Μακριά από τους στόχους έκλεισε το 2017 για την Alfa Romeo


Παρά τις μεγάλες προσδοκίες του Sergio Marcionne και τα πολύ αξιόλογα αυτοκίνητά της, η Alfa Romeo σημείωσε για άλλη μια χρονιά ζημίες μέσα στο2017.

  • 28/1/2018

KEIMENO: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Αν και όλα έδειχναν ότι η ανάκαμψη για την Alfa Romeo δεν ήταν μακριά, τελικά το 2017 αποδείχτηκε άλλη μια δύσκολη χρονιά για την Ιταλική εταιρία. Και όπως ανακοίνωσε το αφεντικό του γκρουπ FCA, η Alfa Romeo δεν επέστρεψε τελικά στην κερδοφορία μέσα στην χρονιά που πέρασε.

Σε δηλώσεις του για τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου, ο Marchionne δήλωσε ότι οι απώλειες μειώνονται, όμως η εταιρία χρειάζεται μεγαλύτερες πωλήσεις. Το γκρουπ δεν έδωσε ακριβή νούμερα για τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρίας, ενώ ο Marchionne δεν ανέφερε κάποιο χρονοδιάγραμμα για επιστροφή στα κέρδη.

Τον περασμένο Απρίλιο, ο οικονομικός διευθυντής του FCA, Richard Palmer, είχε δηλώσει ότι η Alfa Romeo θα γίνει και πάλι κερδοφόρα στο τέταρτο τρίμηνο του 2017. Ο Marchionne μετατόπισε αυτό το χρονοδιάγραμμα για μέσα στο 2018, αν και τον Οκτώβριο δήλωσε προβληματισμένος από τις κακή πορεία των πωλήσεων των αυτοκινήτων της Alfa Romeo στις ΗΠΑ, αλλά και στην Κίνα.

Το γκρουπ FCA δεν ανακοινώνει αριθμούς παραγωγής ούτε πωλήσεις για τις εταιρίες της, αφήνοντας αναλυτές της αγοράς να κάνουν τις δικές τους εκτιμήσεις για αυτά τα νούμερα. Η JATO Dynamics ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa πήγαν από τις 71.700 το 2016 στις 118.000 το 2017, ενώ άλλη πηγή υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις έφθασαν τις 150.722 μονάδες.

Πάντως το υπεραισιόδοξο σχέδιο του Μarchionne το 2014 έκανε λόγο για 400.000 πωλήσεις παγκοσμίως το 2018 και μία γκάμα αυτοκινήτων από 8 νέα μοντέλα. Το 2016 το γκρουπ είχε «προσγειώσει» αυτές τις προσδοκίες και είχε σπρώξει το πρόγραμμα για 8 νέα μοντέλα για τα μέσα του 2020.

Πάντως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα πράγματα είναι μάλλον ιδιαίτερα δύσκολα για την Alfa Romeo, και ο Marchionne θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά την στρατηγική που ακολουθεί, έχοντας αφήσει τις μικρές κατηγορίες και τις μεγάλες πωλήσεις στην Ευρώπη εκτός του προγράμματος της Alfa Romeo.