Οδηγούμε στην Ελλάδα τα νέα Subaru Impreza και XV


Η Subaru είναι ένα όνομα με φήμη και λάμψη όπως η λάμψη των Πλειάδων, των αστεριών που κοσμούν το σήμα της. Με πολλές ιδιαιτερότητες, σπάνια χαρίσματα και μια επιμονή σε πράγματα που άλλοι τα θεωρούν παρωχημένα, η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει και ενισχύει το διαφορετικό της προφίλ με τα νέα Impreza και XV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: SUBARU
  • 17/1/2018

 

Η Subaru λοιπόν συνεχίζει να επενδύει σε πράγματα όπως η μόνιμη τετρακίνηση. Μετά από 16,8 εκατομμύρια συστήματα τετρακίνησης τοποθετημένα σε μοντέλα της φίρμας, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι η Subaru ξέρει το AWD καλύτερα από τον καθένα. Και όχι μόνο, αφού ήταν η πρώτη εταιρία που ενσωμάτωσε τεχνολογίες πρόληψης και αποφυγής ατυχημάτων βασισμένες σε κάμερες και ραντάρ υπό το σχήμα Eyesight. Επίσης -για να μην ξεχνιόμαστε- είναι πλέον η μία από τις δύο εταιρίες που χρησιμοποιεί ευρέως boxer κινητήρες (η άλλη είναι η Porsche), με τα γνωστά οφέλη όπως μεταξένια λειτουργία και χαμηλό κέντρο βάρους.

Φέτος, λίγους μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα, η Πλειάδες Motors, εισαγωγέας των μοντέλων της Subaru μας έδωσε τη χαρά να γνωρίσουμε στην πρώτη οδηγική παρουσίαση το «ιερό τέρας» για τη φίρμα, το νέο Impreza και το best-seller της SUV το νέο Subaru XV. Σε διαδρομές πέριξ της Στυμφαλίας οδηγήσαμε τα δύο μοντέλα που μοιράζονται τη νέα κοινή πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) η οποία έχει εξαιρετικά ποιοτικά, μηχανολογικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Καμωμένη από αρκετό χάλυβα υπερυψηλής αντοχής προσφέρει 70% περισσότερη στρεπτική ακαμψία από την προηγούμενη γενιά, έχει μειώσει κατά 5 mm το κέντρο βάρους και κατά 50% τις κλίσεις στις στροφές. Προσφέρονται με κινητήρες boxer βενζίνης στα 1.6 λίτρα με απόδοση 114 ίππων και δίλιτρα σύνολα βενζίνης απόδοσης 156 ίππων, άπαντα με κίνηση μέσω κιβώτιου CVT Lineartonic, το οποίο είναι βελτιωμένο, ελαφρύτερο και προσφέρει ομαλότερη επιτάχυνση.

Σχεδιαστικά τα νέα αυτοκίνητα είναι -επιτέλους- σε ένα σωστό δρόμο δυναμισμού, έντονης ταυτότητας, καλής αντιληπτής ποιότητας και άριστης εργονομίας. Το Impreza εντυπωσιάζει με τις πληθωρικές του διαστάσεις (4.460x.1775x1.480 mm) και ένα μεταξόνιο στα 2.670 mm που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας (κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στους χώρους του σαλονιού). Από την άλλη η φιλοσοφία κατασκευής κινητήρων έχει επιτρέψει ένα εξαιρετικά σφηνοειδές σχήμα που κρύβει τις διαστάσεις του μοντέλου. Στο δε XV τα χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς παραμένουν σχεδόν αυτούσια αλλά έχει μετεξελιχθεί η σχεδίαση με ένα πιο ώριμο τρόπο που κρύβει δόσεις πολυτέλειας.

 

 

Subaru Impreza

Στο δρόμο, το νέο Impreza εκπλήσσει αμέσως με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, την εξαιρετική του ακαμψία (η αίσθηση είναι ότι αποτελεί την κορυφαία υλοποίηση της κατηγορίας) και την οδηγοκεντρική του φιλοσοφία με ελαφρύ αλλά ακριβές τιμόνι και επιμονή του αυτοκινήτου να διατηρεί ακόμη και σε υψηλό τέμπο την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Δεν κουράζει σε λακκούβες, ούτε σε εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά ούτε και σε ταξίδι. Εκεί που θα «δυστροπήσει» είναι σε ανηφορικά κομμάτια με πιεσμένο τέμπο καθώς τόσο ο κινητήρας 1.6 όσο και το CVT κιβώτιο κατευνάζουν τα κορυφαία χαρακτηριστικά του πλαισίου.

 

Subaru XV

Ένα από τα πιο ικανά SUV είναι το XV. Το οδηγήσαμε με το δίλιτρο μοτέρ και CVT κιβώτιο με paddles στο τιμόνι για αλλαγές σε 7 προκαθορισμένες θέσεις. Μεταξένια η λειτουργία, αποδοτική με ένα σύστημα διεύθυνσης εξαιρετικά ακριβές και χωρίς την αίσθηση ότι οδηγείς κάτι ψηλό. Το αναφέρουμε αυτό μιας και τα 22 cm απόστασης του πατώματος από το έδαφος είναι ένα θαυμάσιο χαρακτηριστικό. Συνυπολογίστε δε τη μόνιμη τετρακίνηση και το στάνταρ X-MODE πρόγραμμα που αναλαμβάνει τον έλεγχο του κινητήρα, της μετάδοσης, του AWD, των φρένων και άλλων λειτουργιών σε κακοτράχαλους δρόμους και ολισθηρά οδοστρώματα μαζί με Hill Descent Control. Είχαμε τη χαρά να διαπιστώσουμε σε μια special διαδρομή στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου τις ικανότητες του XV σε μία ποικιλία διαδρομών όπου το ιαπωνικό SUV δεν...κιότεψε ούτε μία φορά. Τα νέα Impreza και XV μας άφησαν πολύ θετικές εντυπώσεις και περιμένουμε τη διάθεσή τους από την Πλειάδες Motors για πιο αναλυτική δοκιμή. Μέχρι τότε να αναφέρουμε ότι το Impreza ξεκινά από τα 22.700 ευρώ και το XV από τα 25.980 αμφότερα με τον 1600άρη κινητήρα, στάνταρ τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης αλλά και όλο το πακέτο Eyesight με επτά επιμέρους λειτουργίες.