Νέα εργοστάσια χρειάζεται η Skoda για να ανταπεξέλθει στην ζήτηση


Ευχάριστος πονοκέφαλος για την Skoda η τεράστια επιτυχία των μοντέλων της που απαιτεί νέες επενδύσεις έτσι ώστε να μπορέσει να παράγει περισσότερα αυτοκίνητα
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: SKODA
  • 31/3/2018
Η μεγάλη επιτυχία των αυτοκινήτων της Skoda και τα ρεκόρ πωλήσεων που σημειώνει σε πολλές αγορές, φέρνουν την τσέχικη εταιρία μπροστά στην ανάγκη να φτιάξει ένα καινούργιο εργοστάσιο για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στην ζήτηση.
 
Ο πρόεδρος της εταιρίας Bernhard Maier δήλωσε ότι αυτή είναι μια μακροπρόθεσμη προοπτική, ενώ ερευνάται αν θα μπορούσε να μεταφερθεί η παραγωγή αυτοκινήτων της εταιρίας σε εργοστάσια της VW. Ήδη τα εργοστάσια στην Τσεχία δουλεύουν στο φουλ, ενώ όπως δηλώνει ο Μaier οι χρόνοι παράδοσης είναι ιδιαίτερα μεγάλοι, σε κάποιες χώρες μάλιστα φθάνουν έως και τους 10 μήνες!
 
Η Skoda παρήγαγε 858.103 αυτοκίνητα στα εργοστάσιά της στην Τσεχία, με άνοδο της τάξης του 12%, την ίδια στιγμή που παγκόσμιες πωλήσεις της σημείωσαν ρεκόρ με 1,2 εκατομμύρια μονάδες. Η εταιρία πάντως θα χρειαστεί οπωσδήποτε νέες γραμμές παραγωγής, καθώς θα προσθέσει στην γκάμα της ένα νέο μικρό SUV, πράγμα που σημαίνει ότι θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την ζήτηση για τα μοντέλα της.
 
Η μόνη άμεση λύση είναι να δουλέψει παραπάνω το κεντρικό εργοστάσιο της εταιρίας στην Mlada Boleslav, με την εταιρία να προσθέτει και έκτη εργάσιμη ημέρα, κάτι στο οποίο αντιτίθενται τα συνδικάτα. Την πρακτική αυτή την έχει ήδη εφαρμόσει στο εργοστάσιό της στο Kvasiny ενώ και τα δύο εργοστάσια δουλεύουν στο φουλ, με τρεις βάρδιες!
 
Πάντως η προσθήκη και ενός τρίτου εργοστασίου στην Τσεχία δεν είναι κάτι ευκολο, καθώς η σχεδόν μηδενική ανεργία και η ελάχιστη κινητικότητα του εργατικού προσωπικού, κάνει εξαιρετικά δύσκολο το να βρεθούν οι άνθρωποι που θα το στελεχώσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εργοστάσιο του Kvasini οι εργάτες διπλασιάστηκαν από το 2015 στο 2016 (φθάνουν στους 6.897) ενώ αν ανοίξει και έκτη ημέρα εργασίας στην Mlada Boleslav θα χρειαστούν έξτρα 3.500 εργάτες.
 
Οι μετανάστες από την Ουκρανία είναι αυτή την στιγμή η κύρια δεξαμενή για εργάτες στην Skoda, ενώ οι χαμηλοί μισθοί δίνουν ένα πλεονέκτημα σε σχέση με την Γερμανία. Όμως η εταιρία ανέβασε τους μισθούν μέσα στο 2017 κατά 10%, ενώ υποσχέθηκε ένα ακόμα 8,2% για φέτος σε μια προσπάθεια να σταματήσει τις απεργίες που ετοιμάζουν τα συνδικάτα. Όσο για μια μακρινή χώρα όπως η Ελλάδα, όλα αυτά ακούγονται εξόχως καπιταλιστικά, καθώς η Ανάπτυξη μονίμως έρχεται και δεν φτάνει...