To Ισραήλ θα απαγορεύσει τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel από το 2030


Στην διαρκώς ογκούμενη τάση που αρχίζει να επικρατεί παγκοσμίως με τις απαγορεύσεις των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έρχεται να προστεθεί και το Ισραήλ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/10/2018

Η απαγόρευση της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των αυτοκινήτων που τους χρησιμοποιούν φαίνεται ότι έχει αρκετούς οπαδούς ανά τον κόσμο, όσο και αν φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί μέσα στα στενά περιθώρια που θέτουν τα διάφορα κράτη που το έχουν ανακοινώσει.

Για το Ισραήλ πάντως είναι ένα στοίχημα που έχει να κάνει και με την μείωση της έκθεσής του στο πετρέλαιο και στις χώρες που το παράγουν. Σύμφωνα λοιπόν με το πρακτορείο Reuters, το Υπουργείο Ενέργειας ανακοίνωσε ένα πλάνο για κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου από το 2030 και μετά. 

Στην θέση τους η κυβέρνηση της χώρας θα ενισχύσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και όσων χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Όπως δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός, το κράτος του Ισραήλ ενισχύει οικονομικά την εγκατάσταση φορτιστών στην χώρα, και ήδη έουν ξεπεράσει τους 2.000. Η κυβέρνηση επίσης θα μειώσει την φορολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν στο μηδέν, έτσι ώστε να γίνουν αρκετά φθηνότερα απ' ότι είναι σήμερα.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ισραήλ με τα στερεά καύσιμα έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν μπορεί να προμηθευτεί πετρέλαιο από τις γειτονικές χώρες (λόγω των γνωστών προβλημάτων) οπότε υποχρεώνεται να πληρώνει πολύ πιο ακριβά τις εισαγωγές σε καύσιμα από άλλες πετρελαιοπαραγωγές χώρες εκτός της Μέσης Ανατολής.

Πάντως παρ' όλα αυτά η τιμή της βενζίνης είναι χαμηλότερη από την Ελλάδα (μαζί με την Ολλανδία είμαστε οι πρωταθλητές της Ευρώπης), αν και πολύ υψηλότερη από τα 40 λεπτά που κοστίζει το λίτρο στην διπλανή Αίγυπτο. Την λύση του προβλήματος αναζητά το Ισραήλ στις εξορύξεις φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα που ανακαλύφθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Μεσόγειο, κάτι που ωθεί την κυβέρνηση να σπρώξει τους καταναλωτές προς αυτό το καύσιμο.