ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
Όπως έγινε γνωστό, πέρσι ο Όμιλος πούλησε συνολικά 2.463.526 οχήματα και μοτοσυκλέτες, αριθμός που τον φέρνει στην πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών πολυτελών οχημάτων, φυσικά συναθροίζοντας τόσο αυτά της BMW, της BMW M, της BMW M Performance, της BMW i, της ΜΙΝΙ, της Rolls-Royce όσο και της Motorrad.
Αναλυτικότερα, το 2017 η BMW διέθεσε 2.088.283 οχήματά της, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,2% έναντι αυτών του 2016. Από τα μοντέλα της, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση είχαν η Σειρά 1 (κατά 14,7%) και τα μοντέλα της Σειράς Χ (κατά 9,6%). Σημαντικά συνέβαλαν και οι πωλήσεις της Σειράς 5 που αυξήθηκαν κατά 6,3%.
Σε ό,τι αφορά την BMW i, οι πωλήσεις των μοντέλων της ξεπέρασαν τον προκαθορισμένο στόχο των 100.000 μονάδων, φτάνοντας τις 103.080. Ποσοστιαία, αυτό σημαίνει μια αύξηση κατά 65,6% σε σχέση με το 2016. Επίσης, αύξηση πωλήσεων είχαν και τα plug-in οχήματα με υβριδικό κινητήρα του Ομίλου. Αυτά της BMW έφτασαν τις 63.605 μονάδες και της MINI τις 5.799 μονάδες.
Για τα οχήματα της BMW M Performance και της BMW M, οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν για πρώτη φορά τις 80.000, σημειώνοντας αύξηση κατά 19,1%. Αναφορικά με αυτές της BMW M Performance, η Σειρά 5 είχε τις περισσότερες, ενώ σε ό,τι αφορά αυτές της BMW M η M2 βρέθηκε στην κορυφή με 12.293 μονάδες.
Η MINI, επίσης σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων την περασμένη χρονιά. Βάσει των στοιχείων, πουλήθηκαν 371.881 οχήματά της, δηλαδή ποσοστιαία αύξηση κατά 3,2%. Το Countryman ήταν αυτό με τις περισσότερες πωλήσεις μεταξύ των μοντέλων της (έφτασε τις 84.441 μονάδες).
Αντιθέτως με τα μέχρι τώρα γραφόμενα, το 2017 η Rolls-Royce πούλησε 3.362 οχήματά της αριθμός που είναι μειωμένος κατά 16,2% σε σχέση με αυτόν του 2016.
Τέλος, η BMW Motorrad πούλησε πέρσι 164.153 μοτοσυκλέτες και σκούτερ σημειώνοντας αύξηση κατά 13,2% συγκριτικά με ό,τι συνέβη το 2016. Τα μοντέλα της σειράς GS ήταν αυτά που προτιμήθηκαν περισσότερο από τους αγοραστές.
Από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τον Όμιλο BMW, η Ευρώπη είναι η κυριότερη αγορά (1.100.975 πωλήσεις ή αύξηση κατά 0,9%). Ακολουθεί η Ασία, με κυριότερη αγορά την κινεζική (594.388 μονάδες ή αύξηση κατά 15,1%) και έπειτα οι ΗΠΑ (450.020 πωλήσεις ή μείωση κατά 2,0%).