CAR AND DRIVER ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
2019 MAZDA WANKEL

Η Mazda επιβεβαιώνει την επιστροφή των Wankel το 2019! 3/3

  • img

Xαράς ευαγγέλια για τους φίλους της μάρκας, αν και η επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα θα γίνει δια την... πλαγίας οδού.
 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ

Μετά από πολλά χρόνια φημολογιών ήρθε η ώρα να ανακοινωθεί και επίσημα, από το στόμα του αντιπροέδρου της εταιρίας στην Ευρώπη Martijn ten Brink, ότι ο περιτροφικός κινητήρας επιστρέφει στα αυτοκίνητα της Mazda. 

Mιλώντας σε Ολλανδική ιστοσελίδα, ο Brink είπε πολλά και σημαντικά για το μέλλον της εταιρίας, κάτω από το νέο πλάνο "Zoom-Zoom 2030". Μέσα από όσα είπε προέκυψε και η είδηση της επιστροφής του Wankel όχι όμως ως αυτόνομη μονάδα κίνησης, αλλά ως υποβοήθηση (range extender) σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Αν και ο ίδιος υποστήριξε ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς ο μέσος πελάτης κάνει 60 χιλιόμετρα την ημέρα από το σπίτι στο γραφείο και πίσω, η ύπαρξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης προσθέτει μια έξτρα ασφάλεια σε όσους την χρειάζονται.

Η μονάδα που θα χρησιμοποιηθεί θα διαθέτει έναν ρότορα και όχι τούρμπο. Θα χρησιμεύει και ως γεννήτρια και θα τοποθετηθεί χαμηλά στο αμάξωμα για να διατηρηθεί το κέντρο βάρους χαμηλά. Το μέγεθός του δεν θα είναι μεγαλύτερο από ένα κουτί παπουτσιών, και όπως συμβαίνει με τους Wankel, δεν θα έχει κραδασμούς, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δύσκολα θα τον αντιλαμβάνετι.

Πάντως παρά την προώθησή της προς την ηλεκτροκίνηση, η Mazda πιστεύει πολύ στην τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, με τον Brink να υποστηρίζει ότι θα είναι μαζί μας τουλάχιστον 15 αν όχι 25 χρόνια ακόμα.

Αυτό που κάνει η Ιαπωνική εταιρία είναι να εξελίξει ακόμα περισσότερο τους κλασικούς κινητήρες σε ότι αφορά την θερμοδυναμική τους απόδοση, φθάνοντάς την στο απίστευτο 56%, με στόχο να έχουν παραπλήσιες εκπομπές ρύπων με εκείνες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ