GP Ρωσίας: Ο αγώνας από την πλευρά των ελαστικών της Pirelli


Η πίστα του Σότσι έγινε γνωστή το 2014 για την πολύ λεία και γλιστερή επιφάνεια. Από τότε όμως η άσφαλτος ωρίμασε παρότι όχι όσο αναμένονταν λόγω των ακραίων θερμοκρασιακών διακυμάνσεων χειμώνα/καλοκαίρι στο Σότσι. 

  • 27/9/2018
Η εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) – το ταχύτερο και πιο μαλακό ελαστικά στη γκάμα Pirelli Formula 1 – που συντελεί στην κατάρριψη των ρεκόρ σε κάθε πίστα που χρησιμοποιείται, πάει τώρα στη Ρωσία σε συνδυασμό με την πάρα πολύ μαλακή (ultrasoft) και την μαλακή (soft) γόμα. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε και στη Σιγκαπούρη με ένα «κενό» ανάμεσα στις γόμες, καθότι λείπει η πολύ μαλακή (supersoft).
 
Αυτό και πάλι θα διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής καθώς η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις επιλεχθείσες γόμες είναι μεγάλη αλλά ίση. Παραταύτα καθώς η Ρωσία είναι εντελώς διαφορετική διαδρομή από τη Σιγκαπούρη πιθανόν θα ανακαλύψουμε πολλές ακόμη άγνωστες παραμέτρους αυτό το Σαββατοκύριακο. 
 
 
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
 
 
 
Η πίστα του Σότσι έγινε γνωστή το 2014 για την πολύ λεία και γλιστερή επιφάνεια. Από τότε όμως η άσφαλτος ωρίμασε παρότι όχι όσο αναμένονταν λόγω των ακραίων θερμοκρασιακών διακυμάνσεων χειμώνα/καλοκαίρι στο Σότσι. 
 
Ο αγώνας επέστρεψε σε φθινοπωρινή ημερομηνία όπως ήταν ως το 2016.
Η φθορά και η πτώση στην απόδοση είναι χαμηλές όμως η εξαιρετικά μαλακή γόμα είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή από την περσινή πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasof).
 
Πέρυσι ο νικητής Valtteri Bottas, με Mercedes ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής: Πήρε την 1η νίκη της καριέρας του στη F1 αλλάζοντας από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα στον 27ο γύρο. 
 
Η πιο απαιτητική για τα ελαστικά, στροφή, είναι η Νο 3: Παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές. 
Το εμπρός δεξιά ελαστικά καταπονείται περισσότερο στο γύρο των 5.848m που απαιτεί καλή ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα.
 
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 
 
 
“Διατηρώντας ένα κενό ανάμεσα στις επιλεγείσες γόμες και κάνοντας την ίδια επιλογή με τη Σιγκαπούρη ελπίζουμε να δούμε αντίστοιχη ποικιλία στρατηγικών με τον προηγούμενο αγώνα. Όμως το περιεχόμενο στο Σότσι είναι τελείως διαφορετικό. Είναι μια πίστα χαμηλής τριβής με λεία επιφάνεια που παρουσιάζει μικρή φθορά και θερμική καταπόνηση.
 
Θεωρητικά είναι το ιδανικό πεδίο δράσης της εξαιρετικά μαλακής γόμας. Παραταύτα και καθότι το συγκεκριμένο ελαστικό δεν έχει αγωνιστεί ξανά στην Ρωσία οι ομάδες πρέπει να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του όσο πιο γρήγορα μπορούν στις ελεύθερες δοκιμές ώστε να βρουν την στρατηγική του αγώνα. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως η ροζ εξαιρετικά μαλακή γόμα θα αποδώσει σ’ αυτή την πίστα ειδικά στην απαιτητική στροφή 3.”
 
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ; 
 
    
Η Formula 2 και GP3 ολοκληρώνονται με αυτό τον αγώνα στις παρυφές της Ευρώπης, αφότου έλειψαν στη Σιγκαπούρη.Ο Ρώσος οδηγός Alexey Lukyanuk πήρε τον τίτλο European Rally Champion στο Ράλι της Πολωνίας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Για 4η συνεχή χρονιά η Pirelli πήρε αυτό τον Ευρωπαϊκό τίτλο.
 
Η Pirelli την προηγούμενη βδομάδα ολοκλήρωσε ακόμη ένα πρόγραμμα εξέλιξης ελαστικών 2019 με τη Mercedes και τη Ferrari στο Paul Ricard. Tο επόμενο τεστ θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά το Ιαπωνικό Grand Prix με τη Renault στη Susuka για δυο μέρες.