H Porsche Mission Ε θα έχει τρεις εκδόσεις μέχρι και 670 άλογα


Με ενταντικούς ρυθμούς ετοιμάζει η Porsche την επόμενη μεγάλη κίνησή της, με το ηλεκτρικό Mission E να παίρνει σιγά-σιγά σάρκα και οστά.

  • 29/12/2017

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: PORSCHE

Αν και πρόκειται να εμφανιστεί προς τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε, η Porsche φαίνεται ότι έχει επιταχύνει τις διαδικασίες για την προετοιμασία ενός από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της, του Mission E. Παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο πριν δυο χρόνια στην έκθεση της Φρανκφούρτης, και έκτοτε επανέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, φανερώνοντας τις προθέσεις τις Porsche να μπει δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.

Αν και θα είναι μικρότερο σε μέγεθος από την Panamera, θα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ παράλληλα θα προσφέρει όλη την πολυτέλεια και τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα είναι διαθέσιμες στην αυγή της νέας δεκαετίας. Το σημαντικό όμως είναι ότι θα πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche, και αυτό που ανοίξει ένα μεγάλο κεφάλαιο αλλαγών στην πορεία της εταιρίας στα επόμενα χρόνια.

Οι πληροφορίες που προέκυψαν πρόσφατα κάνουν λόγο για τρεις εκδόσεις ισχύος (πάντα σε τετρακίνητη διάταξη με ηλεκτρικά μοτέρ στον εμπρός και πίσω άξονα). Η εισαγωγική έκδοση θα αποδίδει 402 ίππους, η μεσαία θα ανεβαίνει στους 536 ίππους και η κορυφαία θα αγγίζει τους 670 ίππους. Πιθανά σε δεύτερη φάση να προστεθεί και μία ακόμα έκδοση, με χαμηλότερη ιπποδύναμη και κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς.

Οι ανεπίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για συνδυασμό ενός ηλεκτροκινητήρα 215 ίππων και 300 Nm ροπής στον εμπρός άξονα, και από εκεί και πέρα διαφορετικές επιλογές ισχύος για τους κινητήρες στον πίσω άξονα (322 και 429 άλογα, χωρίς αυτό να είναι κάτι που επιβεβαιώνεται επίσημα).

Οι επιδόσεις θα είναι κορυφαίες, με την μεγάλη έκδοση να κάνει το 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Αυτό όμως που θα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό θα είναι οι ρεπρίζ, και ιδίως η δυνατότητα του αυτοκινήτου να επιταχύνει στις υψηλές ταχύτητες χωρίς κανένα δισταγμό με 4η και 5η σχέση στον κιβώτιο. Μάλιστα οι μηχανικοί της Porsche, λόγω και των χαρακτηριστικών των ηλεκτροκινητήρων, εργάζονται πάνω και σε ένα κιβώτιο δύο σχέσεων, ενώ κατά πάσα πιθανότητα θα ενσωματώσουν και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο κέντρο.

Σε ότι αφορά τον κρίσμο τομέα της αυτονομίας, η Porsche υποστηρίζει ότι θα μπορεί να πλησιάσει τα 500 χιλιόμετρα, μαζί με την δυνατότητα για φόρτιση των μπαταριών σε ποσοστό 80% μέσα σε μόλις 20 λεπτά. Εκτός από την Μission E η Porsche εξετάζει πολλές εκδοχές "εξηλεκτρισμού" της γκάμας της (ακόμα και υβριδική 911...) ενώ στα σχέδια για τις αρχές της νέας δεκαετίας είναι μία Macan με μηδενικές εκπομπές ρύπων, και ένα κουπέ που πολλοί αποκαλούν με τον κωδικό "929" (ως συνέχεια της 928) το οποίο δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί αν όντως θα πάρει σάρκα και οστά.