Νέα έρευνα κατά της Audi από τις γερμανικές αρχές


H νέα έρευνα αφορά μία υπόθεση του 2016 όπου η εταιρία φέρεται να πλαστογραφούσε αριθμούς πλαισίου και εκπομπές ρύπων για να μπορέσει να πωλήσει τα αυτοκίνητά της στη Νότια Κορέα.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/10/2018

Τα προβλήματα της Audi με την δικαιοσύνη της Γερμανίας φαίνεται ότι δεν θα τελειώσουν τόσο εύκολα. Και ένα ακόμα επεισόδιο ανοίγεται αυτές τις ημέρες, με την γερμανική δικαιοσύνη να αναζητά στοιχεία για ένα παλαιότερο σκάνδαλο, μέσω του οποίου η Audi παραποιούσε αριθμούς πλαισίου και τα πρωτόκολλα εκπομών ρύπων για να μπορέσει να πάρει άδεια κυκλοφορίας των αυτοκινήτων της στη Νότια Κορέα.

Η υπόθεση που πηγαίνει πίσω στο 2013 φέρει την Audi να στέλνει αυτά τα παραποιημένα στοιχεία στις αρμόδιες αρχές της Νότιας Κορέας έτσι ώστε να επιτραπεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην χώρα. Όλα αυτά ήρθαν στο φως της δημοσιότητας μετά από εσωτερική έρευνα μέσα στην Audi το 2016, και περιήλθαν στα χέρια της εισαγγελίας του Μονάχου πρόσφατα, μετά από έφοδο της αστυνομίας στα κεντρικά της εταιρίας.

Δημοσίευμα της εφημερίδας Süddeutsche Zeitung υποστηρίζει ότι οι έρευνες τις εισαγγελίας του Μονάχου αφορούν τρεις συνεργάτες της Audi και όχι μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Και γίνεται σαφές ότι αν και ήταν ενήμερη, η διοίκηση της εταιρείας δεν ήταν υποχρεωμένη να ενημερώσει την εισαγγελία. Η πρώτη αντίδραση της Audi ήταν να εξηγήσει ότι είχε ήδη από το 2016 ενημερώσει τις αρχές στη Νότια Κορέα, όπου έγιναν έρευνες, υπήρξαν δίκες και καταδικαστικές αποφάσεις για το εκεί προσωπικό. 

Παρά τις όποιες όμως αποφάσεις στη Νότια Κορέα, η εισαγγελία του Μονάχου επιθυμεί να διερευνήσει και τυχόν εμπλοκή στελεχών της εταιρίας για αδικήματα που διαπράχθηκαν στην Γερμανία. Η μεγάλη αναστάτωση στην οποία έχει περιέλθει η Audi το τελευταίο διάστημα, και μετά την "συμφωνία" απόλυσης του προφυλακισμένου πρώην προέδρου της Rupert Stadler, αποτυπώνεται και στα νούμερα των πωλήσεων, τα οποία ήταν κατά 22% κάτω για τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Το νούμερο αυτό πάντως σχετίζεται και με το γεγονός ότι αρκετά μοντέλα της εταιρίας δεν είναι σύμφωνα με το νέο στάνταρ WLTP, κάτι που όπως υπόσχεται η Αudi θα είναι παρελθόν μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε.

ΠΗΓΗ: DW