Ford Fiesta: Επιστρέφει δυναμικά στις πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη


Ο διαχρονικός πρωταγωνιστής του b-segment επέστρεψε δυναμικά για το 2018, κερδίζοντας διακρίσεις σε όλο τον κόσμο (μεταξύ αυτών και τον τίτλο του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς" για την Ελλάδα) και την εμπιστοσύνη των αγοραστών, όντας ένα ιδιαίτερα πλήρες σύνολο τεχνολογίας, ποιότητας και οδηγικής ευχαρίστησης.

  • 7/3/2018

Από το 1976 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην αγορά μέχρι και τις ημέρες μας το Ford Fiesta ήταν και παραμένει ο ορισμός του best-seller της κατηγορίας του, και το αυτοκίνητο που σε κάθε γενιά του όριζε τις τύχες του B-Segment. Κάτι που έγινε και με τη νέα γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε στα τέλη του 2017, και που για άλλη μια φορά συνδύασε με μοναδικό τρόπο την ποιότητα και την κορυφαία τεχνολογία, με εκείνο το χαρακτηριστικό που μόνο στα Ford μπορείς να συναντήσεις: την μοναδική οδηγική ευχαρίστηση που νιώθεις πίσω από το τιμόνι τους. Με πληθώρα εκδόσεων και εκπληκτικούς κινητήρες, με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις και ένα πλήρες πακέτο υποστήριξης (για παράδειγμα στην Ελλάδα καλύπτεται με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect), το νέο Fiesta έχει και πάλι όλα τα εφόδια να κάνει αυτό που έκανε πάντα: να κυριαρχεί στις πωλήσεις της κατηγορίας του πανευρωπαϊκά.

Η αλήθεια όμως είναι ότι οι πωλήσεις του Fiesta στην Ευρώπη έκαναν μία "κοιλιά" στα μέσα του 2017, καθώς είχε ήδη ανακοινωθεί το νέο μοντέλο και οι dealers ξεπούλησαν όσα είχαν από την προηγούμενη έκδοση. Κάποια μικρή καθυστέρηση στην έναρξη της παραγωγής και οι μικροί αριθμοί νέων αυτοκινήτων που δόθηκαν αρχικά δεν στάθηκαν ικανά να καλύψουν την ζήτηση, κάτι που για δυο-τρεις μήνες οδήγησε σε μία ψευδή εικόνα για την πορεία του μοντέλου με πλασματική πτώση σε αρκετές αγορές. Ένα ακόμα πρόβλημα που δεν είχε προβλεφθεί ήταν η αναστάτωση που προκάλεσε το Brexit, όχι μόνο στην παραγωγική διαδικασία, αλλά και στην ψυχολογία των αγοραστών, ιδίως στην Βρετανία.

Το συγκυριακό της κατάστασης φάνηκε αμέσως μόλις το νέο Fiesta έπιασε τους ρυθμούς παραγωγής, όπου και πάλι τους δύο-τρεις τελευταίους μήνες της 2017 επανήλθε στην κανονικότητα των πωλήσεών του. Ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι τον Ιανουάριο του 2018 σημείωσε και αύξηση στις χώρες της Ε.Ε. σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017 (όπου δεν υπήρχαν τα προβλήματα της διαθεσιμότητας) πουλώντας 26.032 μονάδες, έναντι 24.894 τον Ιανουάριο του 2017. Κάτι που σημαίνει ότι όχι μόνο ανακάμπτει, αλλά έρχεται δυναμικά να επιστρέψει εκεί που δικαιωματικά ανήκει: στην κορυφή της κατηγορίας του.

Στην χώρα μας, με τις ιδιαιτερότητες που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία στην Ελλάδα, το Fiesta βρίσκεται στην 5η θέση με 222 μονάδες για τον Ιανουάριο (και σε απόσταση αναπνοής από το το 4ο Clio). Μάλιστα οι πωλήσεις του έχουν ακριβώς διπλασιαστεί σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016 (111 μονάδες πέρσι), ενώ και το μερίδιο αγοράς του στην κατηγορία έχει ανέβει από το 4,75% στο 6,63%

Όλα αυτά, πέρα από την αδιαμφισβήτητη ποιότητα του νέου Fiesta, είναι αποτέλεσμα και της απόφασης της Ford να ενισχύσει την παραγωγική διαδικασία του δημοφιλούς της μοντέλου, προσθέτοντας στις ήδη υπάρχουσες βάρδιες και νέες για τα Σάββατα αυξάνοντας την ημερήσια παραγωγή του αυτοκινήτου στις 1.500 μονάδες. Η ενίσχυση αυτή έγινε για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, όπου υπήρξε η τεράστια ζήτηση για το νέο μοντέλο, και συνεχίζεται και στις αρχές του νέου έτους.

Το Β-Segment είναι η σημαντικότερη αγορά στην Ευρώπη, με ποσοστό 18% των πωλήσεων, που σημαίνει 2,79 εκατομμύρια πωλήσεις μέσα στο 2017. Ο κυρίαρχος της αγοράς πέρσι ήταν το Renault Clio, με δεύτερο το VW Polo και τρίτο το Fiesta σε πολύ μικρή απόσταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το "πρόβλημα" διαθεσιμότητας με την αλλαγή του μοντέλου δεν το είχε μόνο το Fiesta αλλά και το Polo που είχε και αυτό αντίστοιχη πτώση στις πωλήσεις (-12% για το 2017 σε σύγκριση με το 2016). Όμως το 2018 η συγκεκριμένη κατηγορία αναμένεται να ανακάμψει, με το Fiesta να διεκδικεί και πάλι τον τίτλο του best-seller στην κατηγορία του.

Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι μιλάμε για μία εντελώς συγκυριακή κατάσταση, με την πτώση των πωλήσεων μέσα στο 2017 να είναι τυπική και γνώριμη σε όσους κατασκευαστές αλλάζουν μοντέλα. Και είναι εξίσου προφανές ότι παρά την επιτυχία των μικρών SUV (όπου και εκεί πρωταγωνιστεί η Ford) είναι εκτός πραγματικότητας να θεωρεί κανείς ότι η εταιρία πρόκειται να αποτραβηχτεί από το B-Segment την στιγμή που εδώ και δεκαετίες είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Πολύ δε περισσότερο όταν έχουν στα χέρια τους ένα Fiesta από τα πιο ολοκληρωμένα που έχουν κατασκευαστεί στην μακρά ιστορία του μοντέλου, και ένα αυτοκίνητο που πέρα από την τεχνολογική και ποιοτική του επάρκεια, είναι η πρώτη επιλογή για όσους απολαμβάνουν να οδηγούν.

Να σημειωθεί, ότι το Ford Fiesta το έχουμε αναδείξει ως Best Super Mini στα Car and Driver 10 Best Cars, δηλαδή στα δέκα καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς, αξιολογώντας όλα τα παραπάνω.

ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ: ACEA (European Automobile Manufactures Association)  

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ