ΣΕΕΠΕ: Χτυπάει "κόκκινο" το λαθρεμπόριο στα καύσιμα


Απώλειες από 123 έως 255 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από την αδυναμία πάταξης της παραβατικότητας στην αγορά των καυσίμων.

  • 9/10/2018

Η παραβατικότητα (λαθρεμπόριο, νοθεία) εξακολουθεί και  παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα στην αγορά των καυσίμων, κάτι που επιβεβαίωσε εκ μέρους του Συνδέσμου των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) ο πρόεδρος κ. Ρομπέρτο Καραχάννας με αποτέλεσμα αφενός ο κλάδος να πλέει τα λοίσθια αφετέρου το κράτος να χάνει πολλά εκατομμύρια που καρπώνονται οι επιτήδειοι.

Τη στιγμή που στους καταναλωτές καυσίμων επιβλήθηκαν έξτρα φόροι ύψους 500 εκατ. ευρώ για να βγει ο προϋπολογισμός, το κράτος «χάνει» από τα ταμεία του ένα ποσό έως 250 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση από το λαθρεμπόριο σύμφωνα με υπολογισμούς του ΣΕΕΠΕ!

Η υψηλή φορολόγηση των καυσίμων (από 50-75% της λιανικής τιμής ανάλογα με το είδος του καυσίμου) είναι το βασικότερο αίτιο παραβατικότητας αλλά και εκείνο που σχετίζεται με τη συρρίκνωση της κατανάλωσης.  

Μιλώντας σχετικά ο κ. Καραχάννας, επικαλούμενος στοιχεία της ΑΑΔΕ για τους ελέγχους στην αγορά καυσίμων (έδειξαν νοθεία 10,1%), υπολογίζει ετήσιες απώλειες εσόδων από 123 έως 255 εκατομμύρια για τα κρατικά ταμεία!

«Το τελευταίο διάστημα με τη δραστηριοποίηση της ΑΑΔΕ έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα προόδου, αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτρέπουν σε επιτήδειους να συνεχίζουν ανεμπόδιστα την παραβατικότητα» τονίζει ο ΣΕΕΠΕ.

Μεταξύ χαρακτηριστικών περιπτώσεων που αναφέρθηκαν είναι: 

  • Τα πρατήρια τα οποία εμφανίζουν μεγάλες πωλήσεις, αλλά ελάχιστες παραγγελίες από την επίσημη οδό, δηλαδή τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων
  • Η αδικαιολόγητη αύξηση της κατανάλωσης βιομηχανικού υγραερίου που οφείλεται στο γεγονός ότι διοχετεύεται στην κίνηση οχημάτων επειδή έχει πολύ χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή από το υγραέριο κίνησης (60 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι 430).

Παράλληλα ΣΕΕΠΕ επισημαίνει τις εκκρεμότητες που υπάρχουν:

  • Με τις λειτουργικές και τεχνικές εκκρεμότητες για το σύστημα  εισροών – εκροών
  • Με τη μη ολοκλήρωση της απογραφής των δεξαμενών στα πρατήρια.
  • Με την έκδοση των ΚΥΑ για εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών σε όλους τους τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας καυσίμων όπως και για τον καθορισμό προδιαγραφών, διαδικασίας κλπ. για την εγκατάσταση συστήματος GPS σε βυτιοφόρα και αποστολής δεδομένων στην Γ.Γ.Π.Σ.