρησιμοποιείται και στα άλλα super mini του ομίλου Volkswagen, ενώ η εμφάνισή του θα είναι σαφώς πιο αναβαθμισμένη σε σχέση με την τρέχουσα γενιά, η οποία χρονολογείται από το 2010.

To καινούργιο Α1 θα είναι αναβαθμισμένο τόσο στην εικόνα του εσωτερικού του όσο και στο επίπεδο εξοπλισμού του, ενώ η βάση του σε ότι αφορά τους κινητήρες βενζίνης θα είναι τα 1.000 cc του τρικύλινδρου TFSI. Οι πιο γρήγορες εκδόσεις θα κινούνται από τον τετρακύλινδρο 1.5 TFSI, ο diesel θα είναι σίγουρα ο 1.6 TDI, ενώ αν υπάρξουν S1 και RS1 θα είναι 2.000 cc.

To πιο σημαντικό όμως νέο αναφορικά με τη 2η γενιά του Α1 είναι πως θα αποτελέσει πιθανότατα τη βάση και για ένα ακόμα καινούργιο μοντέλο. Το οποίο αναμένεται το 2020 και θα είναι φυσικά το Q1. Το SUV δηλαδή που θα ολοκληρώσει τη γκάμα των μοντέλων με τον κωδικό Q της μάρκας προς τα κάτω και βέβαια θα είναι η πρώτη προσπάθεια της Audi στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Από πλευράς μεγέθους θα κυμαίνεται γύρω στα 4,0 m, θα μοιράζεται όπως προαναφέραμε πλαίσιο και κινητήρες με το Α1, ενώ μάλλον δεν θα έχει τετρακίνητες εκδόσεις. Κι αυτό γιατί θα αποτελεί τον ορισμό του premium City SUV και αυτός θα είναι και ο λόγος που δεν θα του λείπουν τα αισθητικά στοιχεία που θα τονίζουν τη συγκεκριμένη εικόνα.

Όταν έρθει ο χρόνος της παρουσίασής του, σε περίπου 2 χρόνια από τώρα, το πιο πιθανό είναι πως θα υπάρχει και έκδοσή του με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Ανάλογο με αυτό που χρησιμοποιείται σε όλους τους κινητήρες του καινούργιου Α6, με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στη μίζα σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Από κει και πέρα πιο εύκολα μπορούμε να φανταστούμε  μια πλήρη ηλεκτρική εκδοχή του στην πορεία -η οποία θα μπορεί να είναι και τετρακίνητη στην top εκδοσή της- παρά μια υβριδική.