O Wankel επιστρέφει αλλά αλλιώς


Η Mazda θα θυμηθεί την ιστορία και την παράδοσή της και θα χρησιμοποιήσει και πάλι τον κινητήρα Wankel. Ως range extender.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 4/10/2018

Σύμφωνα με εξαγγελίες της Mazda σε δύο χρόνια από τώρα, το 2020, θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, καθώς και ένα υβριδικό με range extender. Με κινητήρα εσωτερικής καύσης δηλαδή ο οποίος όταν θα χρειάζεται θα ενεργοποιείται. Όχι όμως για να κινεί το αυτοκίνητο αλλά για να λειτουργεί ως γεννήτρια που θα φορτίζει τις μπαταρίες προκειμένου αυτές με τη σειρά τους να παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα.

Το σημαντικό εδώ είναι πως αυτό ο κινητήρας θα είναι περιστροφικός ή Wankel, όπως έχουμε συνηθίσει να το αποκαλούμε. Στα πλεονεκτήματά του συγκαταλέγονται ο μικρές του εξωτερικές διαστάσεις, το χαμηλό επίπεδο θορύβου του -θα είναι πολύ πιο ήσυχο από άλλα υβριδικά είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της εξέλιξης κινητήρων της ιαπωνικής εταιρείας Mitsuo Hitomi- αλλά και η αναλογικά υψηλή απόδοσή του σε σχέση με τον κυβισμό του. Επίσης θα μπορεί να λειτουργεί και υγραέριο (LPG) για ακόμα πιο χαμηλά λειτουργικά έξοδα αλλά και μειωμένους ρύπους.

Η τελευταία φορά που η Mazda είχε χρησιμοποιήσει κινητήρα Wankel ήταν στο RX-8 που κατασκευαζόταν μέχρι το 2012, ενώ δεν έχει δώσει καμία άλλη πληροφορία σχετικά με τα δύο της «ηλεκτρικά» μοντέλα. Ούτε καν αν θα πρόκειται για τελείως καινούργια ή απλά για εκδοχές υπαρχόντων.