Αυτό αποδεικνύεται από απόφαση Ανώτατου Περιφερειακού Δικαστηρίου της Γερμανίας. Στην υπό διαπραγμάτευση περίπτωση, ένα αυτοκίνητο κινείτο σε μια διάβαση με νησίδα. Από την αριστερή πλευρά της αντίθετης λωρίδας, ο οδηγός ενός e-ποδηλάτου κινήθηκε πάνω στη διάβαση, αλλά δε σταμάτησε στη νησίδα. Έτσι, το ατύχημα με το αυτοκίνητο δεν άργησε να γίνει. Στη συνέχεια, ο οδηγός του ποδηλάτου ζήτησε αποζημίωση. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση, θεωρήθηκε ότι ευθύνη φέρει μόνο κατά το 1/3 ο οδηγός αυτοκινήτου. Αντιθέτως, ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου ποδηλάτου κλήθηκε να καταθέσει.
Τελικά, η προσπάθειά του δε στέφθηκε από επιτυχία. Γιατί η δικαιοσύνη έκρινε ότι ο ποδηλάτης είναι αυτός που προκάλεσε το ατύχημα. Κατά τη διέλευσή του από τη διάβαση, έπρεπε να έχει κατέβει από το ποδήλατο, ώστε να πάρει προτεραιότητα ως πεζός. Επιπλέον, το δικαστήριο διευκρίνισε το ερώτημα πότε ο οδηγός ενός αυτοκινήτου οφείλει να αντιδράσει, βλέποντας έναν ποδηλάτη. Το κρίσιμο σημείο, λοιπόν, είναι θέμα αντίληψης: πότε είναι αναγνωρίσιμο ότι ο ποδηλάτης σκοπεύει να περάσει, ανεξάρτητα αν θα σταματήσει στη νησίδα ή όχι.