H Uber είχε αποσυνδέσει το σύστημα ασφαλείας του Volvo XC90


Την προηγούμενη εβδομάδα είχε συμβεί ένα τραγικό περιστατικό όπου ένα όχημα της Uber είχε χτύπησε μία άτυχη 49χρονη ποδηλάτισσα που έχασε την ζωή της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 28/3/2018

Το σοκαριστικό περιστατικό είχε γίνει στο Tempe της Αριζόνα και δημιούργησε μεγάλα ερωτηματικά γύρω από την αυτόνομη τεχνολογία και την ασφάλεια στους δρόμους. Μετά από μεγάλη έρευνα πρόσφατα ανακοινώθηκε πως η Uber είχε απενεργοποιήσει το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης του Volvo XC90. Την είδηση επιβεβαίωσε και η εταιρία Aptiv που προμηθεύει την σουηδική εταιρία με τον σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό (κάμερες και ραντάρ).

«Δεν θέλαμε να υπάρχει σύγχυση στον κόσμο ή να δημιουργείται η εντύπωση πως ήταν αποτυχία του συστήματος ασφαλείας μας, διότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει» δήλωσε στο Automotive News και στο Bloomberg ο Zach Peterson, εκπρόσωπος της εταιρίας Aptiv. Ο οποίος ξεκαθάρισε πως το μοντέλο που χρησιμοποιούσε η Uber με το σύστημα αυτόνομης κίνησής του, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το σύστημα υποβοήθησης και αυτόνομης πέδησης.

Η Uber Technologies Inc. δεν έχει κάνει ακόμη κανένα σχόλιο για το ατύχημα, ενώ η Volvo δεν είναι σε θέση να κάνει υποθέσεις και αναμένει το πόρισμα και την πλήρη αναφορά των ειδικών και της αστυνομίας. Πάντως υπάρχουν πολλοί που θεωρούν πως αν υπήρχε το εργοστασιακό σύστημα αυτόνομης πέδησης του Volvo XC90 στο συγκεκριμένο μοντέλο, ίσως και να είχε αποφευχθεί το μοιραίο ατύχημα.

Η Mobileye της Intel είναι η εταιρία που κατασκευάζει τα τσιπάκια και τα ολοκληρωμένα για τον εξοπλισμό της Aptiv και εκπρόσωπος της σχολίασε πως το βίντεο που δόθηκε στην δημοσιότητα αποδεικνύει την αδυναμία του αυτόνομου οχήματος να αναγνωρίσει την κατάσταση. Το Νοέμβριο η Uber είχε συμφωνήσει με την Volvo για την αγορά 24.000 μοντέλων XC90 και την εγκατάσταση ξεχωριστών αισθητήρων και λογισμικών για την υποστήριξη της αυτόνομης οδήγησης.